Gdańsk ogłosił konkurs na koncepcję kampanii reklamowej Gdańska w latach 2011-2012.
"Kampania powinna budzić pozytywne emocje, intrygować oraz wyróżniać się na tle innych kampanii realizowanych dotychczas przez inne miasta i regiony. Opracowane koncepcje mają generować idee i pomysły na działania różnorodne, nowoczesne i niestandardowe, a przy tym głośne medialnie" – czytamy w regulaminie konkursu umieszczonego na oficjalnej stronie miasta.
Głównymi aspektami, które musi podkreślić pomysłodawca, jest przedstawienie Gdańska jako gospodarza Euro 2012 oraz jako atrakcyjnego centrum turystycznego. Przyszła kampania będzie skierowana m.in. do mieszkańców innych krajów, głównie Wielkiej Brytanii, Skandynawii oraz krajów, które będą rozgrywać w Gdańsku mecze podczas Mistrzostw Europy.
Na najlepsze koncepcje czekają nagrody pieniężne. Zwycięzca otrzyma 25 tys. zł., a autorzy projektów, które zajmą drugie i trzecie miejsce – odpowiednio 15 tys. zł i 10 tys. zł. Nie każdy będzie mógł jednak wziąć udział w konkursie. W okresie do trzech lat przed upływem terminu składania wniosków, trzeba pochwalić się przynajmniej dwoma kampaniami reklamowymi wartymi po 1,5 mln zł każda.
Wygranie konkursu wcale nie musi skutkować pozwoleniem na przeprowadzenie akcji. – Zwycięzca konkursu będzie jedynie prowadził nadzór bieżący nad realizacją i przygotowaniem. O tym, kto będzie realizować kampanię, zadecyduje przetarg – wyjaśnia Grażyna Adamska z-ca Przewodniczącej Sądu Konkursowego.
Ile będzie wynosić koszt kampanii? Tego jeszcze nie wiadomo, choć projekt konkursowy nie może przekraczać wartości 8 mln zł.
{youtubejw}http://www.youtube.com/watch?v=ZF9szJ8fesA{/youtubejw}
Klip z poprzedniej kampanii reklamowej Gdańska
Gdańsk już od kilku lat przeznacza niemałe pieniądze na międzynarodową reklamę. W zeszłym roku głośnym echem odbiła się kontrowersyjna kampania reklamowa miasta stworzona przez agencję DSK, która kosztowała 1,9 mln zł. Również teraz agencja liczy na współpracę z Gdańskiem. – Weźmiemy udział w konkursie, bo poprzednio współpraca z miastem układała się nam bardzo dobrze. Konkurencja będzie pewnie spora, ale podobnie było ostatnim razem – mówi Leszek Domański, dyrektor zarządzający Agencji Reklamowej DSK.
Kampania będzie obejmować najprawdopodobniej okres od III kwartału 2011 r. do III kwartału 2012 r. Oferty można przesyłać do 21 marca do godz. 14.
Adrian Dampc
Adrian.dampc@wybrzeze24.pl
- 11/03/2011 10:33 - TOP 10 najgłupszych przestępców
- 10/03/2011 10:20 - Włoska piękność w gdyńskiej policji
- 09/03/2011 19:43 - Niebezpieczne miejsca Gdańska
- 09/03/2011 12:06 - Podwyżka czynszów – tłumy na spotkaniach
- 08/03/2011 12:03 - Dzień Kobiet – Dniem Równouprawnienia
- 06/03/2011 17:15 - Manifa: Brak solidarności nie jest sexy
- 05/03/2011 22:29 - Balet koparek otwiera budowę teatru
- 05/03/2011 15:06 - Politycy w sieci
- 04/03/2011 14:59 - Poprawka w oświadczeniu prezydenta: wynajem lepszy niż pensja
- 04/03/2011 09:50 - Farmaceuci katoliccy: nie każcie nam sprzedawać antykoncepcji