Nowa formuła i miejsce otwarcia oraz zakończenia, przekroczenie Motławy, trzy trasy zwiedzania Gdańska - to kilka z nowości jakie czekają na gości 757 Jarmarku Św. Dominika, który rozpocznie się 29 lipca i potrwa do 20 sierpnia.
757 lat tradycji, 6 milionów odwiedzin, 1000 kramów i 23 dni doskonałej zabawy to liczby Jarmarku św. Dominika! Tu się kupuje, targuje, poszukuje skarbów, słucha muzyki i znajduje piękne kadry do pamiątkowych fotografii. Jest gwarnie i barwnie, prawie wszędzie coś się dzieje, a obrazki zmieniają się jak w kalejdoskopie. Nie bez znaczenia jest fakt, że Jarmark odbywa się w przepięknej gdańskiej scenerii. Jarmark św. Dominika rozpoczyna się zawsze w ostatnią sobotę lipca i trwa 23 dni.
W tym roku zmieni się miejsce i formuła otwarcia. Nowa formuła ceremonii otwarcia nawiązuje do XV-wiecznych postaci „piszczków” miejskich i wieżowych, których obowiązkiem było ostrzeganie, witanie fanfarami dostojnych gości i ogłaszanie godzin zamknięcia bram miasta. Miejskim muzykiem był także nastawiacz wieżowego carillonu. Od momentu zatrudnienia przez Radę Miasta Gdańska piszczków i trębaczy, niezmiennie uroczystemu otwarciu i zamknięciu Jarmarku towarzyszyła muzyka. Podczas tegorocznego czeka nas powrót do tej tradycji.
Uroczyste otwarcie Jarmarku św. Dominika obwieszczać będzie światu specjalnie napisany – w oparciu o gdańskie muzykalia – hejnał, odgrywany przez trębaczy i ratuszowy carillon. Trębaczy, aż szesnastu! wypatrywać należy w oknach i na dachu Dworu Artusa. A skoro Jarmark św. Dominika obchodzi w tym roku 757-lecie, to hejnał skomponowany został z 757 nut. Każdego roku dopisywana będzie do niego kolejna nuta. I tak hejnał będzie się „starzał” razem z Jarmarkiem.
W mediach społecznościowych Jarmark ma być promowany hashtagiem #magiajarmarku
Mobilny Jarmark
Zaplanuj swój pobyt z oficjalną aplikacją Jarmarku św. Dominika!
Bezpłatna aplikacja Jarmarku św. Dominika jest dostępna w wersji mobilnej dla użytkowników smartfonów z systemami Android i iOS. Aplikację można pobrać na Google Play lub App Store, wpisując hasło „Jarmark św. Dominika”.
Co się otrzymuje?
- interaktywną mapę jarmarku, wskazującą drogę dojścia do wybranych przez stoisk
- możliwość wyszukiwania wybranego asortymentu
- pełen program koncertów i wszystkich atrakcji
- stały dostęp do samodzielnie ułożonego programu atrakcji, który jednym kliknięciem można przenieść do prywatnego kalendarza
- lokalizację scen koncertowych, wszystkich atrakcji, parkingów, toalet.
- Trzy polecane ścieżki zwiedzania Gdańska i Jarmarku:
- MORSKĄ, której autorem jest żeglarz, mistrz olimpijski MATEUSZ KUSZNIEREWICZ
- HISTORYCZNĄ, którą opracował słynny podróżnik, zdobywca dwóch biegunów MAREK KAMIŃSKI
- FOTOGRAFICZNĄ, prowadzącą przez najbardziej fotogeniczne i niespotykane gdzie indziej jarmarkowe atrakcje
Informacje
4 jarmarkowe punkty informacyjne / 11.00-18.00
- ul. Długi Targ / obok Fontanny Neptuna
- ul. Piwna / obok Wielkiej Zbrojowni
- Targ Węglowy / przy Złotej Bramie – w punkcie
Informacji Turystycznej GOT
- ul. Szeroka.
W tych miejscach można otrzymać przewodnik po jarmarku, pamiątkowy certyfikat przyjaciela Jarmarku, dokonać wpisu do pamiątkowej księgi i zagrać w grę miejską „Na Tropie Koguta”, a przy Złotej Bramie kupić Kartę Turysty i zwiedzać Gdańsk za darmo.
Kubiki
Informatory na terenie Jarmarku, wyznaczające trasę zwiedzania Jarmarku.
Tu można będzie znaleźć wszystkie potrzebne informacje: mapę, program koncertów i listę atrakcji.
Plan parkingów w trakcie Jarmarków (po kliknięciu na obrazek otwiera się w większym rozmiarze)
Handel
Struktura stoisk:
rzemieślnicze 30 %
kolekcjonerskie 28 %
artystyczne 20 %
przysmaki regionalne 11 %
wielobranżowe 10 %
gastronomiczne 1 %
Wystawcy z 14 krajów: Austria, Białoruś, Estonia, Francja, Hiszpania, Indie, Irlandia, Litwa, Niemcy, Polska, Ukraina, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
Lokalizacje stoisk
- rzemiosło, artyści, pamiątki: ul. Garbary, ul. Tkacka, ul. Kołodziejska, ul. Węglarska, ul. Grobla I, ul. Grobla II, ul. Grobla III, ul. Grobla IV, Zielony Most, Długie Pobrzeże, ul. Szeroka, ul. Straganiarska, ul. Stągiewna, ul. Pańska, ul. Rybackie Pobrzeże, Targ Węglowy
- przysmaki regionalne, produkty lokalne i tradycyjne: ul. Szeroka, ul. Pańska, ul. Węglarska, ul. Grobla II, ul. Grobla IV, Targ Węglowy, ul. Stągiewna, Zielony Most, ul. Rybackie Pobrzeże
- kolekcjonerzy, pchli targ: Podwale Staromiejskie, ul. U Furty, Targ Rybny
- handel wielobranżowy: ul. Szeroka
- gastronomia: Targ Węglowy, ul. Szeroka, Podwale Staromiejskie, ul. Pańska, ul. Rybackie Pobrzeże
- handel jednodniowy - artyści i rzemiosło: ul. Rybackie Pobrzeże
Plan Jarmarku (po kliknięciu na obrazek otwiera się w większym rozmiarze)
Konkursy
Grand Prix Jarmarku św. Dominika
Grand Prix Jarmarku św. Dominika to konkurs na najatrakcyjniejszą ofertę jarmarku. Nagroda przyznawana jest w dwóch kategoriach: produkt rzemieślniczy i produkt spożywczy.
Laureatów wyłania Komisja Konkursowa. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród Grand Prix oraz wyróżnień odbywa się podczas uroczystości zakończenia Jarmarku.
Smakołyk Jarmarku św. Dominika
Konkurs dla piekarzy i cukierników uczestniczących w Święcie Chleba w dwóch kategoriach: wyrób piekarniczy i wyrób cukierniczy.
NAJLEPSZY CHLEB
DOMOWEGO WYPIEKU
Konkurs odbywa się w dniu Święta Chleba i dedykowany jest piekarzom – amatorom.
W tym konkursie udział może wziąć każdy!
„Wybierz Gdańsk. Do życia i do pracy”
Olivia Business Centre jest strategicznym partnerem jednej z nowości Jarmarku Św. Dominika akcji społeczno-edukacyjnej „Wybierz Gdańsk. Do życia i do pracy” Fundacji Gdańsk Global. Projekt, inaugurowany w dniu rozpoczęcia 757 Jarmarku Dominikańskiego, ma przybliżać odwiedzającym potencjał Gdańska, prezentując jego silne strony i przemawiające za nimi twarde argumenty oraz ludzi, którzy podjęli decyzję o tym, że to właśnie Gdańsk stanie się ich domem. Wybrali to miejsce do życia i do pracy.
- My, gdańszczanie kochamy swoje miasto i doskonale wiemy dlaczego – mówi Jarosław Śmigiel, dyrektor marketingu w Olivia Business Centre. – Teraz pragniemy przekonać innych, że to wspaniałe miejsce nie tylko do życia, ale i do pracy. Miejsce, z którym warto związać się na lata a może na całe życie, również to zawodowe.
Projekt skoncentruje się na kluczowych, dla osób rozważających relokację, kwestiach, jak komfort życia, edukacja, praca, zdrowie, sport, kultura i sztuka, integracja społeczna, innowacyjność oraz przedsiębiorczość.
Dzięki współpracy z Międzynarodowymi Targami Gdańskimi akcja dotrze, jak szacują organizatorzy, do ponad półtora miliona osób (spoza Trójmiasta), odwiedzających Jarmark Dominikański. Argumenty przemawiające za zamieszkaniem w Gdańsku pojawią się bowiem m.in. na nośnikach informacyjnych i reklamowych promujących to wyjątkowe dla miasta wydarzenie.
Wybierz Gdańsk - wizualizacja kubiki
Inicjatywie „Wybierz Gdańsk” dedykowana jest strona internetowa wybierzgdansk.pl, na której cyklicznie prezentowane będą m.in. informacje oraz ciekawostki dotyczące miasta, jak i sylwetki osób, które wybrały to miejsce do życia i do pracy. Akcja informacyjna prowadzona będzie także na Facebooku czy Instagramie. Startowi tej edycji projektu towarzyszy zmiana jego identyfikacji wizualnej. Nowe logo oraz system identyfikacji wizualnej opracowała Agencja Linia2.
Docelowo projekt ma być prezentowany podczas kluczowych dla Gdańska wydarzeń, we współpracy z instytucjami, których działalność obejmuje promocję miasta i aglomeracji gdańskiej w Polsce oraz za granicą.
- 24/07/2017 10:07 - Andrzej Duda wetuje – zaczyna się nowy rozdział prezydentury
- 22/07/2017 22:13 - Pytania do sądu w sprawie SKT
- 20/07/2017 20:10 - Kolacja w Palacio de Cibelos w cenie wody w Gdańsku
- 19/07/2017 06:50 - Gdańsk 9 lipca 1936 w "Gazecie Gdańskiej"
- 18/07/2017 17:28 - Tłumy gdańszczan towarzyszyły Wiliamowi i Kate
- 16/07/2017 20:26 - Elżbieta Jakubiak: Prezydent narusza prawa SKT
- 15/07/2017 13:08 - Fundacja Kropelka Energii rozpoczęła działalność
- 13/07/2017 18:00 - Adamowicz w Madrycie – synergia czy korozja?
- 13/07/2017 17:49 - Referendum w Sopocie - Odrywanie Karnowskiego od stołka
- 13/07/2017 15:26 - Rusza wystawa Grand Press Photo 2017 w Sopocie