U Struka jak za piecem - krocie w szpitalnych zarządach » Menedżerowie samorządowych pomorskich spółek szpitalnych pokwitowali znakomity rok. Prezes gdyńskich... Tadeusz Cymański: Ciekawe czasy jeszcze przed nami » Z Tadeuszem Cymańskim, posłem klubu parlamentarnego PiS (Solidarna Polska), ekonomistą, w stanie woj... Energa "Pracodawcą z sercem" » Energa została wyróżniona tytułem „Pracodawca z sercem”. Certyfikaty przyznawane są firmom, które za... Działkowcy zainaugurowali sezon letni » Działkowcy z Rodzinnych Ogródków Działkowych "Owczarnia" spotkali się na corocznym "Dniu działkowca"... Trzy kolejne „Kormorany” zamawia MON. Będą budowane w Gdańsku » Za kilka tygodni służbę w 8 Flotylli Obrony Wybrzeża rozpocznie ORP „Albatros” okręt typu „Kormoran ... W tygodniku „Sieci”: Dyplomatyczna bitwa o wycieczki z Izraela » W najnowszym wydaniu tygodnika „Sieci” Marek Pyza i Marcin Wikło podejmują kwestię wakacyjnych wycie... Mateusz Smolana: Polityka pamięci o opozycji wobec PRL i o „Solidarnoś... » Z Mateuszem Smolaną, historykiem, dyrektorem Instytutu Dziedzictwa Solidarności, rozmawia Artur S. G... ECS: otwarte dla sufrażystek, dla inwalidów – zamknięte » Różne bywają oblicza solidarności. Europejskim Centrum Solidarności chce, aby organizacja mająca doś... Kamienie milowe to nie tylko „praworządność”, to krok ku federalnej Eu... » Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (w skrócie KPO) to w założeniu są miliardy euro, któr... Georgette Mosbacher w tygodniku „Sieci”: „Nie wierzcie w kłamstwa o Po... » W nowym wydaniu tygodnika „Sieci” była ambasador USA w Polsce apeluje do świata by słuchano głosu Po...
U Struka jak za piecem - krocie w szpitalnych zarządach
czwartek, 30 czerwca 2022 18:51
U Struka jak za piecem - krocie w szpitalnych zarządach
Menedżerowie samorządowych pomorskich spółek szpitalnych

Muzeum Stutthof w Sztutowie

KL Stutthof 2077 dni zbrodni
poniedziałek, 09 maja 2022 14:15
KL Stutthof 2077 dni zbrodni
Stosunkowo niedaleko Gdańska, 36 kilometrów od wielkiego ośrodka
Odszedł Kazimierz Zimny, sportowiec wybitny
piątek, 01 lipca 2022 10:30
Odszedł Kazimierz Zimny, sportowiec wybitny
W nocy z 30 czerwca na 1 lipca w gdańskim szpitalu zmarł Kazimierz
Lechia zwycięska w ostatniej próbie przed Ligą Konferencji Europy
czwartek, 30 czerwca 2022 14:44
Lechia zwycięska w ostatniej próbie przed Ligą Konferencji Europy
Na stadionie przy ul. Traugutta 29 piłkarze Lechii Gdańsk rozegrali

Galeria Sztuki Gdańskiej

Podróż do raju
poniedziałek, 20 czerwca 2022 15:35
Podróż do raju
Wydarzeniem mijającego tygodnia był wernisaż wystawy malarskiej

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Niezapomniane lekcje WF-u z Drużyną Energii!
niedziela, 12 czerwca 2022 13:58
Niezapomniane lekcje WF-u z Drużyną Energii!
Blisko 200 zaangażowanych szkół i ponad 50 tysięcy ćwiczeń
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
czwartek, 22 lipca 2021 19:17
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
Fundacja kultury WOBEC, przy pomocy pozyskanych partnerów projektu:
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
wtorek, 28 czerwca 2022 13:33
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
27 czerwca 2022 roku w Magazynie Malbork Elewarr Sp. z o.o. odbyło
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Wszystko co chojnickie jest dobre!

PDF
Drukuj
Email

altRozmowa z Markiem Szczepańskim, wicestarostą Chojnic

- Na Pomorzu ruszyła właśnie kampania wizerunkowa Chojnic, może nam pan powiedzieć coś więcej o tym pomyśle?
Marek Szczepański: Złożyliśmy wniosek o  środki unijne na projekt kampanii wizerunkowej do Agencji Rozwoju Pomorza, projekt nazywa się  „Powiat chojnicki atrakcyjny, innowacyjny, przyjazny inwestycjom”, w ramach tego projektu budujemy również portal „Biznes Chojnice” oraz realizujemy szerszą kampanie wizerunkową. Uzyskaliśmy na ten cel równo 331 272 złotych.

- Jak dokładnie będzie wyglądała ta kampania?

Marek Szczepański: W ramach tego projektu w trójmieście w okresie letnim, w czasie kiedy przebywa tam bardzo dużo turystów z Polski i zagranicy, przeprowadzona została kampania reklamowa. Na wielkopowierzchniowych bilboardach pojawiły się zdjęcia powiatu chojnickiego, które w sposób, moim zdaniem, ciekawy miały przyciągnąć i zainteresować osoby przebywające na terenie trójmiasta, turystów i mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu. Przedstawiały one najbardziej interesujące miejsca powiatu - Chojnice, stolice powiatu, a dokładniej - starówkę Chojnic. Głównym obiektem była fontanna chojnicka na starówce opatrzona hasłem - „Chojnickie turystycznie”. Na innym bilboardzie – „Chojnickie na weekend”, była kreacja z kajakarzem. Reklama miała za zadanie pokazać, że na terenie powiatu chojnickiego można aktywnie wypoczywać, nie tylko w długie wakacje, ale także na weekend. Mamy bardzo dużo rzek, jezior, szlaki kajakarskie, ale także trasy rowerowe, jest to propozycja dla aktywnych. Inny bilboard pokazywał budzące się do życia jezioro Drzewicz. Jest to urokliwe, uspokajające miejsce dla osób które chciałyby się oderwać od codziennego zgiełku i szybkiego tempa życia. Symbolizuje także, że niedawno Bory Tucholskie na terenie powiatu chojnickiego wpisane zostały w Światowy Rezerwat Biosfery. Jest to 10 tego typu rezerwat w Polsce , największy na terenie naszego kraju. Jest to kampania typowo wizerunkowa. Mamy jeziora lasy, szlaki kajakowe, trasy rowerowe, to ma się pozytywnie kojarzyć i akcentować, że wszystko co chojnickie jest dobre.

- Czy kampania ma na celu przyciągniecie inwestorów?

Marek Szczepański: Tak. Poprzez te kampanie idzie przekaz do ludzi biznesu, że na tym terenie warto inwestować, że jesteśmy aktywni. Kampania pokazuje najlepsze cechy powiatu oraz że solidną gałęzią gospodarki jest tu turystyka, więc warto tu inwestować. Jeszcze raz podkreślę, że Bory Tucholskie to jeden z największych kompleksów leśnych w Europie. Ponadto ruszyła budowa portalu biznesowego - „Biznes Chojnice”. Na tym portalu będzie kompleksowa informacja o miejscach, firmach i infrastrukturze na terenie powiatu oraz to wszystko co jest związane z Chojnicami np. odbywające się tu szkolenia, konferencje czy baza ofert pracy. W jednym portalu ma być zawarte wszystko co się dzieje na terenie powiatu, ze szczególnym naciskiem na inwestycje i miejsca rozwoju.
 
- Czy w ramach tego projektu realizowane będą także jakieś inwestycje?
Marek Szczepański: Mocno stawiamy na infrastrukturę drogową. Pozyskujemy środki ze „schetynówek”, ale też obieramy środki z budżetu powiatu. Mamy również duży projekt – „Kaszubska marszruta”, czyli budowa ścieżek rowerowych na terenie powiatu chojnickiego. Planujemy wybudować 82 kilometrów ścieżek oraz oznakować kolejne 100 km. Umiejscowione one będą w pasach przeciwpożarowych, tak zwane „bezpieczne ścieżki” - odległe od pasa drogowego o ok. 6 km. Wartość tej inwestycji to 16,5 miliona złotych z czego 10 milionów dofinansowane zostanie ze środków unijnych. Partnerami tej konkretnej inwestycji są wszystkie gminy powiatu chojnickiego, dwa nadleśnictwa oraz Park Narodowy Bory Tucholskie.
Kolejny projekt to budowa mostu zwodzonego w miejscowości Małe Swornegacie. Wartość - 4 miliony złotych, z czego 85 % ze środków unijnych. Póki co czekamy jeszcze na decyzje. Myślę, że w tym tygodniu będzie pozytywna opinia Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Czekamy także na oferty w przetargu na projekt i wykonanie (w jednym przetargu). Małe Swornegacie leżą pomiędzy dwoma jeziorami - Karsińskim i Charzykowskim, most zwodzony będzie łączył obydwa te dwa jeziora.
Rozmawiał Rafał Szultk

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież