Dieta bezglutenowa – moda czy konieczność? Jak sobie radzić po diagnoz... » Niepewność, strach, a często bezradność i osamotnienie osób szukających przyczyn swoich dolegliwości... Wspólny bilet trójmiejski popłynął z FALĄ do morza... » 2 lutego w siedzibie Rady Miasta Gdańska odbyła się debata na temat projektu Spółki Innobaltica doty... W tygodniku „Sieci”: Budujemy najsilniejszą lądową armię Europy » W nowym numerze „Sieci” wicepremier Mariusz Błaszczak, laureat tytułu Człowiek Wolności Tygodnika „S... Zmiany w Muzeum Narodowym w Gdańsku » Przebywający na Wybrzeżu Jarosław Sellin, wiceminister Kultury i Dziedzictwa Narodowego podczas konf... 300 tys. zł na wojaże - gdańskie trampy » Mimo licznych publicznych lamentów na niedofinansowanie samorządów prezydent Gdańska A. Dulkiewicz i... Piotr Dzik: Wigilia od 1991 » 24 grudnia ubiegłego roku po raz 31. odbyła się wigilia dla ubogich. Na pytania związane z wydarzeni... Bartłomiej Obajtek: Lasy Państwowe przeciwne unijnej ingerencji w zarz... » Polska jest potęgą światową w przemyśle drzewnym. Samorządy nie mogą funkcjonować bez dobrej współpr... Radni PiS chcą debaty o systemie FALA » Radni klubu PiS w Radzie Miasta Gdańska chcą rozmawiać o systemie FALA. W czwartek o godz. 17.00 zap... W tygodniku „Sieci”: Jechaliśmy polskim Leopardem! » Bohaterem nowego numeru „Sieci” jest Leopard 2 – niemiecki czołg, który może zmienić losy wojny na U... Działacze PiS pytają o plany miasta wobec terenów na których miały pow... » Miasto Gdańsk zrezygnowało z planów budowy parkingów kubaturowych w centrum Gdańska nie będzie. Prze...
300 tys. zł na wojaże - gdańskie trampy
czwartek, 02 lutego 2023 17:33
300 tys. zł na wojaże - gdańskie trampy
Mimo licznych publicznych lamentów na niedofinansowanie samorządów
ZAKSA wrzuciła Trefla z Pucharu Polski
środa, 01 lutego 2023 20:54
ZAKSA wrzuciła Trefla z Pucharu Polski
Na ćwierćfinale zakończyli siatkarze Trefla udział w Pucharze
Rusza karuzela...
piątek, 27 stycznia 2023 15:18
Rusza karuzela...
W piątek budzi się z krótkiego, zimowego snu futbolowa karuzela
Lechia zdobyła punkt w rekordowo długim meczu
sobota, 04 lutego 2023 20:52
Lechia zdobyła punkt w rekordowo długim meczu
To było jedno z najdłuższych spotkań w historii piłkarskiej

Galeria Sztuki Gdańskiej

Artur Baranowski – „Mój tata, mój mistrz”
poniedziałek, 30 stycznia 2023 13:19
Artur Baranowski – „Mój tata, mój mistrz”
Artur Baranowski, gdyński malarz, pejzażysta, często oceniany
Aktywne półkolonie z GZSiSS
niedziela, 29 stycznia 2023 21:49
Aktywne półkolonie z GZSiSS
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego na okres ferii

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
środa, 16 listopada 2022 09:02
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
12 listopada rozpoczął się 30. Międzynarodowy Festiwal Sztuki
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
wtorek, 28 czerwca 2022 13:33
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
27 czerwca 2022 roku w Magazynie Malbork Elewarr Sp. z o.o. odbyło
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Rozbudowa infrastruktury portowej w Porcie Gdynia

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
środa, 05 stycznia 2011 15:36

alt5 stycznia 2011 r. została podpisana umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Mostostalem Warszawa S.A. na roboty budowlane w ramach inwestycji „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Inwestycja jest umieszczona na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, pod pozycją 7.2-10. Cała inwestycja obejmuje 4 fazy, natomiast podpisana umowa obejmuje fazę I i II inwestycji.

Faza I obejmuje: modernizację ul. Rumuńskiej, placów XX, XXII, XXIII, torów II strefy Nabrzeża Rumuńskiego, rozbiórkę magazynu nr 20, budowę placu po wyburzonym magazynie 20, budowę bramy i rampy wjazdowej do magazynu nr 21 oraz przebudowę infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechnicznej).

Obecny stan techniczny nawierzchni drogowych, torów kolejowych oraz placów   praktycznie uniemożliwia wykorzystywanie II strefy Nabrzeża Rumuńskiego do obsługi ładunków w technologii ro-ro. Efektem robót będzie możliwość wznowienia intensywnej eksploatacji tego obszaru. Nawierzchnie zostaną dostosowane do transportu ładunków ro-ro, powstanie nowy plac o powierzchni ponad 7400 m², a istniejące place będą miały dostosowane parametry do istniejących i przewidywanych obciążeń i natężeń ruchu.

Faza II obejmuje: przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego oraz modernizację nawierzchni placu XXVI (budowa drogi technologicznej, rozbiórki obiektów kubaturowych, w tym dawnego budynku Zakładowego Domu Kultury oraz magazynu Port Service, likwidacja kortów tenisowych, przebudowa nawierzchni placu), przebudowę placu przy ul. Polskiej 30, w tym infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno -kanalizacyjnej i teletechnicznej).


alt


Faza I


 W ramach  robot  w zakresie fazy II powstanie nowy duży parking „przedportowy” na około 200 TIR-ów, poprawiony zostanie  dostęp z ulicy Wiśniewskiego i  parkingów do terenów nabrzeżowych, a tym samym usprawniony zostanie  układu komunikacyjnego ulic Wiśniewskiego, Polskiej, Rotterdamskiej i Celnej.  Dostosowane będą również parametry techniczne ulic i placów do istniejących i przewidywanych natężeń ruchu i obciążeń. Ponadto zostanie uporządkowana komunikacja między istniejącymi placami i nastąpi poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych.

Zakończenie robót w ramach fazy I i II planowane jest w ciągu 24 miesięcy od momentu podpisania umowy. Szacunkowy całkowity koszt robót budowlanych wyniesie 51,68 mln zł brutto.

Ze względu na prowadzenie inwestycji na terenach działającego terminalu portowego przetarg na III fazę inwestycji rozpocznie się mniej więcej za rok, aby nie wykluczać z działalności operacyjnej całego obszaru terminalu ro-ro – kontrahenci i ich ładunki muszą być bez przestojów obsługiwani. Faza IV (przebudowa stanowiska obsługi statków) została natomiast właśnie zakończona, gdyż była już obecnie niezbędna dla rozwoju obsługi statków ro-ro w porcie gdyńskim.

Inwestycja ma na celu wzrost konkurencyjności Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez działania służące rozwojowi przeładunków w technologii ro-ro na obszarze obecnie wykorzystywanego w tym celu terminalu. Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków poprzez lepsze dostosowanie Terminalu Ro-Ro do przewozów kolejowych. Ponadto realizacja przedsięwzięcia przyczyni sie do poprawy jakości i szybkości obsługi ładunków w porcie. Bedzie miała również poważne znaczenie dla zwiększenia, w przewozie ładunków, udziału gałęzi transportu przyjaznych środowisku.


alt


Faza II


Postępowanie przetargowe było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z procedurą przewidzianą dla zamówień, których szacunkowa wartość przekracza 4.845.000 Euro. Jest to kolejna umowa na roboty budowlane zawierana na realizację projektów Portu Gdynia, które znajdują się na liście projektów indywidualnych POIiŚ, mających uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 85 %.

Przypominamy, że 1 grudnia 2010 roku nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi symbolizujące oddanie do użytkowania nowego dwupoziomowego stanowiska ro-ro  w Porcie Gdynia. Stanowisko to  jest elementem przedsięwzięcia inwestycyjnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. pn. „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież