Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Reklama
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Wszystko co chojnickie jest dobre!

PDF
Drukuj
Email

altRozmowa z Markiem Szczepańskim, wicestarostą Chojnic

- Na Pomorzu ruszyła właśnie kampania wizerunkowa Chojnic, może nam pan powiedzieć coś więcej o tym pomyśle?
Marek Szczepański: Złożyliśmy wniosek o  środki unijne na projekt kampanii wizerunkowej do Agencji Rozwoju Pomorza, projekt nazywa się  „Powiat chojnicki atrakcyjny, innowacyjny, przyjazny inwestycjom”, w ramach tego projektu budujemy również portal „Biznes Chojnice” oraz realizujemy szerszą kampanie wizerunkową. Uzyskaliśmy na ten cel równo 331 272 złotych.

- Jak dokładnie będzie wyglądała ta kampania?

Marek Szczepański: W ramach tego projektu w trójmieście w okresie letnim, w czasie kiedy przebywa tam bardzo dużo turystów z Polski i zagranicy, przeprowadzona została kampania reklamowa. Na wielkopowierzchniowych bilboardach pojawiły się zdjęcia powiatu chojnickiego, które w sposób, moim zdaniem, ciekawy miały przyciągnąć i zainteresować osoby przebywające na terenie trójmiasta, turystów i mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu. Przedstawiały one najbardziej interesujące miejsca powiatu - Chojnice, stolice powiatu, a dokładniej - starówkę Chojnic. Głównym obiektem była fontanna chojnicka na starówce opatrzona hasłem - „Chojnickie turystycznie”. Na innym bilboardzie – „Chojnickie na weekend”, była kreacja z kajakarzem. Reklama miała za zadanie pokazać, że na terenie powiatu chojnickiego można aktywnie wypoczywać, nie tylko w długie wakacje, ale także na weekend. Mamy bardzo dużo rzek, jezior, szlaki kajakarskie, ale także trasy rowerowe, jest to propozycja dla aktywnych. Inny bilboard pokazywał budzące się do życia jezioro Drzewicz. Jest to urokliwe, uspokajające miejsce dla osób które chciałyby się oderwać od codziennego zgiełku i szybkiego tempa życia. Symbolizuje także, że niedawno Bory Tucholskie na terenie powiatu chojnickiego wpisane zostały w Światowy Rezerwat Biosfery. Jest to 10 tego typu rezerwat w Polsce , największy na terenie naszego kraju. Jest to kampania typowo wizerunkowa. Mamy jeziora lasy, szlaki kajakowe, trasy rowerowe, to ma się pozytywnie kojarzyć i akcentować, że wszystko co chojnickie jest dobre.

- Czy kampania ma na celu przyciągniecie inwestorów?

Marek Szczepański: Tak. Poprzez te kampanie idzie przekaz do ludzi biznesu, że na tym terenie warto inwestować, że jesteśmy aktywni. Kampania pokazuje najlepsze cechy powiatu oraz że solidną gałęzią gospodarki jest tu turystyka, więc warto tu inwestować. Jeszcze raz podkreślę, że Bory Tucholskie to jeden z największych kompleksów leśnych w Europie. Ponadto ruszyła budowa portalu biznesowego - „Biznes Chojnice”. Na tym portalu będzie kompleksowa informacja o miejscach, firmach i infrastrukturze na terenie powiatu oraz to wszystko co jest związane z Chojnicami np. odbywające się tu szkolenia, konferencje czy baza ofert pracy. W jednym portalu ma być zawarte wszystko co się dzieje na terenie powiatu, ze szczególnym naciskiem na inwestycje i miejsca rozwoju.
 
- Czy w ramach tego projektu realizowane będą także jakieś inwestycje?
Marek Szczepański: Mocno stawiamy na infrastrukturę drogową. Pozyskujemy środki ze „schetynówek”, ale też obieramy środki z budżetu powiatu. Mamy również duży projekt – „Kaszubska marszruta”, czyli budowa ścieżek rowerowych na terenie powiatu chojnickiego. Planujemy wybudować 82 kilometrów ścieżek oraz oznakować kolejne 100 km. Umiejscowione one będą w pasach przeciwpożarowych, tak zwane „bezpieczne ścieżki” - odległe od pasa drogowego o ok. 6 km. Wartość tej inwestycji to 16,5 miliona złotych z czego 10 milionów dofinansowane zostanie ze środków unijnych. Partnerami tej konkretnej inwestycji są wszystkie gminy powiatu chojnickiego, dwa nadleśnictwa oraz Park Narodowy Bory Tucholskie.
Kolejny projekt to budowa mostu zwodzonego w miejscowości Małe Swornegacie. Wartość - 4 miliony złotych, z czego 85 % ze środków unijnych. Póki co czekamy jeszcze na decyzje. Myślę, że w tym tygodniu będzie pozytywna opinia Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Czekamy także na oferty w przetargu na projekt i wykonanie (w jednym przetargu). Małe Swornegacie leżą pomiędzy dwoma jeziorami - Karsińskim i Charzykowskim, most zwodzony będzie łączył obydwa te dwa jeziora.
Rozmawiał Rafał Szultk

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież