Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Reklama
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Trasa Słowackiego przejezdna jeszcze w tym roku

Ocena użytkowników: / 3
SłabyŚwietny 
sobota, 22 września 2012 12:39

20 września rozpoczął się montaż ostatniej 130-tonowej części stalowej konstrukcji łukowej na wiadukcie nad torami kolejowymi w Gdańsku Letnicy.




Wiadukt jest 4-przęsłowy, o konstrukcji skrzynkowej ze sprężonego betonu, z przęsłem nad torami kolejowymi, podwieszonym do stalowej konstrukcji łukowej. Składa się ona z dwóch rur o średnicy 1,5 m, 27 stalowych połączeń o przekroju 0,8 m i 52 wieszaków o średnicy 9 cm, wykonanych ze stali wysokowęglowej.


alt


Rury o średnicy 1,5 m, które stanowią główny element konstrukcji stalowej, zostały wyprodukowane na zlecenie Budimeksu w Siegen w Niemczech. Z Niemiec, jako 12- metrowe proste odcinki, zostały przetransportowane do zakładu gięcia w Coseley k/Birmingham w Wielkiej Brytanii. Po uzyskaniu projektowanego promienia, rury trafiły na gdańską budowę. Wyprodukowanie konstrukcji wraz z gięciem i przygotowaniem elementów do montażu zajęło 10 miesięcy.


Na montaż konstrukcji wykonawca firma Budimex przewidział w harmonogramie budowy dwa miesiące. Podnoszenie górnej części łuku zaczęło się 20 września i potrwa dobę, gdyż prędkość maksymalna z jaką można wciągać stalowe rury do góry, to jeden metr na dwie godziny.


alt



Nadmieńmy, że na dokończenie budowy ponad dwukilometrowego odcinka Trasy Słowackiego – od Al. Gen. J. Hallera do Węzła Marynarki Polskiej - Budimex ma czas do 4. grudnia 2012 roku. Umowa z Gdańskimi Inwestycjami Komunalnymi reprezentującymi Gminę Miasta Gdańsk, o wartości 109,7 mln złotych netto, została podpisana 4 sierpnia 2011 roku.


Na obecnym etapie poziom zaawansowania prac wynosi 85 proc. i jest zgodny z harmonogramem. Na budowie pracuje 200 osób i 70 jednostek sprzętowych.


Jak informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIK, zakres prac w ramach kontraktu, obejmuje: budowę 2,16-kilometrowego odcinka Trasy Słowackiego (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku) i trzech jednopoziomowych skrzyżowań z sygnalizacją świetlną, tj. z Al. Gen. J. Hallera (czterowylotowe), z ul. Gdańską (trójwylotowe), z ul. Nową Gdańską (czterowylotowe). Ponadto budowę węzła drogowego typu harfa, łączącego Trasę Słowackiego z ulicą Stadionową, budowę dwutorowej linii tramwajowej wzdłuż Al. Gen. J. Hallera (o długości 370 m), budowę rozjazdów tramwajowych na wysokości skrzyżowania z Trasą Słowackiego, budowę jednotorowej linii tramwajowej od skrzyżowania Al. Gen. J. Hallera z ul. Gdańską, (długość 415 m), budowę murów oporowych na połączeniu Trasy Słowackiego z ul. Stadionową i Uczniowską o łącznej powierzchni 6,7 tys. m kw., budowę tunelu dla pieszych z ciągiem pieszo – rowerowym łączącym ul. Uczniowską ze stadionem PGE Arena oraz budowę wiaduktu nad torami kolejowymi.


Prace przebiegają zgodnie z założonym harmonogramem, a w przypadku niektórych elementów inwestycji nawet wyprzedzają harmonogram.


alt



Na pół roku przed kontraktowym terminem zakończenia prac, zapewniono przejezdność przez węzeł w rejonie skrzyżowania Trasy Słowackiego z ulicą Pokoleń Lechii Gdańsk oraz uzyskano pozwolenie na użytkowanie tunelu dla pieszych pod Trasą Słowackiego, który łączy ul. Uczniowską ze stadionem PGE Arena. Dzięki temu kibice jeszcze przed Euro 2012 zyskali wygodne przejście na stadion. Przypomnimy, że montaż konstrukcji prawie 40- metrowego tunelu trwał zaledwie pięć dni. Zgodnie z planem zostało też wykonane skrzyżowanie Al. Gen. J. Hallera z budowaną trasą.


alt



Cała konstrukcja łukowa łączy się z ustrojem skrzynkowym przez wezgłowia (podwyższenia) nad podporami 2. i 3. Długość konstrukcji niosącej wynosi 262 m, szerokość – od 22,6 do 30,6 m. Po zamontowaniu stalowej konstrukcji łukowej będzie można przystąpić do podwieszenia płyty wiaduktu, a następnie do usunięcia tymczasowych podpór podtrzymujących. Do wykonania pozostała także nawierzchnia na płycie wiaduktu oraz chodniki.


Równocześnie w ramach zawartego kontraktu są prowadzone prace związane z wykonaniem nawierzchni bitumicznej. Do chwili obecnej ułożono 18,5 tys. ton podbudowy bitumicznej (83,5 proc. zakresu robót), ponad 7 tys. ton warstwy wiążącej (70,3 proc.) oraz ponad 3 tys. ton warstwy ścieralnej (37 proc.).


Na budowanej trasie montowane są stalowe bariery ochronne, wykonywane jest oznakowanie poziome i pionowe oraz ogrodzenia. Trwa montaż elementów oświetlenia drogowego oraz sygnalizacji świetlnej.


Dobiegła końca budowa dwóch zbiorników retencyjnych. W ostatnim – trzecim – są wzmacniane skarpy (materace gabionowe).
Wzdłuż trasy są zakładane trawniki; tu poziom zaawansowania prac przekroczył 50 proc., a powierzchnia ułożonych trawników wynosi 38,5 tys, m kw. Nasadzenia drzew i krzewów wykonano w prawie 35 proc.


Co najistotniejsze, ze inwestycja, która ma ogromne znaczenie dla trójmiejskiej aglomeracji, zostanie ukończona w terminie.
Trasa Słowackiego będzie stanowiła połączenie południowo- zachodniej części miasta z południową obwodnicą Gdańska, a także połączenie Portu Lotniczego z Portem Gdańskim i stadionem PGE Arena.

Wła-49
Zdjęcia: Włodzimierz Amerski

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież