Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Reklama
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Marian Szajna niepokorny radny Sejmiku Pomorskiego

Ocena użytkowników: / 22
SłabyŚwietny 
czwartek, 04 września 2014 17:14

altWyjątkowo niepokornym i uciążliwym dla władz samorządowych jest Marian Szajna, radny Sejmiku Województwa Pomorskiego. Działając na podstawie art. 23 ust.1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie województwa, jest autorem wielu interpelacji wnoszonych do wojewódzkich władz samorządowych. W 2010 roku złożył ich 5, w kolejnych latach 10, 13 i 8. W roku 2014 złożył już 5 interpelacji w bardzo istotnych sprawach związanych z życiem mieszkańców Pomorza.


Urodzony w Bieszczadach w 1949 roku, absolwent Politechniki Gdańskiej, Wydziału Elektroniki (inżynier elektronik) i Podyplomowych Studiów Organizacji i Zarządzania w Budownictwie. Przedsiębiorca budowlany, obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą w branży budowlanej. W latach 1991-1993 wiceprezydent Gdańska.


W Sejmiku jest przewodniczącym Komisji Samorządu i Bezpieczeństwa Publicznego, a także członkiem Komisji Współpracy Międzyregionalnej i Zagranicznej. Uzyskał mandat Radnego Sejmiku z okręgu nr 3, obejmującym Gdańsk. Członek Prawa i Sprawiedliwości.


Niedawno złożona interpelacja dotyczy wydłużenia usług przewozowych Pomorskiej SKM w kierunku Tczewa, a co za tym idzie powstaje pytanie, czy Marszałek Pomorski w podejmowanych działaniach inwestycyjnych dla tego celu, przewiduje uwzględnienie oczekiwań mieszkańców Oruni? Sprawa dotyczy przejazdów i przejść pieszych przez tory kolejowe na odcinku Oruni, aż do Pruszcza Gdańskiego. W ocenie radnego Szajny wydaje się zasadne, aby w ramach tego dobrego projektu zniwelować uciążliwości związane z przedzieleniem Oruni Dolnej na dwie części, praktycznie bez możliwości przemieszczania się bez ograniczeń społeczności lokalnych, gdańszczan, przyjezdnych i zainteresowanych prowadzących działalność gospodarczą na tych terenach. Najwięcej obaw budzi wydłużona droga dojazdów pojazdów służby zdrowia.


Radny Szajna otrzymał odpowiedź enigmatyczną: „W przyszłości kolej do Pruszcza Gd. i Tczewa powinna funkcjonować w podobnym układzie jak obecnie pociągi PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o. do Wejherowa, tj. z częstotliwością odpowiednią dla dużych aglomeracji miejskich. Żeby tak się stało na pewnych odcinkach będzie konieczna budowa dodatkowych torów. Na pewno pojawi się problem kolizji linii kolejowej z ciągami drogowymi i pieszymi w obszarze zurbanizowanym. Swobodne przemieszczanie się może być zatem utrudnione. Zgadzam się w pełni z panem, że modernizacja czy budowa nowej linii kolejowej nie powinna pogarszać jakości życia mieszkańców. Uważam więc, że na etapie planowania szczegółowe ustalenia winny być zawsze przeprowadzane pomiędzy właściwą jednostką samorządu lokalnego (np. Miasto Gdańsk) a zarządcą infrastruktury (np. PKP PLK) lub innym podmiotem realizującym projekt”.


Kolejna interpelacja dotyczy kontrowersyjnej sprzedaży nieruchomości przy ulicy Długi Targ, w której Szajna poprosił o przedstawienie w jaki to sposób zostały zagospodarowane środki pieniężne w wysokości 5,4 mln zł pozostawione przez inwestora chcącego zakupić 10 kamienic na Długim Targu nr 1-10 w Gdańsku. Otrzymał odpowiedź, iż „potencjalny nabywca nieruchomości nie dopełnił w terminie zobowiązań określonych w umowie warunkowej sprzedaży nieruchomości z dnia 30 kwietnia 2013 r. i w związku z tym wpłacone przez niego środki pieniężne w kwocie 5,4 mln zł, interpretowane jako zadatek, nie podlegają zwrotowi. Agencja Rozwoju Pomorza  S.A. jest uprawniona do zachowania ww. kwoty w całości. Środki te zostały ujęte w Rachunku Zysków i Strat ARP S.A. w pozycji pozostałe przychody operacyjne. Z informacji uzyskanych od Zarządu Spółki wynika, że ww. środki zostały ulokowane na bankowej lokacie terminowej z 6 miesięcznym terminem kapitalizacji odsetek”.


Nagłośnioną przez media była też sprawa skażonej ziemi HCB przywiezionej z Ukrainy przez Port – Servis, a składowanej w nadmiarze w żwirowni Ełganowo. Szajna interpelując w tej sprawie, poprosił też o podanie harmonogramu zapobiegawczych działań. Uzyskał odpowiedź, że w dniu 28 marca 2013 r. wszczęte zostało z urzędu postępowanie w sprawie cofnięcia bez odszkodowania przez Marszałka Województwa Pomorskiego decyzji Starosty Gdańskiego z dnia 29 sierpnia 2011 r. zezwolenia na prowadzenie odzysku odpadów innych niż niebezpieczne. W dniu 30 kwietnia 2013 r. firma „PIOTR – BET & MICH – BUD I” Sp. z o. o została wezwana do zaniechania działań niezgodnych z ww. decyzją Starosty Gdańskiego oraz usunięcia wszelkich naruszeń wywołanych nieprawidłowym stosowaniem zapisów ww. zezwolenia.


Marian Szajna na początku 2014 roku poprosił władze samorządowe o podanie ostatecznego terminu wykonania zabezpieczenia eliminującego nadmierną prędkość, a w konsekwencji uniknięcia wypadków (niestety też śmiertelnych) na odcinku tzw. Góry Rekowskiej drogi wojewódzkiej 216. Radny nadmienił, że wyżej wspomniany problem był omawiany na posiedzeniu Komisji Samorządu Terytorialnego i Bezpieczeństwa Publicznego sejmiku pomorskiego, na którym to przedstawiono deklaracje z terminami rozwiązującymi tą kwestię. Żadne jednak z deklarowanych terminów nie zostało dotąd dotrzymane.


Odpowiedź była równie enigmatyczna jak w przypadku opisywanych powyżej przejść dla pieszych w Oruni. Tym razem po opisie zabiegów biurokratycznych na koniec stwierdzono: „Niezwłocznie po skompletowaniu wymaganych dokumentów zostaną one przesłane do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego w Warszawie. Następnie koniecznym będzie uzyskanie aprobaty i wyznaczenie standardów sprzętu przez Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem GITD w Warszawie. Szacunkowy koszt wybudowania niezbędnych urządzeń budowlanych został określony na 200 – 300 tys. zł, stąd koniecznym jest zachowanie pełnej staranności na etapie uzgadniania i przygotowania zadania”.
W załączeniu tej odpowiedzi dołączono kserokopie pisma Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz negatywną opinię Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku.


W tym roku Szajna złożył również interpelację w sprawie wysokich wynagrodzeń prezesów sprywatyzowanych pomorskich szpitali. Otrzymał odpowiedź, że wszystko jest w normie (średnia wynosi około 15 tys. zł miesięcznie), a to co podają media jest wysoce zawyżone.

Wła-49


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież