Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Droga Czerwona w Gdańsku?

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
czwartek, 06 września 2012 10:49

 Jej potrzebę budowy dostrzega gdański magistrat, ponieważ muszą zostać odciążone Aleja Zwycięstwa i ulica Grunwaldzka w Gdańsku, Wrzeszczu i Oliwie. Powinna też ona przebiegać przez Sopot i Gdynię. 



alt 





Ale jeśli Sopot nie zrealizuje koncepcji tunelu mającego być kontynuacją gdańskiego odcinka, to i tak dwupasmowa Droga Czerwona z 9 skrzyżowaniami musi powstać. Tak powiedział podczas konferencji prasowej Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki przestrzennej.


Pomysł budowy trasy łączącej Gdynię z Gdańskiem powstał wkrótce po wojnie. Trafił jednak na półkę i został „odkurzony” dopiero niedawno, po zmodyfikowaniu przez dodanie skrzyżowań z kilkoma ulicami w mieście. Jest rozpatrywany ponownie jako niezbędne rozwiązanie przy narastających problemach komunikacyjnych miasta, ale przewidywany do realizacji dopiero po... 2030 roku. 


Co do słuszności realizacji tej inwestycji, przekonują przeprowadzone badania nad "Transportowym modelem symulacyjnym dla miasta Gdańska” na nadchodzące lata. W badaniach tych uczestniczyli naukowcy z Politechniki Gdańskiej i Krakowskiej wraz z pracownikami Biura Rozwoju Gdańska.




alt


Jak twierdzi pracownik tegoż biura Tomasz Budziszewski, (na zdjęciu z lewej) absolwent UG, za pomocą opracowanego modelu istnieje możliwość oddziaływania na układ dróg lokalnych. I tak np. budowa ulicy Nowej Świętokrzyskiej spowoduje ok. 60 proc. spadek natężenia ruchu na już istniejącej ulicy Świętokrzyskiej. Model ten daje też możliwości oceny efektywności realizacji inwestycji w zakresie transportu zbiorowego. Dobrze obrazuje to rozwój sieci tramwajowej w dzielnicy Gdańsk Południe, gdzie każdy kolejny odcinek linii tramwajowej oddany do użytku podnosi efektywność, czyli wzrost potoku pasażerskiego sieci w tym rejonie.


I tak na przykład w 2009 roku liczba pasażerów podróżujących w godzinie szczytu popołudniowego tramwajem w al. Armii Krajowej wynosiła ok. 900 pasażerów na jeden kierunek. Po uruchomieniu linii w al. V. Havla, liczba ta wzrosła do ok. 1300 pasażerów. Na podstawie modelu prognozuje się, że liczba ta może wzrosnąć do ok. 2200 pasażerów w roku 2025, oczywiście w przypadku kontynuowania budowy układu linii tramwajowych w dzielnicy Gdańsk Południe. 


alt


Wyniki badań przeprowadzonych w 2009 r., a dotyczących przewidywanych zachowań komunikacyjnych gdańszczan w latach 2015, 2025, 2035, posłużą do tego, by lepiej planować rozbudowę infrastruktury. Analizy z 2009 roku wskazywały też, że 38 proc. mieszkańców Gdańska korzystało z transportu zbiorowego, a tylko o jeden procent więcej wybierało samochody. Co ciekawe, że coraz większa ilość mieszkańców deklaruje korzystanie z transportu rowerowego. Dlatego tak dużą wagę przykłada się w Gdańsku do budowy ścieżek rowerowych.



alt


W ocenie Bielawskiego, w krótkim czasie na pewno nie należy spodziewać się znaczącej zmiany przyzwyczajeń transportowych. Jest to proces długofalowy. Chociaż, gdańszczanie coraz częściej wskazują na rosnący komfort jazdy w autobusach i tramwajach, a także – co jest najbardziej dostrzegalne -  szybkość pojazdów transportu masowego i eliminacja szukania miejsc postojowych w mieście na samochody osobowe i kosztowne ich opłaty.  


Badania ankietowe w ramach tegoż projektu, dotyczące ruchu transportowego w Gdańsku, będą najprawdopodobniej powtarzane cyklicznie, co 7 lat, zgodnie z kalendarzem Unii Europejskiej decydującym o przyznawaniu funduszy na realizację poszczególnych inwestycji. 


"Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska" powstał w oparciu o program Visum, używany przez planistów m.in. w Warszawie i Szczecinie. Na potrzeby badań Gdańsk został podzielony na 161 "rejonów transportowych". W bieżącym badaniu ruchu pomóc ma także wdrażany właśnie na ulicach Trójmiasta program "Tristar", czyli inteligentny system sterowania ruchem.



Wła-49


Zdjęcia: Włodzimierz Amerski 



Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież