2 lutego w siedzibie Rady Miasta Gdańska odbyła się debata na temat projektu Spółki Innobaltica dotyczącego wprowadzenia nowego projektu FALA, czyli nowej platformy do planowania podróży oraz opłat za przejazd komunikacją trójmiejską. Na spotkanie nie przybył ani jeden radny z PO i z klubu Wszystko dla Gdańska. Spotkanie zorganizowali radni PiS-u, ale to nie mógł być powód do zlekceważenia mieszkańców Gdańska obecnych na spotkaniu. Nie wytłumaczył swojej absencji również prezydent Piotr Borawski, który z racji obowiązków nadzoruje spółkę Innobaltica (jest członkiem jej rady nadzorczej).
Nowy projekt jest pokłosiem idei opracowania wspólnego biletu dla całej komunikacji trójmiejskiej, a także okolicznych gmin. Spółka powstała w 2008 roku. Gdańsk wniósł do spółki 10.210 000 zł tj. 29,83 % udziału. Obecnie prezesem spółki jest Marcin Stefański.
W nowym projekcie kasowniki zastąpią czytniki na wejściu i wyjściu do pojazdu. Pasażer dwukrotnie będzie musiał się checkować (ODBIJAĆ BILET LUB KARTĘ) w specjalnym czytniku - walidatorze. Ułatwienie to wprowadzenie różnych form płatności kartą, smartfonem lub biletem papierowym. I to cała innowacja, która pochłonęła wiele milionów złotych. (Fala i Mevo to około 500.000 zł)
Ułatwienie dotyczy jedynie sposobu płatności, ale pozbawia pasażera ochrony jego danych wrażliwych.
Nowy system wprowadza identyfikacje pasażerów, ilości i częstotliwości jego podróżowania na określonych odcinkach, dlatego dwa razy pasażer będzie musiał się logować w pojeździe. Tym samym dane pasażera przestaną być anonimowe.
Innobaltica - podaje dane osobowe mogą być udostępniane również osobom upoważnionym przez Administratora podmiotom świadczącym usługi informatyczne operatorom pocztowym lub kurierom podmiotowi wytwarzającemu kartę i innym podmiotom świadczącym usługi w ramach wskazanej umowy przewozowej oraz świadczącym usługi dla Administratora.
Jaki jest cel tego systemu i korzyści dla pasażera?
Operator wprowadza technologie do inwigilacji pasażerów i jego pełnej identyfikacji.
Co ma pasażer kolejną podwyżkę kosztów komunikacji miejskiej, bo obsługa tego systemu nie zredukuje obecnych kosztów a jedynie je zwiększy. Na dowód tego już Tczew zapowiedział opuszczenie tego projektu i wprowadzenie DARMOWEJ KOMUNIKACJI.
Elżbieta Grabarek-Bartoszewicz
- 09/02/2023 08:20 - Mariusz Błaszczak odebrał statuetkę i tytuł „Człowiek Wolności 2022” tygodnika „Sieci”
- 08/02/2023 15:59 - Radni PiS nie przestaną zajmować się systemem FALA
- 07/02/2023 16:15 - Wernisaż wystawy „Spojrzeć ludziom prosto w oczy…”
- 07/02/2023 15:37 - ZŁOTE płyną z gdańskich kranów...
- 06/02/2023 10:41 - Dieta bezglutenowa – moda czy konieczność? Jak sobie radzić po diagnozie celiakii?
- 06/02/2023 10:28 - W tygodniku „Sieci”: Budujemy najsilniejszą lądową armię Europy
- 04/02/2023 10:41 - Zmiany w Muzeum Narodowym w Gdańsku
- 02/02/2023 17:33 - 300 tys. zł na wojaże - gdańskie trampy
- 02/02/2023 17:27 - Piotr Dzik: Wigilia od 1991
- 01/02/2023 16:33 - Bartłomiej Obajtek: Lasy Państwowe przeciwne unijnej ingerencji w zarządzanie polskim drzewostanem