PKN ORLEN jako pierwszy w Polsce opublikował raport roczny za 2020 r. poświęcony działalności sponsoringowej. Koncern jest największym mecenasem polskiego sportu i kultury. Pierwsza tego typu publikacja na rynku zawiera szeroki opis projektów wspieranych przez ORLEN, efektów działalności sponsoringowej oraz wypracowanych przez lata dobrych praktyk w zakresie współpracy ze sportowcami, instytucjami kultury i partnerami społecznymi.
PKN ORLEN to firma najczęściej angażująca się w działalność sponsoringową. Tak wskazało 54 proc. ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez ARC Rynek i Opinie w grudniu 2020 r. To wzrost aż o 11 punktów proc.
Sponsoring kultury i sportu to jedno z narzędzi, które buduje globalną rozpoznawalność marki i aktywnie wspiera działania biznesowe Koncernu. W 2020 roku łączny ekwiwalent reklamowy, wynikający z działalności sponsoringowej PKN ORLEN w obszarze sportu i kultury, wyniósł niemal 800 milionów złotych. Raport, który przygotował PKN ORLEN jest potwierdzeniem, że Koncern istotnie przyczynia się do rozwoju polskiego sportu i kultury, łącząc jego wsparcie z celami biznesowymi Spółki. Publikacja powstała także po to, by pokazać bardzo szeroki zakres aktywności. PKN ORLEN chce wyznaczać kierunki, dzielić się doświadczeniami i wypracowanymi wysokimi standardami współpracy ze światem sportu i kultury.
Flagowym projektem PKN ORLEN w zakresie sponsoringu sportu jest współpraca z zespołem Formuły 1 – Alfa Romeo Racing ORLEN oraz wsparcie Roberta Kubicy. Ekwiwalent reklamowy związany z obecnością marki ORLEN w F1, obejmujący ponad 100 tys. publikacji, wyniósł w 2020 roku 433 miliony złotych.
Obok Roberta Kubicy w barwach ORLEN Teamu, najsłynniejszego polskiego zespołu motorsportowego, startują m.in: Bartosz Zmarzlik, indywidualny mistrz świata na żużlu, Jakub Przygoński, występujący na Dakarze – najtrudniejszym rajdzie terenowym świata, Mikołaj Marczyk, wschodząca gwiazda rajdów samochodowych, najmłodszy w historii Rajdowy Mistrz Polski, czy ścigający się na co dzień w wodnej Formule 1 – Bartłomiej Marszałek.
Wspierani przez Koncern zawodnicy prezentują markę ORLEN na torach Formuły 1, podczas cyklu European Le Mans Series, Rajdu Dakar czy żużlowych Grand Prix. Prezentacja logotypu ORLEN szerokiej publiczności przekłada się bezpośrednio na biznes, który obecnie Koncern prowadzi na całym świecie, w 110 krajach.
PKN ORLEN od 2017 r. jest również strategicznym sponsorem Polskiego Komitetu Olimpijskiego i Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej oraz Polskiego Komitetu Paraolimpijskiego. Dodatkowo wspiera indywidualnie zawodników Grupy Sportowej ORLEN. Należy do niej 30 zawodników, m.in. sportowcy, którzy będą w tym roku walczyć o medale olimpijskie w Tokio – Paweł Fajdek, Anita Włodarczyk, Joanna Fiodorow, czy Justyna Święty – Ersetic. PKN ORLEN wspiera też Polski Związek Piłki Siatkowej, Ekstraklasę Piłkarską, kolarstwo zawodowe i amatorskie.
PKN ORLEN jest także aktywnym mecenasem instytucji kultury. Wspiera m.in. Narodowy Instytut Fryderyka Chopina, którego główną misją jest ochrona twórczości i dziedzictwa najwybitniejszego polskiego kompozytora.
Zaangażowanie Koncernu w projekty sponsoringowe ma również wymiar społeczny. W 2020 roku ORLEN wsparł 70 instytucji, przedsięwzięć, klubów i stowarzyszeń sportowych. Z tej pomocy skorzystało ponad 320 tysięcy dzieci w całym kraju. W ten sposób ORLEN popularyzuje aktywność fizyczną i zdrowy tryb życia wśród najmłodszych ( m.in. Szkolny Klub Sportowy, dziecięce akademie piłkarskie i kartingowe). Aktywizuje też lokalne społeczności, budując więzi społeczne.
Postawa ORLENU w trakcie pandemii ma bezpośredni wpływ na postrzeganie całego Koncernu. Badania przeprowadzone we wrześniu 2020 roku przez pracownię Wavemaker wskazały, że PKN ORLEN jest marką, która zdecydowanie najmocniej kojarzy się z zaangażowaniem w pomoc w walce z pandemią. Warto wspomnieć, że w styczniu bieżącego roku Przegląd Sportowy nagrodził ORLEN tytułem Mecenasa Polskiego Sportu w Trudnych Czasach 2020.
W 2020 roku ORLEN zaangażował wspieranych przez siebie sportowców – w tym między innymi Roberta Kubicę czy Bartłomieja Marszałka – w działania, które zastępowały często odwoływane z powodu pandemii zawody. Jedną z takich inicjatyw były obchody stulecia Cudu nad Wisłą. Dzięki unikalnemu konceptowi oraz wieloetapowym działaniom w mediach i digital, projekt odnotował rekordowe zasięgi w historii działań sponsoringowych PKN ORLEN.
Z raportem poświęconym działalności sponsoringowej PKN ORLEN w 2020 roku można się zapoznać na stronie https://www.orlenteam.pl.
Materiał powstał przy współpracy z PKN ORLEN
- 10/06/2021 17:07 - Komendant strażników wart 20 tys. zł miesięcznie!
- 10/06/2021 07:13 - Finał I Forum Morskiego Radia Gdańsk
- 08/06/2021 17:58 - Umowa partnerstwa prywatno-publicznego dla Dolnego Miasta odtajniona
- 07/06/2021 19:57 - Radni PiS: instytucje miejskie utrudniają nam wykonywanie mandatu radnego
- 07/06/2021 07:43 - W tygodniku „Sieci”: Koperty Grodzkiego
- 02/06/2021 18:50 - Dolne Miasto: pominięto głos mieszkańców
- 01/06/2021 16:46 - Marcin Wikło: Barwy kampanii
- 01/06/2021 16:38 - Dr Karol Nawrocki powołany na stanowisko wiceprezesa IPN
- 01/06/2021 16:28 - Fundacja "Łączy nas Polska" przedstawiła pierwsze projekty
- 01/06/2021 10:47 - Dzień Dziecka w Muzeum II Wojny Światowej