Projekt "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2021-2042" opracowanego dla Miasta Gdańska przez zespół specjalistów ds. transportu zbiorowego spółki REFUNDA z siedzibą we Wrocławiu, był przedmiotem konsultacji społecznych w czerwcu. Plany dla Przymorza podzieliły radnych Rady Dzielnicy.
Projekt "Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Gdańska na lata 2021-2042" został przesłany do Rad Dzielnic. W planach rozbudowy sieci tramwajowej na Przymorzu zaproponowano budowę linii tramwajowej w ramach trasy Nowa Abrahama, wzdłuż linii PKM, od przystanku Brętowo PKM do Strzyża PKM, w standardzie tramwaju szybkiego oraz rozbudowę linii Bażyńskiego – Kołobrzeska (wzdłuż linii PKM). Te propozycje podzieliły Radę Dzielnicy Przymorze. Cześć radnych jest przeciwna linii tramwajowej na ulicy Abrahama i jest za poprowadzeniem linii na ul. Kołobrzeskiej.
Zdaniem radnej Teresy Wulnikowskiej, proponowane rozwiązanie dopuszczające poprowadzenie linii tramwajowej w trakcie ul. Kołobrzeskiej jest niezwykle kontrowersyjne, szkodliwe dla komfortu życia mieszkańców i zdania w radzie dzielnicy są w tej sprawie bardzo podzielone: - Różnimy się w ocenie tego rozwiązania, które w sposób bezpośredni pogorszy warunki w jakich mieszkamy. Tramwaje będą przejeżdżać obok domów, a zawężona jezdnia nie poradzi sobie z ruchem samochodowym. Przecież dookoła władze Gdańska wydają zgody na budowy kolejnych biurowców i czujemy narastającą ciasnotę. Nie wiem z jakich powodów część radnych z naszej dzielnicy odrzuca wariant z ulicą Nowa Abrahama. O co tu chodzi...
- Mogę mówić tylko o swoim prywatnym zdaniu - powiedział Marcin Mickun, Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Przymorze Małe, dyrektor Biura Poselskiego Małgorzaty Chmiel. - Jako rada nie zajęliśmy stanowiska. Powodem jest zbyt małą liczbę informacji i brak szczegółów. Miasto przedstawiło zbyt mało rozwiązań, nie wiemy jak to będzie funkcjonowało w przyszłości. Nie wiadomo jaki byłby harmonogram prac, czy chodziłoby o zlikwidowanie jednej jezdni. Nie było również czasu, aby zapytać o proponowane projekty mieszkańców. Prywatnie uważam, że lepszym rozwiązaniem jest linia na ulicy Kołobrzeskiej, bo nie trzeba byłoby likwidować działek, z których mieszkańcy korzystają na przyszłej Nowej Abrahama, obecnie ulicy Hynka. Jest za wcześnie na jakiekolwiek deklaracje, bo mamy zbyt mało informacji.
TŁ
Inne artykuły związane z:
- 23/07/2021 14:03 - Iwiński ostro o Czarzastym
- 22/07/2021 17:05 - Agnieszka Wojciechowska van Heukelom: Kto głosuje na oszustów jest ich wspólnikiem nie ofiarą
- 21/07/2021 18:46 - W cieniu bursztynu - sportowa nędza...
- 21/07/2021 14:10 - Stanowisko Stowarzyszenia "Godność" po wystąpieniu Donalda Tuska w Gdańsku
- 20/07/2021 07:53 - Ofensywa polityczna Platformy wyrusza
- 19/07/2021 13:05 - Radni PiS nie zgadzają się na polityczną i ideologiczną propagandę portalu gdansk.pl
- 19/07/2021 12:21 - W tygodniku „Sieci”: Kto naprawdę trzyma TVN
- 17/07/2021 11:34 - Jedźmy bezpiecznie do celu
- 15/07/2021 14:27 - Wielkie spotkanie rolników w elewatorze Malbork
- 15/07/2021 14:11 - Koncert święta Solidarności