Krzysztof Dośla: Solidarność, rozwaga, kompetencja, siła w dialogu » Z Krzysztofem Doślą, przewodniczącym Zarządu Regionu Gdańskiego NSZZ „Solidarność” rozmawia Artur S.... Gala 14. Wielkiego Maratonu Czytelniczego » W audytorium Europejskiego Centrum Solidarności odbyła się Gala Wielkiego Maratonu Czytelniczego, og... Otwarcie ekspozycji „Nie zmarnujcie niepodległości. Srebra Funduszu Ob... » W Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku otwarto ekspozycję „Nie zmarnujcie niepodległości. Srebra Fund... Płace na gdańską miarę... » Spośród blisko 30 dyrektorów wydziałów i biur w gdańskim urzędzie miejskim aż 9 dodatkowo zarabia w ... Artystyczne drogi absolwentów Liceum Plastycznego » 26 maja miał miejsce wernisaż pod nazwą "Nasze Drogi Artystyczne" jako drugiej wystawy z cyklu Wysta... Daniel Obajtek: Wodór to energia przyszłości » Z Danielem Obajtkiem, prezesem PKN ORLEN, rozmawiał Jarosław Popek (Radio Gdańsk)- Kilka dni temu by... Gdański magistrat obojętny na warunki życia mieszkańców » Do redakcji "Gazety Gdańskiej" zgłosiła się Pani Joanna z prośbą o pomoc w opisaniu i nagłośnieniu s... XV Konwent Morski » W poniedziałek, 22 maja, w Gdańsku odbył się XV Konwent Morski. Wielu ważnych ludzi gospodarki morsk... Radio Gdańsk: „Żeby nie było śladów – sprawa Grzegorza Przemyka. Dekal... » Na antenie Radia Gdańsk od poniedziałku do piątku (22 maja-2 czerwca) o godz. 20:40 emitowane będzie... Głos radnych PiS w sprawie ratowania gdańskiego dziedzictwa zieleni » Radni Prawa i Sprawiedliwości w Radzie Miasta Gdańska i prof. Paweł Witold Burkiewicz przedstawili r...
Płace na gdańską miarę...
wtorek, 06 czerwca 2023 12:18
Płace na gdańską miarę...
Spośród blisko 30 dyrektorów wydziałów i biur w gdańskim
Energa z Grupy ORLEN sponsorem AWFiS w Gdańsku
poniedziałek, 05 czerwca 2023 13:52
Energa z Grupy ORLEN sponsorem AWFiS w Gdańsku
Energa z Grupy ORLEN kontynuuje wsparcie pomorskiego sportu. Od
8
piątek, 02 czerwca 2023 18:02
8
EKSTRAKLASA BP
Żenujące pożegnanie z ekstraklasą. Na
Skandal na pożegnanie Lechii z ekstraklasą
sobota, 27 maja 2023 17:40
Skandal na pożegnanie Lechii z ekstraklasą
Kompromitacją zakończył się ostatni mecz Lechii w ekstraklasie.

Galeria Sztuki Gdańskiej

Tłumy na wernisażu wystawy „Dwa Żywioły”
sobota, 20 maja 2023 16:33
Tłumy na wernisażu wystawy „Dwa Żywioły”
Obraz rozbijającej się fali morskiej na skalistym Wybrzeżu Zatoki
Jubileusz MKS „Olimpijczyk” i trenerów
poniedziałek, 29 maja 2023 09:55
Jubileusz MKS „Olimpijczyk” i trenerów
Od trzydziestu lat na siatkarskiej mapie Gdańska, obok takich marek

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
środa, 16 listopada 2022 09:02
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
12 listopada rozpoczął się 30. Międzynarodowy Festiwal Sztuki
Grupa „Odkrywców” z SP nr 10 w Rumi poznaje tajniki nauki
wtorek, 23 maja 2023 13:43
Grupa „Odkrywców” z SP nr 10 w Rumi poznaje tajniki nauki
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 10 w Rumi biorą udział w VII
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Alternatywny atlas samochodowy Gdańska

altKorki to stały element gdańskiego pejzażu, zwłaszcza w pewnych rejonach miasta i o pewnych porach dnia. Najgorzej jest oczywiście rano, kiedy tysiące ludzi spieszy się do szkół i miejsc pracy oraz po południu, kiedy ci sami ludzie wracają do swoich domów.


Czy jest jakiś sposób na to żeby ominąć korki szybciej przecisnąć się z jednego krańca miasta na drugi? Idealnego rozwiązania nie ma, ale jest kilka tras, które warto poznać, jeśli chcemy szybciej i bez większych przeszkód poruszać się po mieście.


Gdańsk rozrasta się w błyskawicznym tempie, a najbardziej „rozwojowe” są południowe dzielnice miasta. Z myślą między innymi o mieszkańcach tych nowych terytoriów proponujemy naszym Czytelnikom alternatywne objazdy, czasem nieco dłuższe niż tradycyjna trasa, ale za to pozbawione korków, co w efekcie pozwala na szybsze przemieszczanie się z miejsca na miejsce.


I trasa

Pierwsza trasa to droga wiodąca z osiedli Świętokrzyskiego, V Wzgórz i części Ujeściska, położonych wzdłuż ul. Świętokrzyskiej do centrum miasta. Droga zaczyna się tradycyjnie od zjazdu do Świętokrzyskiej, potem trzeba skierować się nie tradycyjnie, w dół, przez Małomiejską do Traktu św. Wojciecha, ale do ulicy Niepołomickiej, skąd należy skręcić w ul. Kampinoską. Uwaga! Tu zaczyna się problem. Otóż nie jest to trasa do sportowych cacek z niskim zawieszeniem, ani dla wymuskanych i błyszczących limuzyn, których właściciele najbardziej cenią sobie dyplomatyczny szyk i elegancję. Trasa bywa wyboista, a po deszczu zdarzyć się może kałuża. Ale jeśli ktoś się spieszy, jedzie dalej. A dalej trzeba kierować się prosto, aż „do końca asfaltu” mijając po prawej stronie ulicę Aliny Pieńkowskiej, wiodącą do nowego, odciętego od świata płotem i szlabanem, eleganckiego osiedla mieszkalnego. Dalej trzeba jechać prosto i w dół, do ul. Nowiny, gdzie skręcamy w lewo w stronę Raduńskiej. Ulica Raduńska, równoległa o Traktu św. Wojciecha kończy się skrzyżowaniem z ul. Małomiejską i Podmiejską, a jej przedłużeniem jest ul. Zamiejska. Ta ulica, wiodąca w górę przez nowe osiedle na Chełmie, poprowadzi do ul. Worcela i Odrzańskiej, aż do skrzyżowania w prawo z ul. Lubuską. Wyłożona brukiem Lubuska zamienia się w pewnym momencie w ul. Pohulanka. Jadąc tą drogą w dół, należy zatrzymać się na skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Tu można skręcić w prawo, do ul. Na Stoku lub w lewo, dalej jadąc ul. Pohulanka do ul. Kartuskiej. Aktualnie Kartuska jest częściowo nieprzejezdna w stronę centrum ze względu na remont, dlatego należy przejechać skrzyżowanie i ul. Powstańców Warszawskich dotrzeć do skrzyżowania z ul. Dąbrowskiego. Skręt w prawo i jazda pod górę, a potem w dół i już docieramy do rozwidlenia na Błędniku. Możemy zawrócić w stronę centrum Gdańska lub pojechać w stronę Wrzeszcza. Kiedy skończy się remont na Kartuskiej, będzie można wybrać szybszą trasę do centrum.


II trasa

Ale jest jeszcze jedna możliwość. Wróćmy do skrzyżowania z ul. Na Stoku. Jeśli wybierzemy tę trasę, szybko trafimy na wyjazd do ul. Armii Krajowej. Niestety, tam także często grożą nam korki. Dlatego można spróbować przejechać dalej, obok dawnych budynków urzędu skarbowego i skręcić w ul. Biskupią. Stamtąd, prosto dojedziemy do skrzyżowania z trasami wiodącymi przez centrum miasta.


III trasa

Warto pamiętać, że jeśli chcemy dostać się z Oruni Dolnej do centrum, to można ominąć korek na głównej drodze wybierając trasę przez ul. Brzegi. Dalej, z ul. Zaroślak można skręcić do Traktu św. Wojciecha lub pojechać prosto w górę i dotrzeć do ul. Biskupiej.


IV trasa

Jest jeszcze jeden sposób, by ominąć korek na ul. Łódzkiej i części Świętokrzyskiej, jadąc tym razem z centrum w stronę dzielnic południowych. Zamiast dojechać Łódzką do Świętokrzyskiej, wystarczy pojechać ul. Warszawską do ul. Piotrkowskiej na Ujeścisku, a potem skręcić z niej w lewo do ul. Jeleniogórskiej. Ta ulicą, mijając po prawej stronie nową szkołę, dojedziemy do ul. Kazimierza Porębskiego i dalej do ul. Bergiela na osiedlu V Wzgórz.


V trassa

Kolejna droga alternatywna pozwala zaoszczędzić czas dzięki ominięciu części ul. Słowackiego w jej dolnym biegu. Tam właściwie zawsze jest korek i każda sekunda swobodnej jazdy jest cenna. Dlatego kierowcom, którzy utknęli na trasie z lotniska lub z Matarni i poszukują dobrego rozwiązania dla dotarcia do Alei Grunwaldzkiej, proponujemy przejazd ul. Słowackiego do skrzyżowania z ul. Władysława Reymonta. To i tak będzie wymagało postania w korku. Ale potem będzie już tylko lepiej, bo skręt w tę ulicę w prawo i dojazd o ul. Partyzantów pozwoli ominąć całkiem spory zator. Z ul. Partyzantów możemy kierować się w stronę centrum lub dalej na Zaspę.


Oczywiście, proponowane przez nas drogi to tylko część alternatywnej mapy drogowej Gdańska. Wiele z tych dróg, to nawierzchnie brukowe lub wręcz betonowe płyty, ale można przecież nauczyć się po nich poruszać, a warto z nich skorzystać, bo dzięki temu zaoszczędzimy czas i paliwo. A to jest przecież najważniejsze.
Dariusz Olejniczak


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież