Podpisano umowę rozpoczynającą prace przy modernizacji torów dalekobieżnych w Trójmieście. Uroczyste uruchomienie inwestycji nastąpiło w Sopocie.
Zobacz galerię zdjęć - http://www.wybrzeze24.pl/galerie?func=viewcategory&catid=110
Jak już informowaliśmy: remont potrwa trzy lata, w tym czasie czekają nas utrudnienia w ruchu zarówno w podróżach poza Trójmiasto jak i podczas poruszania się SKM. Pociągi będą poruszać się wahadłowo, a w przypadku dużego natężenia ruchu w godzinach szczytu będą wpuszczane na tory SKM. Remont będzie przebiegał od stacji Pruszcz Gdański do Gdynii Chylonii.
Informowaliśmy, że powstanie nowy rozkład jazdy zarówno dla pociągów dalekobieżnych jak i dla miejskiej kolei. Dziś już wiadomo, że pierwsze zmiany pojawią się od 1 czerwca. Do tego czasu wykonawca nie będzie musiał ingerować w ruch pociągów. Później aktualizacja rozkładu będzie następować co trzy miesiące, jednak podróżni będą o opóźnieniach informowani już miesiąc wcześniej.
- Przećwiczyliśmy już podobny schemat na modernizowanym odcinku Warszawa – Skierniewice. Pasażerowie z pewnością poczują pogorszenie oferty przewozowej, jest to nie do uniknięcia. Jednak planujemy wydawać specjalne ulotki i rozdawać je na peronach, tak by z miesięcznym wyprzedzeniem informować klientów o zachodzących zmianach. Po 1 czerwca kolejną aktualizację zaplanowaliśmy na 1 września. Postaramy się, żeby nie następowały one częściej niż co trzy miesiące – tłumaczy Krzysztof Groblewski, dyrektor Centrum Realizacji Inwestycji w PKP Polskie Linie Kolejowe.
Z myślą o podróżnych prace, które wymagają zamknięcia torów na dłuższy czas, planuje się wykonywać weekendami, gdy ruch jest mniejszy, bądź nocą. - Mogą z tego powodu czasem pojawić się pojedyncze zmiany weekendowe – wyjaśnia Groblewski.
Remont jest częścią modernizacji linii z Warszawy do Trójmiasta. Ma skrócić czas kursowania pociągu na tej trasie z obecnych siedmiu godzin do dwóch godzin i czterdziestu minut. Jednak prace w samym Trójmieście potrwają około trzech lat.
Dodatkowo zostaną wyremontowane wszystkie perony dalekobieżne, oprócz tych w Gdańsku Głównym. Zadaszenia pojawią się we Wrzeszczu, Orłowie i Gdyni Głównej. Natomiast na Oruni zaplanowano powstanie trzech przejść podziemnych – przy ul. Ukośnej, ul. Gościnnej, ul. Rejtana. Ponadto na Orłowie pojawi się nowa kładka dla pieszych z windami dla niepełnosprawnych. Inwestycja w Trójmieście będzie kosztować miliard złotych, z czego ponad 70 procent pochodzi ze środków Unii Europejskiej.
Maciej Ciemny
- 25/03/2011 09:47 - „W Polsce za darmo nie można nawet umrzeć”
- 24/03/2011 11:53 - Sprawca brutalnego morderstwa zatrzymany
- 24/03/2011 10:12 - Adamowicz na Olszynce – na pytania odpowiadali urzędnicy
- 22/03/2011 20:13 - Termin podwyżek czynszów – miasto poinformowało tylko wybrane media
- 22/03/2011 15:01 - Monopoly Polska – zabraknie Gdańska!
- 22/03/2011 11:35 - Ważą się losy kolejki do Letnicy
- 21/03/2011 15:41 - „Japonię niszczy tsunami, Polskę Tusk”…
- 21/03/2011 09:30 - Nadchodzi wiosna!
- 20/03/2011 16:52 - Gdańsk przeciw elektrowni atomowej
- 20/03/2011 09:42 - Ustawa uderzy w pacjentów? - zobacz jak głosowali pomorscy posłowie