Nowe pszeniczne piwo Pszeniczniak i nowa grawerowana butelka dla piw premium - Browar Amber z pomorskiego Bielkówka, największy z regionalnych w Polsce, rozwija dotychczasową strategię. Będzie stawiał na sprzedaż piw z segmentu premium.
Początek kwietnia to przełomowa data w historii Browaru Amber. Już od wtorku 10 kwietnia w sklepach w całej Polsce zaczęła się pojawiać się nowa marka piwa, która ma trafić w gusta wymagających klientów. Pszeniczniak, podobnie jak inne piwa klasy premium z pomorskiego browaru, jest sprzedawany w unikatowej, grawerowanej butelce z hasłem: „Browar AMBER SPECJALNOŚĆ REGIONU” oraz pieczęcią „ Naturalnie z Pomorza”. Nowe opakowanie ma połączyć wszystkie marki premium z Browaru Amber w jedną spójna linię piwnych „Specjalności Regionu Pomorza”.
- Wprowadzamy nową butelkę, aby wyróżnić nasze piwa spośród poszerzającej się stale oferty piw Browarów Regionalnych. Dedykowana butelka Browaru AMBER zastąpi wysłużoną już i powszechnie stosowaną butelkę typu Vichy. Stawiamy na piwa wysokiej jakości, jednocześnie podkreślając ich regionalny charakter. Chcemy przekonywać konsumentów dobrymi ciekawymi smakami i oryginalną szatą wizualną butelek. Tym wyróżniamy się od lat na rynku. Obecnie rośnie w siłę konkurencja ze strony dużych koncernów, które coraz zacieklej walczą o udział w rynku piw regionalnych. Myślę, że mniejsze browary będą iść w coraz większe nisze, niestandardowe smaki i opakowania. Wypuszczać na rynek piwa trudne do uwarzenia przemysłowo. Nasze nowe piwo Pszeniczniak jest właśnie takim produktem – mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber.
Pszeniczniak, jak sama nazwa wskazuje, to piwo pszeniczne wytwarzane metodą górnej fermentacji przy użyciu płynnych drożdży. Większość producentów piw pszenicznych stosuje drożdże sproszkowane, co ma niezbyt dobry wpływ na ostateczny smak piwa. Do wytworzenia Pszeniczniaka używane są płynne drożdże z własnej stacji propagacji, słody jęczmienne i pszeniczne najwyższej jakości oraz woda z własnego ujęcia i wyselekcjonowane odmiany chmielu.
Metoda górnej fermentacji jest stosowana głównie w Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii. W Polsce nadal pozostaje domeną małych producentów, często stosowana jest przez browary restauracyjne do tworzenia gatunków bardziej niszowych. Do piw górnej fermentacji należą między innymi piwa typu: stout, ale, pszeniczne.
- Zdecydowaliśmy się nazwać piwo „ Pszeniczniak”, aby nadać mu polski, swojski charakter. Oryginalna jest również strona wizualna butelki. Tradycyjną papierową etykietę zastąpiła grafika malowana bezpośrednio na szkle. Całość ma charakter folklorystyczny, co nawiązuje do naturalności naszego piwa i polskich tradycji browarniczych – mówi Marek Skrętny.
Pszeniczniak będzie dostępny w sklepach w całej Polsce m. in. w hipermarketach, w sklepach specjalistycznych oraz delikatesach. W drugiej połowie kwietnia będzie można się go napić w pubach i restauracjach.
Browar Amber planuje eksport Pszeniczniaka do Stanów Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.
- Konsumenci na całym świecie poszukują ciekawych smaków i nowości. Są zmęczeni typowymi, nie odróżniającymi się za bardzo w smaku produktami, dynamicznie rozwija się rynek produktów regionalnych – mówi Marek Skrętny.
Rozwój i inwestycje w Browarze Amber to w dużej mierze zasługa unijnych funduszy, z których firma z Bielkówka korzysta.
- 20/04/2012 15:13 - Pierwszy Zjazd Polskich Hamletów w Gdańsku
- 20/04/2012 14:57 - Marsz żółtego żonkila
- 20/04/2012 14:48 - „Jakie wartości, jaki rozwój?” - Kongres Obywatelski
- 20/04/2012 14:46 - Duszpasterz opozycji. Rozmowy z Ojcem Ludwikiem Wiśniewskim w Ratuszu Głównego Miasta
- 20/04/2012 14:42 - Solidarność Stoczni Gdańskiej nie chce Lenina i Adamowicza
- 19/04/2012 13:51 - Kochajmy się! Wystawa Białorusi na UG
- 19/04/2012 13:38 - Wełnicka–Jaśkiewicz: Pacjent nie może zostać bez leków
- 19/04/2012 13:33 - Zmniejszają się zapasy leków do chemioterapii
- 19/04/2012 13:01 - Pięknieje wokół Dworu Oliwskiego
- 19/04/2012 12:54 - Porządki na Wyspie Spichrzów w Gdańsku