Likwidator Radia Gdańsk z wierchuszką KO na marszu w Warszawie » Zamiast “czystej wody” jest gęsty szlam w Radiu Gdańsk. W niedzielę, 25 maja, w Warszawie odbyły się... Kim naprawdę jest Karol Nawrocki? Co mówią o nim ludzie z Gdańska, byl... » „To jest po prostu człowiek, który swoją pracowitością wspiął się na poszczególne stanowiska, ale za... Apel do rodaków przed drugą turą wyborów prezydenckich » My, uczestnicy Konferencji Formacji Niepodległościowej, 24. organizacji działaczy opozycji antykomun... Janusz Szewczak: Nawrocki szansą Konfederacji - albo szparagi u kancle... » Karol Nawrocki ma własny obraz i wizje rozwoju Polski, Polski, która ma ambicje, aspirację, która in... Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wybor... » Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wyborach prezydenckich – przed II t... Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki? » Za niecały tydzień będziemy głosować w wyborach nowego prezydenta Polski, być może w najważniejszych... Gdańszczanie za Nawrockim. Grzegorz Berendt: Polegać jak na Zawiszy » Każdy z nas zna tytułowe porównanie. Są ludzie, których jesteśmy pewni; wiemy, że nie zawiodą, dotrz... Gdański park roz(g)rywki - samo(PO)moc miejska » W czerwcu przed gdańskim sądem kolejna rozprawa w procesie Janiny H., teściowej b. prezydenta Gdańsk... "Wywiadówka" programowa gdańskiej tvp: komentowanie... komentatorów i ... » Na kolejnym posiedzeniu spotkała się rada programowa TVP 3 Gdańsk. Jej obradami kierował przewodnicz... Trzaskowski i Nawrocki w II rundzie - upadek Hołowni, klęska "Czarzast... » - Dzisiaj obudziliśmy się w dobrych nastrojach - powiedział dziś rano Karol Nawrocki spotykając się ...
Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki?
poniedziałek, 26 maja 2025 07:37
Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki?
Za niecały tydzień będziemy głosować w wyborach nowego
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
poniedziałek, 05 maja 2025 17:36
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
Co prawda po 5 biegach Wybrzeże przegrywało z Kolejarzem w Opolu
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Magdalena Heyda-Usarewicz
niedziela, 13 kwietnia 2025 18:00
Magdalena Heyda-Usarewicz
Kiedy pod koniec lat 50. XX w. Magdalena Heyda-Usarewicz, młoda

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

„Rowerzyści” Volkera Schmidta
niedziela, 16 lutego 2025 14:18
„Rowerzyści” Volkera Schmidta
Dziwne uczucie niedosytu, znaku zapytania i bezradności towarzyszy
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
sobota, 28 grudnia 2024 17:15
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
Spacerując lasami okalającymi Wejherowo, w okolicy ulicy Jana III
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Magdalena Hajduk: Nowe technologie w Muzeum II Wojny Światowej

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
piątek, 26 czerwca 2020 14:48

Muzeum II Wojny Światowej jest miejscem, w którym historia łączy się z nowoczesnością. Tyczy się to nie tylko multimedialnych rozwiązań zastosowanych na wystawach. O działaniach prowadzonych w obszarze marketingu internetowego, a także o Strefie Nowych Technologii rozmawiamy z Magdaleną Hajduk, kierownik Działu Komunikacji i Promocji


- W ostatnich miesiącach o Muzeum mówiło się dużo w kontekście akcji #M2WSwirtualnie, w ramach której udostępniali Państwo internautom materiały związane z historią. Jak skutecznie realizować misję Muzeum w trybie online?
Magdalena Hajduk: W trudnym okresie postawiliśmy na nowoczesną i aktywną działalność w przestrzeni internetowej oraz skuteczny marketing internetowy, dzięki czemu dotarliśmy i wciąż docieramy z przekazem historycznym do wielu odbiorców. Kampania #M2WSwirtualnie powstała, by kontynuować statutową misję Muzeum pielęgnowania polskiej historii, ale tym razem w trybie w online. Przez dwa miesiące, każdego dnia, publikowaliśmy interesujące artykuły, filmy, wirtualne spacery czy zadania dla najmłodszych. Materiały zostały wyświetlone ponad 14 000 000 razy.

alt


- Skąd wiedzieli Państwo, jak zainteresować ludzi i co będą chcieli oglądać?
Magdalena Hajduk: Treści publikowano w cyklach tematycznych, a strategię ich rozpowszechniania stworzono według najnowszych możliwości technicznych konfiguracji targetowania komunikacji w mediach społecznych. Cykle powstały na podstawie badań użytkowników, ich profilu behawioralnego, atrybutu zainteresowań, wieku czy geolokalizacji – wszystko po to, by użytkownik otrzymywał wartościowe treści, które powinny go potencjalnie zainteresować. Zawsze zwracamy uwagę na strategiczne podejście do wszystkich kanałów promocji prowadzonych kampanii. Nie bez znaczenia okazało się skrupulatne zaplanowanie akcji, co przełożyło się na wzrosty kluczowych wskaźników oceny efektywności profili w social mediach. W czasie akcji na Facebooku odnotowano ponad 157 000 reakcji i ponad 5 200 komentarzy.

alt


- Czy da się zweryfikować, do ilu osób udało się Państwu dotrzeć z materiałami publikowanymi w trakcie pandemii?
Magdalena Hajduk: Internet jest najlepiej mierzalnym medium. W specjalnych systemach wystarczy wygenerować raporty, ale oczywiście wcześniej trzeba poświęcić mnóstwo czasu na odpowiednią konfigurację - na szczęście byliśmy do tego przygotowani. Dopasowany content marketing i obieg treści związanych z akcją #M2WSwirtualnie spowodował napływ prawie 8 000 nowych użytkowników i dzienny zasięg całkowity na poziomie 400 000. Na muzealnym profilu w serwisie Facebook zaangażowano 42 157 użytkowników, a fanpage znalazł się na 1. miejscu w kategorii MUZEA pod względem zaangażowania wg raportu Sotrendera za kwiecień br. W czasie trwania kampanii liczba fanów na Facebooku wzrosła o ponad 4700 nowych użytkowników. Na Instagramie pozyskano blisko 900 nowych followersów.


- Wszyscy powoli wracają do pracy przy zachowaniu odpowiednich procedur. Czy macie Państwo plany na kontynuacje tych wirtualnych działań?
Magdalena Hajduk: Naturalnie, nie poprzestajemy na akcji #M2WSwirtualnie i wciąż publikujemy materiały bogate w wartościowy przekaz historyczny. To co widzimy w statystykach zaangażowania użytkowników oraz wyświetleniach kampanii, pozwala nam wierzyć, że zwiększone zainteresowanie tematyką II wojny światowej przełoży się na liczbę odwiedzających nasze Muzeum oraz Strefę Nowych Technologii, która na chwile obecną została wyłączona z użytkowania ze względu na pandemię COVID-19.

alt


- Wiele osób zapewne zna Państwa strefę, ale proszę jeszcze przypomnieć, co to za miejsce w Muzeum. Jakie nowe technologie można wykorzystać opowiadając o najtragiczniejszym kataklizmie w historii ludzkości?
Magdalena Hajduk: To nasza wyjątkowa przestrzeń na poziomie -2, która pozwala doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. W Strefie jest 55 stanowisk wyposażonych w wysokiej klasy zestawy komputerowe oraz najbardziej zaawansowane technologicznie gogle VR. Zakładając takie gogle, przenosimy się do wirtualnej rzeczywistości i poznajemy to, co jest niedostępne na co dzień.
Na Strefę składa się kilka projektów. Między innymi jest to „Kartka z Powstania” - pierwsze fabularyzowane widowisko historyczne zrealizowane w technologii wirtualnej rzeczywistości w Polsce. Opowiada historię jednego z powstańców warszawskich kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Technologia VR umożliwia doświadczenie wirtualnej przestrzeni „tu i teraz”.
W Strefie mamy również wirtualny spacer po Westerplatte. Na stanowiskach komputerowych prezentujemy panoramy 360°, dzięki czemu, po założeniu gogli, możemy odbyć taki spacer po terenie byłej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na półwyspie. Archiwalne fotografie wtopiono w aktualne panoramy tego miejsca w celu zaprezentowania jego historycznego kształtu.
Co więcej, jesteśmy w trakcie realizacji prac nad nowymi projektami wykorzystującymi technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augumented Reality – ale o szczegółach będziemy wszystkich informować. Nowoczesna technologia daje nam ogromne możliwości dotarcia do młodych ludzi i zainteresować ich historią.

Rozmawiał Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież