ENERGA uruchomiła 45 dodatkowych punktów obsługi, by klienci nie odczuli skutków strajku zorganizowanego przez związkowych liderów. Zarządy spółek Grupy ENERGA nie zrezygnowały z rozmów, są gotowe do negocjacji i czekają na propozycje rozwiązania sporu.
Bez względu na formę i skalę strajku, energia będzie dostarczana, awarie usuwane, a klienci będą obsługiwani. Do dyspozycji klientów pozostają: 45 dodatkowe punkty obsługi, położone w pobliżu Biur Obsługi Klienta, infolinia, elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz sieć punktów VIA, w których można dokonywać płatności.
Związki odrzucają porozumienie, zrywają rozmowy
Zarządy spółek Grupy ENERGA od początku dążyły do zakończenia sporu. W tym celu przedstawiły związkom zawodowym projekt porozumienia, który zawierał m.in. propozycję podwyżki płac oraz ujednolicenie systemów wynagrodzeń. Wobec odrzucenia tych propozycji przez organizacje związkowe, władze Grupy poprosiły związki o przedstawienie własnej propozycji porozumienia. Zamiast tego związki zapowiedziały strajk.
- To nie my odeszliśmy od stołu rokowań. Przeciwnie – oczekiwaliśmy na konstruktywne propozycje organizacji związkowych, wobec odrzucenia naszych. Ubolewamy, że przywódcy związkowi zerwali negocjacje i doprowadzili do akcji strajkowej – mówi Mirosław Czapiewski, dyrektor zarządzający w ENERGA SA.
Są podwyżki, nie ma zwolnień
Pomimo odrzucenia przez stronę związkową proponowanego przez władze Grupy porozumienia, zarządy uruchomiły program podwyżek, przeznaczając na nie 41 mln zł. Celem jest systemowe ujednolicenie zasad wynagrodzenia pracowników, zwłaszcza tych najniżej zarabiających.
Władze Grupy po raz kolejny zapewniają też, że nie planują zwolnień, a konieczna restrukturyzacja nie oznacza zagrożenia dla miejsc pracy. Obowiązująca w Grupie ENERGA Umowa Społeczna zapewnia załodze stabilizację i poczucie bezpieczeństwa. Dodatkową gwarancją zatrudnienia jest rozpoczęty właśnie największy w historii spółki program inwestycyjny.
- Proces zmian organizacyjnych jest nieuchronny. Zmienia się otoczenie i wymagania klientów. Mamy środki na rozwój, pracownicy zarabiają coraz lepiej i pracują w coraz lepszych warunkach. Zwiększamy inwestycje – tylko w tym roku wydamy na ten cel ponad 1 miliard złotych! Przez kolejne 5 lat - ponad 7 miliardów złotych. Przeprowadzenie programu inwestycyjnego jest konieczne, by ENERGA stała się nowoczesną i konkurencyjną firmą, a jej pracownicy mieli zapewnioną pracę – wyjaśnia dyr. Czapiewski.
Główną osią sporu okazało się żądanie wpływu związków zawodowych na zarządzanie spółkami Grupy. Związki oczekują, iż każda zmiana w spółkach musi uzyskać ich zgodę. Spełnienie tych oczekiwań oznaczałoby w praktyce blokowanie przez szefów związków koniecznej restrukturyzacji Grupy, co w trakcie trwającego procesu prywatyzacji oznaczałoby obniżenie wartości spółki.
Władze Grupy ENERGA są zwolennikami kontynuacji rozmów. Nadal oczekują na propozycje zakończenia sporu i wyrażają gotowość spotkania w pierwszym możliwym terminie.
Obsługa klienta na czas strajku
* Dodatkowe 45 punkty obsługi klienta, zlokalizowane w pobliżu Biur Obsługi Klienta ENERGI, czynne od godz. 7 do 17. Informacja o dokładnej lokalizacji dostępna na stronie internetowej www.energa.pl w zakładce Obsługa klienta – zmiany od 21.06.2010.
* Do dyspozycji klientów pozostaje infolinia (801 363 742, czyli 801 ENERGA)
* Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (www.ebok.energa.pl). Internetowa platforma pozwala na stały dostęp do danych i płatności przez 24 godziny na dobę. Korzystanie z eBOKu jest darmowe i każdy klient ENERGI może w łatwy sposób z niego korzystać, do rejestracji potrzebne jest tylko dowolne konto e-mail oraz ostatnia faktura.
* Płatności można dokonywać również w punktach „VIA™ – Moje Rachunki”. Usługa dostępna jest m.in. w sieciach sklepów Carrefour, Carrefour, Express, Real, Stokrotka, Kaufland i E. Leclerc, w wybranych sklepach sieci: Społem, Avans, Lewiatan, Intermarche, Rabat Pomorze, Spar, Groszek i w wielu sklepach osiedlowych, a także stacjach PKN Orlen i Bliska. Punkty są umieszczone w kasach sklepowych i oznaczone pomarańczowym logo VIA. Adres najbliższego punktu można znaleźć na stronie www.billbird.pl.
- 22/06/2010 10:13 - Graffiti Jam: podwórko zmieniło oblicze
- 22/06/2010 07:13 - Jan Zarębski szefem Gdańskiego Klubu Biznesu
- 21/06/2010 18:02 - Rusza remont torów na Przymorzu i Zaspie
- 21/06/2010 14:17 - Piknik na Zdrowie
- 21/06/2010 13:53 - Konkurs plastyczny "Gdyńskie zwierzęta"
- 19/06/2010 07:21 - Pruszczanie w poszukiwaniu pracy
- 18/06/2010 11:22 - Jacek Spychała nie żyje
- 17/06/2010 22:23 - Wspólne oglądanie nawet o 4 rano
- 17/06/2010 21:19 - Wakacje nie muszą być nudne
- 17/06/2010 20:26 - Polskie bociany widziane w Sudanie