Wejście rodziny Wawrzyńczaków z Kalisza kilka minut po godz. 13:00 21 lutego na wystawę główną oznaczało, że Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku odwiedził 3 milionowy zwiedzający.
- Przyjechaliśmy z Kalisza na ferie dla dzieciaków - powiedział Michał Wawrzyńczak. - Stwierdziliśmy, że pogoda nie sprzyja spacerom więc powiedziałem że zwiedzimy Muzeum II Wojny Światowej. To dla nas wielka atrakcja. Nie sprawdzaliśmy co nas czeka, chcieliśmy być zaskoczeni.
Dla jubileuszowego zwiedzającego Muzeum przygotowało drobne upominki.
- Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem - powiedział dr hab. Grzegorz Berendt, dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku. - W lipcu 2023 roku mieliśmy rekord frekwencji przypadającej na jeden dzień. Kolejne miesiące, w tym też mijające ferie zimowe, pokazały, że sława naszego Muzeum sięga szeroko i goście z kraju, z zagranicy, którzy przyjeżdżają do Gdańska uwzględniają Muzeum II Wojny Światowej jako wręcz obowiązkowy punkt w swoim harmonogramie zwiedzania Trójmiasta. Bardzo cieszy ten efekt masowości zainteresowania, ale przecież też misyjnie mamy satysfakcję, że informacje, opowieść o tragiźmie II Wojny Światowej dociera do kilkuset tysięcy naszych gości, co jest tak naprawdę dodatkowym impulsem podwyższającym poziom wiedzy na temat tego konfliktu i doświadczenia społeczeństwa polskiego w okresie okupacji niemiecko-sowieckiej, później przede wszystkim niemieckiej, ale też konsekwencji II Wojny Światowej gdy w 1944-1945 roku utraciliśmy suwerenność w pewnym ciągu dalszym, bo pierwotnie jesienią 1939 roku, a tu na kolejne dekady. Konsekwencje były bardzo długofalowe i o tym wszystkim kilkaset tysięcy gości może i chce się dowiadywać. To dla osób pracujących w instytucji kultury jest, wierzę w to głęboko, powodem do satysfakcji i też impulsem do utrzymywania tempa i zakresu pracy.
Partnerem wydarzenia była Polska Żegluga Bałtycka S.A. Polferries, która dla 3-milionowego zwiedzającego Muzeum II Wojny Światowej przygotowała voucher na podróż promem Polferries do Szwecji.
- Z Muzeum współpracujemy już 8 miesięcy - powiedział Andrzej Kałwa, dyrektor do spraw rozwoju biznesu Polferries. - Ta współpraca od samego początku bardzo dobrze się nam układa. Założyliśmy, że łączymy Skandynawię z Polską, jesteśmy też ambasadorem polskiej kultury. Tak wspaniały obiekt jakim jest Muzeum jest miejscem do którego przywozimy Skandynawów. Na naszych promach można zapoznać się z materiałami o Muzeum. Ta współpraca jest wyjątkowa również w skali międzynarodowej. Nie często zdarzają się takie współprace. Liczba 3 milionów zwiedzających robi wrażenie. Ogromne. To ogromny sukces. Goście Muzeum mogą się tu zapoznać z ofertą Polferries.
Tomasz Łunkiewicz
Inne artykuły związane z:
- 24/02/2024 10:13 - Medale za wkład w Pamięć
- 23/02/2024 19:27 - Grzegorz Górski: Jesteśmy w "oku cyklonu"
- 23/02/2024 14:55 - Anna Gembicka i Tomasz Obszański w Telewizji Republika
- 22/02/2024 17:29 - Anatomia umorzenia... Tajemnica 400 tys. złotych
- 22/02/2024 17:22 - Zmiana koloru togi J. Karnowskiego? Bezprawne polecenia w Sopocie...
- 21/02/2024 15:41 - Katarzyna Sójka w Telewizji Republika
- 20/02/2024 11:32 - Jarosław Olechowski dołączył do Telewizji Republika
- 19/02/2024 15:25 - Immersyjna edukacja z IPN
- 19/02/2024 14:37 - Tomasz Rakowski: Mój program chcę napisać razem z mieszkańcami Gdańska
- 19/02/2024 09:14 - W tygodniku „Sieci”: Plan PiS: Odbić Unię i pomóc Trumpowi