Przemysław Majewski: Listek figowy władzy » Rozmowa z Przemysławem Majewskim, radnym z Klubu Radnych PiS w Radzie Miasta Gdańska- Czy Gdańsk, ja... Radni PiS protestują przeciwko wspieraniu nielegalnej imigracji » Radni Miasta Gdańska z klubu Prawa i Sprawiedliwości zaprotestowali przeciwko wspieraniu przez Gdańs... Jacek Szaran: Słupsk nie istniał dla marszałka » Z Jackiem Szaranem, radnym ze Słupska, rozmawia red. Piotr Kubiak (Radio Gdańsk)Według słupskiego ra... Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami » Co można zjeść i wypić za 132 216 złotych? Na pewno dużo dobrego jadła popitego przednimi napitkami.... Miesiąc AAC w Przedszkolu Specjalnym Nr 77 » Październik to międzynarodowy miesiąc komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC). Przez cały mi... Poseł Tarczyński w Akwenie: Fakty dla przekonanych... » W klubie gdańskiej Solidarności "Akwen" odbyło się spotkanie z eurodeputowanym Dominikiem Tarczyński... W tygodniku „Sieci”: Putin wysyła na śmierć » Władimir Putina ogłosił częściową mobilizację i chce powołać pod broń przynajmniej 300 tys. mężczyzn... Las to nie wysypisko » Nielegalne składowiska odpadów, to największe zmartwienie Nadleśnictwa Kolbudy. W świetle prawa domn... Czesław Nowak: Tusk otrzymał zadanie do wykonania » Z Czesławem Nowakiem, posłem OKP i Porozumienia Centrum (1989-1993), gdańskim radnym (1998-2006), po... PZU Zdrowie Gdańsk Marynarki Polskiej » 16 września otwarto Centrum Medyczne PZU Zdrowie Gdańsk Marynarki Polskiej. To trzecia taka placów...
Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami
wtorek, 27 września 2022 19:26
Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami
Co można zjeść i wypić za 132 216 złotych? Na pewno dużo
Hokeistki Stoczniowca zdeklasowały Cracovię
sobota, 24 września 2022 20:52
Hokeistki Stoczniowca zdeklasowały Cracovię
Bardzo efektownie sezon 2022/23 zainaugurowały hokeistki
Gedania z Zyską... w bramce
piątek, 30 września 2022 19:35
Gedania z Zyską... w bramce
Dwutygodniowa przerwa na mecze naszej reprezentacji w Lidze Narodów
Marcin Kaczmarek: Trener odnowiciel?
czwartek, 22 września 2022 18:12
Marcin Kaczmarek: Trener odnowiciel?
48-letni Marcin Kaczmarek podjął się niezwykle trudnego zadania.

Galeria Sztuki Gdańskiej

Szlakiem Rewskich Szkut
wtorek, 20 września 2022 13:27
Szlakiem Rewskich Szkut
Kilka dni urlopu jak co roku we wrześniu spędziłem w Rewie. To
Zaproszenie na XXIX edycję Ogólnopolskich Czwartków Lekkoatletycznych
środa, 31 sierpnia 2022 08:28
Zaproszenie na XXIX edycję Ogólnopolskich Czwartków Lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza uczniów

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
czwartek, 22 lipca 2021 19:17
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
Fundacja kultury WOBEC, przy pomocy pozyskanych partnerów projektu:
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
wtorek, 28 czerwca 2022 13:33
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
27 czerwca 2022 roku w Magazynie Malbork Elewarr Sp. z o.o. odbyło
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

„Mistrzowie w pasach” czyli jak jeździć bezpiecznie

Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 
piątek, 01 września 2017 22:16

Jak prawidłowo zapiąć pasy, dlaczego ważne jest, aby dzieci jeździły w fotelikach doradzali eksperci Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego gościom stacji paliw Lotos przy ul. Jana Pawła II na Zaspie gdzie zorganizowany został PIT STOP 4. edycji kampanii „Mistrzowie w pasach”.



Celem kampanii „Mistrzowie w pasach” prowadzonej przez Grupę Lotos we współpracy z Krajowym Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego jest edukacja w zakresie PRAWIDŁOWEGO ZAPINANIA PASÓW BEZPIECZEŃSTWA W POJAZDACH. Kampania jest skierowana do kierowców i pasażerów oraz – w tym roku - do nowej grupy docelowej: instruktorów i adeptów szkół nauki jazdy. Do grudnia w całej Polsce zaplanowano blisko 50 wydarzeń. Po zakończeniu wakacyjnej trasy objazdowej z PIT STOP-ami, specjalnymi punktami instruktażowymi na stacjach paliw, odbędą się także lekcje bezpieczeństwa dla dzieci w szkołach i przedszkolach, szkolenia dla instruktorów nauki jazdy, specjalne seminaria, w Gdańsku odbędzie się 5 października.


alt



- Kampania polega na dotarciu do ludzi - powiedział Daniel Król, ekspert Krajowego Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, partnera Lotosu w kampanii „Mistrzowie w pasach”. - Największy plus polega na tym, że docieramy do ludzi nie teoretycznie, nie na wykładzie, nie na zajęciach, na które przyjdą na ochotnika, na których dowiedzą się teorii. Zobaczą nie swój fotel, nie swoje dziecko. Na naszym stanowisku mają swój samochód, swoje dziecko. Mogą zobaczyć dlaczego jest im w samochodzie niewygodnie. Była pani w samochodzie bez regulacji wysokości pasa. Przestawiliśmy jej fotel w taki sposób, że dalej było jej wygodnie prowadzić samochód, a jednocześnie pas szedł jej po obojczyku, a nie po szyi. Rozwiązywaliśmy problemu kierowców o których wiedzą lub nie wiedzą. Jest kilka problemów na które trafiamy. Jeden z nich to pytanie dorosłych - Jak można źle zapiąć pasy? O co panu chodzi? A pasy mogą być skręcone, a wiadomo, że skręcony pas ma mniejszą powierzchnię oddziaływania i wbija się w ciało zamiast rozkładać energię na płasko. Pas może być niedociągnięty i zostaje duży brzuch w pasie. To powoduje, że człowiek w razie wypadku nurkuje czyli zjeżdża z fotela, a pas wbija się w brzuch, miażdży wątrobę, śledzionę i zatrzymuje się na kręgosłupie, a czasem go łamie. Tłumaczymy do czego służy pas i jak działa. Musi się opierać na sztywnych elementach ciała czyli na kolcach biodrowych, na mostku i na obojczyku, a nie może się opierać na piersiach brzuchu, ani wisieć luzem. Jak ma luzy to nie wiadomo na czym się oprze jak będzie potrzebny.


alt



alt



Ważną częścią kampanii były rady dotyczące jazdy z dziećmi. - Wśród odwiedzających była kobieta w ciąży, z dzieckiem na podkładce na przednim siedzeniu czyli miała przynajmniej kilka rzeczy źle - powiedział Daniel Król. - Gdyby o tym przeczytała lub usłyszała na szkoleniu BHP to by do niej nie trafiło. Podjechała samochodem na nasze stoisko. Wytłumaczyliśmy jej jak działa pas, że nie może opierać się na brzuchu. Poinformowaliśmy ją, że są specjalne adaptery dzięki którym pasy nie uciskają brzucha kobiety w ciąży. Jest taki adapter na którym się siedzi i on wyciąga środek pasa w dół i wtedy ciśnienie rozkłada się na kolce biodrowe i kość łonową czyli na elementy kostne, a brzucha nie dotyka. To jedyny bezpieczny sposób transportu nienarodzonych dzieci. Takie adaptery można wypożyczyć, a są potrzebne maksymalnie przez trzy miesiące. Ludzie ze względu na koszty zamiast fotelików wolą kupić podkładki. Podkładki nie działają - wysuwają się przy wypadkach, nie prowadzą dobrze pasów, nie prowadzą dobrze górnej części, która jest przy szyi i przeszkadza dziecku, które pakują pas pod pachę, w ogóle nie chronią głowy, nie chronią przy zderzeniach bocznych. Pokazywaliśmy jakie są typy fotelików - nosidełkowy, przodem, tyłem, obrotowy. Doradzaliśmy, żeby korzystać z markowych fotelików, które mają wyniki w crash testach. Wracając do kobiety o której wspomniałem to ona wyjechała z naszego punktu i już wie dlaczego ma używać adaptera, jej córka, co najważniejsze, wie że wygodniej i bezpieczniej będzie jej w foteliku. Zrobiłem tej dziewczynce symulację i pokazywałem co by było gdyby nie miała boczków fotelika w przypadku wypadku. Gorzej jest z innym problemem - przeprowadzką dziecka na tylne siedzenie. To jest trudne, bo dzieci nie chcą. Tu potrzebna jest stanowczość rodzica. Dziecko na przednim siedzeniu powoduje, że prowadzący rodzic odrywa wzrok od jezdni. Jeśli dziecko jest na tylnim siedzeniu to nie rozprasza tak kierującego, a jeśli coś poważniejszego będzie się działo to można zjechać i się zatrzymać. Generalnie ludzie raczej nie oponowali, raczej chętnie z nami współpracowali.


alt



Ambasadorem kampanii jest czterokrotny Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski i dwukrotny Mistrz Europy – Kajetan Kajetanowicz.

Tomasz Łunkiewicz

 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież