Jak się w Gdańsku robi interesy z potentatem europejskim w dziedzinie parkingów? Przyjmuje się go do wspólnego realizowania zadania, ale ta współpraca kosztuje miasto milion złotych za dwie działki, przez które pobiegnie owa wspólna inwestycja, która przysporzy dochodów kontrahentowi.
Gmina Gdańsk przekazała, jako odszkodowanie za dwie działki 970 tys. zł spółce Interparking Polska (po 550 tys. zł i 417 tys. zł), który okazuje się być partnerem biznesowym miasta i lotniska. Jak informuje magistrat odszkodowanie wypłacono za nieruchomości przy ul. Spadochroniarzy (Gdańsk Klukowo) o powierzchni 1767 m kw. i 2334 m kw. Zapłacono więc wspólnikowi za umożliwienie przebudowy drogi do spółki Port Lotniczy Trójmiasto i do parkingów.
Wyceny i wypłaty dokonano na podstawie art.98 ustawy o gospodarce nieruchomościami: działki gruntu wydzielone pod drogi publiczne: gminne, powiatowe, wojewódzkie, krajowe - z nieruchomości, której podział został dokonany na wniosek właściciela, przechodzą, z mocy prawa, odpowiednio na własność gminy, powiatu, województwa lub Skarbu Państwa z dniem, w którym decyzja zatwierdzająca podział stała się ostateczna albo orzeczenie o podziale prawomocne.
– Wysokość odszkodowania została ustalona według zasad i trybu obowiązującego przy wywłaszczaniu nieruchomości. Wydzielenie działek nastąpiło pod drogi publiczne. Działka 320/13 wydzielona pod drogę publiczną – drogę gminną, działka 320/14 – wydzielona pod drogę publiczną – powiatową zapewniła nas Izabela Kozicka-Prus z Referatu Prasowego Prezydenta Gdańska.
Tymczasem Urząd chwalił się na portalu gdansk.pl: Ruszył przetarg na budowę odcinka jezdni ul. Słowackiego, pomiędzy istniejącym skrzyżowaniem z ul. Spadochroniarzy, a głównym wjazdem na teren Portu Lotniczego Gdańsk. Druga nitka powstanie od strony północnej i usprawni kierowcom dotarcie na teren lotniska. Inwestycja będzie realizowana ze środków Budżetu Miasta Gdańska przy współfinansowaniu ze strony spółek Port Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o., MA Investment Sp. z o.o. i (uwaga – dop. red.) Interparking Polska Sp. z o.o.”.
Udziałowcami Portu Lotniczy Gdańsk Sp. z o.o. są Gmina Miasta Gdańska (33,36 proc.), Woj. Pomorskie (urząd marszałkowski), PP "Porty Lotnicze" oraz Gmina Miasta Gdyni i Gmina Miasta Sopotu.
A co w tym robią Hiszpanie z parkingów? Dopytywaliśmy u źródła prezesa portu Tomasza Kloskowskiego jakie związki, sploty interesów, rodzaj zależności, wspólne inwestycję łączą spółkę Port Lotniczy Gdańsk – Trójmiasto spółka z o.o. ze spółką Interparking Polska? Czy w związku z inwestycją Airport City Gdańsk konieczne były przebudowy ciągów komunikacyjnych głównie ul. Spadochroniarzy biegnącej przez Klukowo, a jeśli tak kto partycypuje w kosztach przebudowy/rozbudowy dróg dojazdowych do kompleksu biurowo-hotelowego Airport City Gdańsk i w jakich kwotach, proporcjach? Czy Interparking Polska uczestniczy, partycypuje w Airport City Gdańsk? Czekamy na odpowiedzi.
Airport City to druga, po T2 i jego rozbudowie, sztandarowa inwestycja spółki. Drugi terminal oddany w połowie 2012 r. podwoił przepustowość pasażerską Portu Lotniczego Gdańsk z 2,5 do 5 mln pasażerów (PAX) rocznie. Trwa rozbudowa terminala T2 o dodatkowy pirs, wraz z infrastrukturą oraz rozbudowa i modernizacja infrastruktury lotniskowej i portowej oraz rozbudową sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska. Za sześć lat port obsłużyć będzie mógł 7 mln pasażerów (będzie już zapewne dawno po „odpuszczeniu” pandemii koronawirusa). Kompleks biznesowy Airport City Gdańsk to inwestycja w pobliżu terminala T2. Składa się z przestrzeni biurowej i hoteli. Realizacja Airport City Gdańsk, biurowców to Alpha, Bravo, Charlie, Delta, Echo, Foxtrot, Golf oraz Hotel, pochłonie ponad miliard złotych.
Przy okazji jak zarobić w Gdańsku na wynajmowaniu miejsc parkingowych i na dojeździe do nich uczy międzynarodowa grupa. Operator parkingowy Interparking Polska jest częścią hiszpańskiej grupy Interparking Hispania. Grupa, wiodący europejski operator parkingowy, obecna jest w Holandii, Belgii, Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i Rumunii i 360 miastach.
Partner to wymagający skoro skarb Miasta Gdańska uszczuplony został o prawie milion złotych, a wzbogacił się ów potentat parkingowy, który akurat posiadał dwie działki, przez które miał pobiec pas drogi. Traf chciał, że rozbudowa ul. Spadochroniarzy i ul. Słowackiego w swym odcinku końcowym, służą głównie usprawnieniu połączenia drogowego z Airport City, inwestycją portu lotniczego.
Znaczący operator parkingów w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy, pobierający sute opłaty parkingowe, nawet w strefie Kiss&fly, prowadzący parkingi m.in. w Poznaniu pod Placem Wolności, w Złotych Tarasach i Browarach (Warszawa) itd., potrafił zarobić na działkach przeznaczonych na dojazd do swoich parkingów wokół lotniska. Miasto Gdańsk jest szczodre i swoim kontrahentom oraz wspólnikom w interesach funduje dojazdy do biznesu.
ASG
- 06/12/2020 21:26 - Wystawa „The Airmen” - portrety nieznanych bohaterów II Wojny Światowej
- 06/12/2020 20:35 - Książkowe rarytasy Antykwariatu Rejs
- 05/12/2020 19:31 - Trzeci koncert z cyklu „Błogosławieni Kapłani polscy w Wolnym Mieście Gdańsku”
- 05/12/2020 11:04 - Otwarcie wystawy plenerowej „The Airmen”
- 03/12/2020 20:23 - Portfele gdańskich prezesów
- 03/12/2020 08:50 - „Zaciemnienie” zgłoszone przez PiS do prokuratury
- 02/12/2020 17:39 - Karol Rabenda: Samorządy terytorialne są częścią Rzeczpospolitej - nie ma enklaw
- 02/12/2020 17:21 - Zmiana trasy linii 210 bez konsultacji z mieszkańcami. Dulkiewicz milczy
- 01/12/2020 17:17 - Poseł Płażyński wspiera gdańszczanina w walce o odzyskanie mieszkania
- 30/11/2020 15:05 - Program Domowej Opieki Medycznej