Likwidator Radia Gdańsk z wierchuszką KO na marszu w Warszawie » Zamiast “czystej wody” jest gęsty szlam w Radiu Gdańsk. W niedzielę, 25 maja, w Warszawie odbyły się... Kim naprawdę jest Karol Nawrocki? Co mówią o nim ludzie z Gdańska, byl... » „To jest po prostu człowiek, który swoją pracowitością wspiął się na poszczególne stanowiska, ale za... Apel do rodaków przed drugą turą wyborów prezydenckich » My, uczestnicy Konferencji Formacji Niepodległościowej, 24. organizacji działaczy opozycji antykomun... Janusz Szewczak: Nawrocki szansą Konfederacji - albo szparagi u kancle... » Karol Nawrocki ma własny obraz i wizje rozwoju Polski, Polski, która ma ambicje, aspirację, która in... Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wybor... » Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wyborach prezydenckich – przed II t... Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki? » Za niecały tydzień będziemy głosować w wyborach nowego prezydenta Polski, być może w najważniejszych... Gdańszczanie za Nawrockim. Grzegorz Berendt: Polegać jak na Zawiszy » Każdy z nas zna tytułowe porównanie. Są ludzie, których jesteśmy pewni; wiemy, że nie zawiodą, dotrz... Gdański park roz(g)rywki - samo(PO)moc miejska » W czerwcu przed gdańskim sądem kolejna rozprawa w procesie Janiny H., teściowej b. prezydenta Gdańsk... "Wywiadówka" programowa gdańskiej tvp: komentowanie... komentatorów i ... » Na kolejnym posiedzeniu spotkała się rada programowa TVP 3 Gdańsk. Jej obradami kierował przewodnicz... Trzaskowski i Nawrocki w II rundzie - upadek Hołowni, klęska "Czarzast... » - Dzisiaj obudziliśmy się w dobrych nastrojach - powiedział dziś rano Karol Nawrocki spotykając się ...
Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki?
poniedziałek, 26 maja 2025 07:37
Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki?
Za niecały tydzień będziemy głosować w wyborach nowego
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
poniedziałek, 05 maja 2025 17:36
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
Co prawda po 5 biegach Wybrzeże przegrywało z Kolejarzem w Opolu
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Magdalena Heyda-Usarewicz
niedziela, 13 kwietnia 2025 18:00
Magdalena Heyda-Usarewicz
Kiedy pod koniec lat 50. XX w. Magdalena Heyda-Usarewicz, młoda

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

„Rowerzyści” Volkera Schmidta
niedziela, 16 lutego 2025 14:18
„Rowerzyści” Volkera Schmidta
Dziwne uczucie niedosytu, znaku zapytania i bezradności towarzyszy
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
sobota, 28 grudnia 2024 17:15
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
Spacerując lasami okalającymi Wejherowo, w okolicy ulicy Jana III
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Rozbudowa infrastruktury portowej w Porcie Gdynia

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
środa, 05 stycznia 2011 15:36

alt5 stycznia 2011 r. została podpisana umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Mostostalem Warszawa S.A. na roboty budowlane w ramach inwestycji „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Inwestycja jest umieszczona na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, pod pozycją 7.2-10. Cała inwestycja obejmuje 4 fazy, natomiast podpisana umowa obejmuje fazę I i II inwestycji.

Faza I obejmuje: modernizację ul. Rumuńskiej, placów XX, XXII, XXIII, torów II strefy Nabrzeża Rumuńskiego, rozbiórkę magazynu nr 20, budowę placu po wyburzonym magazynie 20, budowę bramy i rampy wjazdowej do magazynu nr 21 oraz przebudowę infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechnicznej).

Obecny stan techniczny nawierzchni drogowych, torów kolejowych oraz placów   praktycznie uniemożliwia wykorzystywanie II strefy Nabrzeża Rumuńskiego do obsługi ładunków w technologii ro-ro. Efektem robót będzie możliwość wznowienia intensywnej eksploatacji tego obszaru. Nawierzchnie zostaną dostosowane do transportu ładunków ro-ro, powstanie nowy plac o powierzchni ponad 7400 m², a istniejące place będą miały dostosowane parametry do istniejących i przewidywanych obciążeń i natężeń ruchu.

Faza II obejmuje: przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego oraz modernizację nawierzchni placu XXVI (budowa drogi technologicznej, rozbiórki obiektów kubaturowych, w tym dawnego budynku Zakładowego Domu Kultury oraz magazynu Port Service, likwidacja kortów tenisowych, przebudowa nawierzchni placu), przebudowę placu przy ul. Polskiej 30, w tym infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno -kanalizacyjnej i teletechnicznej).


alt


Faza I


 W ramach  robot  w zakresie fazy II powstanie nowy duży parking „przedportowy” na około 200 TIR-ów, poprawiony zostanie  dostęp z ulicy Wiśniewskiego i  parkingów do terenów nabrzeżowych, a tym samym usprawniony zostanie  układu komunikacyjnego ulic Wiśniewskiego, Polskiej, Rotterdamskiej i Celnej.  Dostosowane będą również parametry techniczne ulic i placów do istniejących i przewidywanych natężeń ruchu i obciążeń. Ponadto zostanie uporządkowana komunikacja między istniejącymi placami i nastąpi poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych.

Zakończenie robót w ramach fazy I i II planowane jest w ciągu 24 miesięcy od momentu podpisania umowy. Szacunkowy całkowity koszt robót budowlanych wyniesie 51,68 mln zł brutto.

Ze względu na prowadzenie inwestycji na terenach działającego terminalu portowego przetarg na III fazę inwestycji rozpocznie się mniej więcej za rok, aby nie wykluczać z działalności operacyjnej całego obszaru terminalu ro-ro – kontrahenci i ich ładunki muszą być bez przestojów obsługiwani. Faza IV (przebudowa stanowiska obsługi statków) została natomiast właśnie zakończona, gdyż była już obecnie niezbędna dla rozwoju obsługi statków ro-ro w porcie gdyńskim.

Inwestycja ma na celu wzrost konkurencyjności Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez działania służące rozwojowi przeładunków w technologii ro-ro na obszarze obecnie wykorzystywanego w tym celu terminalu. Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków poprzez lepsze dostosowanie Terminalu Ro-Ro do przewozów kolejowych. Ponadto realizacja przedsięwzięcia przyczyni sie do poprawy jakości i szybkości obsługi ładunków w porcie. Bedzie miała również poważne znaczenie dla zwiększenia, w przewozie ładunków, udziału gałęzi transportu przyjaznych środowisku.


alt


Faza II


Postępowanie przetargowe było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z procedurą przewidzianą dla zamówień, których szacunkowa wartość przekracza 4.845.000 Euro. Jest to kolejna umowa na roboty budowlane zawierana na realizację projektów Portu Gdynia, które znajdują się na liście projektów indywidualnych POIiŚ, mających uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 85 %.

Przypominamy, że 1 grudnia 2010 roku nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi symbolizujące oddanie do użytkowania nowego dwupoziomowego stanowiska ro-ro  w Porcie Gdynia. Stanowisko to  jest elementem przedsięwzięcia inwestycyjnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. pn. „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież