Wszystko co chojnickie jest dobre!

Drukuj

altRozmowa z Markiem Szczepańskim, wicestarostą Chojnic

- Na Pomorzu ruszyła właśnie kampania wizerunkowa Chojnic, może nam pan powiedzieć coś więcej o tym pomyśle?
Marek Szczepański: Złożyliśmy wniosek o  środki unijne na projekt kampanii wizerunkowej do Agencji Rozwoju Pomorza, projekt nazywa się  „Powiat chojnicki atrakcyjny, innowacyjny, przyjazny inwestycjom”, w ramach tego projektu budujemy również portal „Biznes Chojnice” oraz realizujemy szerszą kampanie wizerunkową. Uzyskaliśmy na ten cel równo 331 272 złotych.

- Jak dokładnie będzie wyglądała ta kampania?

Marek Szczepański: W ramach tego projektu w trójmieście w okresie letnim, w czasie kiedy przebywa tam bardzo dużo turystów z Polski i zagranicy, przeprowadzona została kampania reklamowa. Na wielkopowierzchniowych bilboardach pojawiły się zdjęcia powiatu chojnickiego, które w sposób, moim zdaniem, ciekawy miały przyciągnąć i zainteresować osoby przebywające na terenie trójmiasta, turystów i mieszkańców Gdańska, Gdyni i Sopotu. Przedstawiały one najbardziej interesujące miejsca powiatu - Chojnice, stolice powiatu, a dokładniej - starówkę Chojnic. Głównym obiektem była fontanna chojnicka na starówce opatrzona hasłem - „Chojnickie turystycznie”. Na innym bilboardzie – „Chojnickie na weekend”, była kreacja z kajakarzem. Reklama miała za zadanie pokazać, że na terenie powiatu chojnickiego można aktywnie wypoczywać, nie tylko w długie wakacje, ale także na weekend. Mamy bardzo dużo rzek, jezior, szlaki kajakarskie, ale także trasy rowerowe, jest to propozycja dla aktywnych. Inny bilboard pokazywał budzące się do życia jezioro Drzewicz. Jest to urokliwe, uspokajające miejsce dla osób które chciałyby się oderwać od codziennego zgiełku i szybkiego tempa życia. Symbolizuje także, że niedawno Bory Tucholskie na terenie powiatu chojnickiego wpisane zostały w Światowy Rezerwat Biosfery. Jest to 10 tego typu rezerwat w Polsce , największy na terenie naszego kraju. Jest to kampania typowo wizerunkowa. Mamy jeziora lasy, szlaki kajakowe, trasy rowerowe, to ma się pozytywnie kojarzyć i akcentować, że wszystko co chojnickie jest dobre.

- Czy kampania ma na celu przyciągniecie inwestorów?

Marek Szczepański: Tak. Poprzez te kampanie idzie przekaz do ludzi biznesu, że na tym terenie warto inwestować, że jesteśmy aktywni. Kampania pokazuje najlepsze cechy powiatu oraz że solidną gałęzią gospodarki jest tu turystyka, więc warto tu inwestować. Jeszcze raz podkreślę, że Bory Tucholskie to jeden z największych kompleksów leśnych w Europie. Ponadto ruszyła budowa portalu biznesowego - „Biznes Chojnice”. Na tym portalu będzie kompleksowa informacja o miejscach, firmach i infrastrukturze na terenie powiatu oraz to wszystko co jest związane z Chojnicami np. odbywające się tu szkolenia, konferencje czy baza ofert pracy. W jednym portalu ma być zawarte wszystko co się dzieje na terenie powiatu, ze szczególnym naciskiem na inwestycje i miejsca rozwoju.
 
- Czy w ramach tego projektu realizowane będą także jakieś inwestycje?
Marek Szczepański: Mocno stawiamy na infrastrukturę drogową. Pozyskujemy środki ze „schetynówek”, ale też obieramy środki z budżetu powiatu. Mamy również duży projekt – „Kaszubska marszruta”, czyli budowa ścieżek rowerowych na terenie powiatu chojnickiego. Planujemy wybudować 82 kilometrów ścieżek oraz oznakować kolejne 100 km. Umiejscowione one będą w pasach przeciwpożarowych, tak zwane „bezpieczne ścieżki” - odległe od pasa drogowego o ok. 6 km. Wartość tej inwestycji to 16,5 miliona złotych z czego 10 milionów dofinansowane zostanie ze środków unijnych. Partnerami tej konkretnej inwestycji są wszystkie gminy powiatu chojnickiego, dwa nadleśnictwa oraz Park Narodowy Bory Tucholskie.
Kolejny projekt to budowa mostu zwodzonego w miejscowości Małe Swornegacie. Wartość - 4 miliony złotych, z czego 85 % ze środków unijnych. Póki co czekamy jeszcze na decyzje. Myślę, że w tym tygodniu będzie pozytywna opinia Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Czekamy także na oferty w przetargu na projekt i wykonanie (w jednym przetargu). Małe Swornegacie leżą pomiędzy dwoma jeziorami - Karsińskim i Charzykowskim, most zwodzony będzie łączył obydwa te dwa jeziora.
Rozmawiał Rafał Szultk

Related news items:
Newer news items:
Older news items: