Choć oficjalnie zadebiutuje w polskich salonach 8 kwietnia podczas dni otwartych, to od kilku tygodni można już składać na niego zamówienia. Ford Focus trzeciej generacji to jedna z najgorętszych premier motoryzacyjnych 2011 roku. Czekali na niego zarówno sprzedawcy, jak i klienci, dla których Focus od początku kojarzy się z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi.
To właśnie na stałych klientach bazuje przedpremierowa sprzedaż Focusa III. Niektórzy z zainteresowanych wstrzymywali się dwa lata z zakupem nowego auta czekając właśnie na ten model.
- Klienci wymieniający cyklicznie starego Focusa na nowego to całkiem spora grupa – mówi Piotr Plichta, kierownik salonu firmy Big Autohandel, autoryzowanego dilera Forda w Gdańsku. – Zapraszamy ich do salonu na przedpremierową prezentację i zapoznanie z ofertą. Oddźwięk jest bardzo pozytywny. Oferujemy od razu zarówno wersję hatchback, sedan, oraz kombi. Pierwsze Focusy nowej generacji zostały już sprzedane.
Dynamiczne rozwiązania
Focus od swojego debiutu w 1998 roku zaskakiwał nowoczesnymi rozwiązaniami. Wystarczy wspomnieć odważną stylistykę, która do dziś niewiele się zestarzała i wielowahaczowe zawieszenie, dzięki któremu znakomite właściwości jezdne przez długi okres czasu spędzały sen z powiek konkurencji. Focus trzeciej generacji wyraźnie nawiązuje kształtem do swoich poprzedników. Sportowa, agresywna stylistyka zaprojektowana zgodnie z duchem kinetic design wpisuje się w ogólny trend światowej motoryzacji. Opływowe kształty z dużymi reflektorami Bi-ksenonowymi i światłami do jazdy dziennej LED mają zwiększyć osiągi auta i zmniejszyć zużycie paliwa. Wnętrze jest równie nowoczesne. Ci, którzy pamiętają Focusa I nie powinni być zdziwieni. Ford zaskoczył wtedy wszystkich futurystyczną aranżacją deski rozdzielczej. Pod tym względem druga generacja była rozczarowaniem. Teraz Focus powraca do dobrych wzorców. Masywna konsola centralna z umieszczonym powyżej wyświetlaczem została tak zaprojektowana, by wszystkie przyciski znajdowały się w zasięgu ręki kierowcy. Nawiązuje ona wyglądem do samolotowego kokpitu. Komfortu kierowcy dopełniają przednie fotele o nowym profilu oferujące lepsze podparcie i wyższy komfort podróżowania.
Konstrukcyjne rozwinięcie
Focus III łączy nowe i udoskonalone technologie konstrukcyjne podwozia z bardziej wytrzymałą i sztywniejszą strukturą nadwozia, co pozwala wypracować znakomitą dynamikę jazdy. Wiele elementów nadwozia i podwozia stanowi integralną część globalnej platformy samochodów kompaktowych Forda, którą w głównej mierze opracowano z myślą o najlepszej jakości jazdy. Konstrukcja nadwozia nowego Forda Focus jest znacznie sztywniejsza niż w poprzedniej generacji modelu. W wersji pięciodrzwiowej wytrzymałość nadwozia na skręcanie zwiększyła się o 15%. Projekt konstrukcji podwozia nowego Focusa to rozwinięcie innowacyjnych rozwiązań technologicznych zastosowanych w poprzedniej generacji modelu. Układ zawieszenia przedniego i tylnego został całkowicie zmodernizowany. Z tyłu zoptymalizowano konstrukcję wielowahaczową z wahaczem ustalającym Control Blade, a z przodu zastosowano ramę pomocniczą wyizolowaną za pomocą elementów amortyzujących.
Technologiczne nowinki
Nowy Focus proponuje cały pakiet nowoczesnych rozwiązań technologicznych niedostępnych dotąd w samochodach tej klasy.
- To zarówno rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo, jak i wpływające na komfort podróżujących – tłumaczy Krzysztof Koss, szef działu sprzedaży w firmie Euro-Car, autoryzowanym dilerze Forda w Gdyni. – Warto wymienić system kontroli pasa ruchu LDW, który dzięki umieszczonej z przodu kamerze monitoruje drogę przed pojazdem i komunikuje jeśli pojazd zbliża się do pasa bez kierunkowskazu. Innym ciekawym rozwiązaniem jest system monitorowania koncentracji kierowcy. Jeśli na podstawie analizy stylu jazdy wykryje spadek koncentracji, w zestawie wskaźników pojawi się ikona ostrzegawcza. Jeśli kierowca zignoruje ostrzeżenie i nie zatrzyma się a system wykryje gwałtowne obniżenie koncentracji kierowcy (np. zjechanie z pasa ruchu) włączy się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy i pojawi się dodatkowe ostrzeżenie wizualne.
Oprócz tego w Focusie znajdziemy funkcję automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, system rozpoznawania znaków drogowych z ograniczeniem prędkości, system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach (czujniki podczerwieni kontrolują dystans do poprzedzającego samochodu), system auto-start-stop (automatycznie wyłącza pojazd pracujący na biegu jałowym. Oszczędza to od 5 do 10 proc. paliwa), oraz system wspomagający parkowanie SAPP (pozwala zaparkować równolegle w miejscu większym jedynie o 20 proc. od długości samochodu).
W ofercie silnikowej znajdują się jednostki benzynowe 1.6 (105 i 125 KM), oraz nowoczesna 1.6 EcoBoost (150 i 180 KM) , a także 2.0 160 KM. W ofercie diesli są silniki 1.6 TDCi (95 i 115 KM), oraz 2.0 (140 i 163 KM). Ceny nowego Focusa zaczynają się od 60,7 tys. zł za wersję Ambiente z silnikiem 1.6. Najtańszy diesel to wydatek rzędu 68,2 tys. zł.
S.I.
- 04/04/2011 12:26 - Gdynia: Nowe hondy dla gdyńskiej drogówki
- 02/04/2011 21:36 - Nowe BMW 6 - szybkość z wiatrem we włosach
- 02/04/2011 21:27 - Premiera Peugeota 508 - wielka nadzieja francuskiego lwa
- 02/04/2011 21:18 - Nowe Audi RS3 - najszybszy kompakt
- 02/04/2011 19:20 - Michelin Pilot Super Sport - najszybsza opona świata
- 11/03/2011 18:09 - Ostatni dzwonek na superoferty