Długo oczekiwany debiut nowej generacji BMW serii 6 w końcu stał się faktem. Co ciekawe nowe BMW zostało zaprezentowane najpierw jako kabriolet. Mocne silniki, nowoczesne gadżety i komfortowe wyposażenie mają przekonać zasobnych klientów do nabycia właśnie tego samochodu.
Jak przystało na sportowy model, BMW 6 prezentuje dynamiczną sylwetkę zachęcającą do szybkiej, niczym nieskrępowanej jazdy. Według designerów monachijskiej marki, kształt „szóstki” został zainspirowany elegancją płynącej wody. W porównaniu do poprzednika auto znacząco urosło. Rozstaw osi został powiększony o 75 mm, zaś szerokość o 39 mm. BMW 6 jest o 9 mm niższy od poprzednika.
We wnętrzu znajdziemy typowy dla BMW styl i porządek poparty najwyższej jakości materiałami. Jako opcja dostępne jest oświetlenie ambientowe nadające wnętrzu delikatną, pomarańczową poświatę. Samochód został przystosowany do przewozu czterech osób. Pasażerowie zasiadający na tylnej kanapie nie powinni jednak liczyć na przesadną ilość miejsca. Uczucie luksusu uzupełnia wysokiej jakości skóra, którą obito siedzenia.
Kabriolet posiada materiałowe poszycie, które możemy wybrać w trzech kolorach. Elektrycznie sterowana konstrukcja otwiera się w ciągu 19 s, ale zamknięcie trwa już 24 s. Operację rozkładania można wykonać w także w trakcie jazdy z prędkością do 40 km/h. Bagażnik przy złożonym dachu ma pojemność 300 l, a po jego złożeniu do dyspozycji jest 350 l.
BMW 6 oferuje właścicielowi najnowsze technologiczne gadżety. Są to min. wyświetlacz Head-up informujący kierowcę o najważniejszych parametrach tj. prędkość bez konieczności odrywania wzroku od drogi, system night vision ostrzegający przed zagrożeniami w ciemności, nawigacja sieciowa z systemem Google, oraz tzw bluetooth Office, przerzucający na centralny wyświetlacz aplikacje smartfona, dzięki czemu można wysyłać maile i sms-y poprzez wewnętrzny system BMW. Ciekawym udogodnieniem jest również asystent parkowania, który samodzielnie wyszuka miejsce i zaparkuje.
Do napędu Serii 6 Cabrio służą dwie, turbodoładowane benzynowe jednostki. Pierwsza ma 4,4-litra pojemności, 407 KM i 600 Nm momentu obrotowego. Druga, słabsza, to 3-litrowy motor o mocy 320 KM i 450 Nm. W przypadku pierwszego silnika "setka" na liczniku to kwestia 5 s, a w drugim 5,7 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 km/h. W serii montowana jest automatyczna, 8-biegowa skrzynia.
Sebastian Imielski
- 06/04/2011 10:52 - Hondy pomogą ścigać piratów drogowych
- 06/04/2011 09:16 - Kłopot serwisowy Forda
- 04/04/2011 16:38 - Chevrolet notuje wzrosty
- 04/04/2011 15:17 - Powraca legenda polskiej motoryzacji
- 04/04/2011 12:26 - Gdynia: Nowe hondy dla gdyńskiej drogówki
- 02/04/2011 21:27 - Premiera Peugeota 508 - wielka nadzieja francuskiego lwa
- 02/04/2011 21:18 - Nowe Audi RS3 - najszybszy kompakt
- 02/04/2011 19:20 - Michelin Pilot Super Sport - najszybsza opona świata
- 14/03/2011 21:39 - Przedpremierowa sprzedaż Focusa III: Trzecia generacja przeboju
- 11/03/2011 18:09 - Ostatni dzwonek na superoferty