W tygodniku „Sieci”: Radosław Sikorski. Kim jest? Komu naprawdę służy? » Najnowszy numer tygodnika „Sieci” stawia pytania o skandaliczne zachowanie Radosława Sikorskiego po ... Przemysław Majewski: Listek figowy władzy » Rozmowa z Przemysławem Majewskim, radnym z Klubu Radnych PiS w Radzie Miasta Gdańska- Czy Gdańsk, ja... Radni PiS protestują przeciwko wspieraniu nielegalnej imigracji » Radni Miasta Gdańska z klubu Prawa i Sprawiedliwości zaprotestowali przeciwko wspieraniu przez Gdańs... Jacek Szaran: Słupsk nie istniał dla marszałka » Z Jackiem Szaranem, radnym ze Słupska, rozmawia red. Piotr Kubiak (Radio Gdańsk)Według słupskiego ra... Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami » Co można zjeść i wypić za 132 216 złotych? Na pewno dużo dobrego jadła popitego przednimi napitkami.... Miesiąc AAC w Przedszkolu Specjalnym Nr 77 » Październik to międzynarodowy miesiąc komunikacji alternatywnej i wspomagającej (AAC). Przez cały mi... Poseł Tarczyński w Akwenie: Fakty dla przekonanych... » W klubie gdańskiej Solidarności "Akwen" odbyło się spotkanie z eurodeputowanym Dominikiem Tarczyński... W tygodniku „Sieci”: Putin wysyła na śmierć » Władimir Putina ogłosił częściową mobilizację i chce powołać pod broń przynajmniej 300 tys. mężczyzn... Las to nie wysypisko » Nielegalne składowiska odpadów, to największe zmartwienie Nadleśnictwa Kolbudy. W świetle prawa domn... Czesław Nowak: Tusk otrzymał zadanie do wykonania » Z Czesławem Nowakiem, posłem OKP i Porozumienia Centrum (1989-1993), gdańskim radnym (1998-2006), po...
Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami
wtorek, 27 września 2022 19:26
Gdański raut Dulkiewicz z urzędnikami
Co można zjeść i wypić za 132 216 złotych? Na pewno dużo
Hokeistki Stoczniowca zdeklasowały Cracovię
sobota, 24 września 2022 20:52
Hokeistki Stoczniowca zdeklasowały Cracovię
Bardzo efektownie sezon 2022/23 zainaugurowały hokeistki
Gedania z Zyską... w bramce
piątek, 30 września 2022 19:35
Gedania z Zyską... w bramce
Dwutygodniowa przerwa na mecze naszej reprezentacji w Lidze Narodów
Miłe złego początki Lechii w Szczecinie
niedziela, 02 października 2022 08:55
Miłe złego początki Lechii w Szczecinie
Lechia pierwsza zdobyła bramkę na nowo otwartym stadionie w

Galeria Sztuki Gdańskiej

Szlakiem Rewskich Szkut
wtorek, 20 września 2022 13:27
Szlakiem Rewskich Szkut
Kilka dni urlopu jak co roku we wrześniu spędziłem w Rewie. To
Sztafetowe biegi przełajowe na inaugurację
niedziela, 02 października 2022 22:19
Sztafetowe biegi przełajowe na inaugurację
Sztafetowe biegi przełajowe rozegrane 27 września w Parku im. Jana

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
czwartek, 22 lipca 2021 19:17
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
Fundacja kultury WOBEC, przy pomocy pozyskanych partnerów projektu:
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
wtorek, 28 czerwca 2022 13:33
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
27 czerwca 2022 roku w Magazynie Malbork Elewarr Sp. z o.o. odbyło
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Magdalena Hajduk: Nowe technologie w Muzeum II Wojny Światowej

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
piątek, 26 czerwca 2020 14:48

Muzeum II Wojny Światowej jest miejscem, w którym historia łączy się z nowoczesnością. Tyczy się to nie tylko multimedialnych rozwiązań zastosowanych na wystawach. O działaniach prowadzonych w obszarze marketingu internetowego, a także o Strefie Nowych Technologii rozmawiamy z Magdaleną Hajduk, kierownik Działu Komunikacji i Promocji


- W ostatnich miesiącach o Muzeum mówiło się dużo w kontekście akcji #M2WSwirtualnie, w ramach której udostępniali Państwo internautom materiały związane z historią. Jak skutecznie realizować misję Muzeum w trybie online?
Magdalena Hajduk: W trudnym okresie postawiliśmy na nowoczesną i aktywną działalność w przestrzeni internetowej oraz skuteczny marketing internetowy, dzięki czemu dotarliśmy i wciąż docieramy z przekazem historycznym do wielu odbiorców. Kampania #M2WSwirtualnie powstała, by kontynuować statutową misję Muzeum pielęgnowania polskiej historii, ale tym razem w trybie w online. Przez dwa miesiące, każdego dnia, publikowaliśmy interesujące artykuły, filmy, wirtualne spacery czy zadania dla najmłodszych. Materiały zostały wyświetlone ponad 14 000 000 razy.

alt


- Skąd wiedzieli Państwo, jak zainteresować ludzi i co będą chcieli oglądać?
Magdalena Hajduk: Treści publikowano w cyklach tematycznych, a strategię ich rozpowszechniania stworzono według najnowszych możliwości technicznych konfiguracji targetowania komunikacji w mediach społecznych. Cykle powstały na podstawie badań użytkowników, ich profilu behawioralnego, atrybutu zainteresowań, wieku czy geolokalizacji – wszystko po to, by użytkownik otrzymywał wartościowe treści, które powinny go potencjalnie zainteresować. Zawsze zwracamy uwagę na strategiczne podejście do wszystkich kanałów promocji prowadzonych kampanii. Nie bez znaczenia okazało się skrupulatne zaplanowanie akcji, co przełożyło się na wzrosty kluczowych wskaźników oceny efektywności profili w social mediach. W czasie akcji na Facebooku odnotowano ponad 157 000 reakcji i ponad 5 200 komentarzy.

alt


- Czy da się zweryfikować, do ilu osób udało się Państwu dotrzeć z materiałami publikowanymi w trakcie pandemii?
Magdalena Hajduk: Internet jest najlepiej mierzalnym medium. W specjalnych systemach wystarczy wygenerować raporty, ale oczywiście wcześniej trzeba poświęcić mnóstwo czasu na odpowiednią konfigurację - na szczęście byliśmy do tego przygotowani. Dopasowany content marketing i obieg treści związanych z akcją #M2WSwirtualnie spowodował napływ prawie 8 000 nowych użytkowników i dzienny zasięg całkowity na poziomie 400 000. Na muzealnym profilu w serwisie Facebook zaangażowano 42 157 użytkowników, a fanpage znalazł się na 1. miejscu w kategorii MUZEA pod względem zaangażowania wg raportu Sotrendera za kwiecień br. W czasie trwania kampanii liczba fanów na Facebooku wzrosła o ponad 4700 nowych użytkowników. Na Instagramie pozyskano blisko 900 nowych followersów.


- Wszyscy powoli wracają do pracy przy zachowaniu odpowiednich procedur. Czy macie Państwo plany na kontynuacje tych wirtualnych działań?
Magdalena Hajduk: Naturalnie, nie poprzestajemy na akcji #M2WSwirtualnie i wciąż publikujemy materiały bogate w wartościowy przekaz historyczny. To co widzimy w statystykach zaangażowania użytkowników oraz wyświetleniach kampanii, pozwala nam wierzyć, że zwiększone zainteresowanie tematyką II wojny światowej przełoży się na liczbę odwiedzających nasze Muzeum oraz Strefę Nowych Technologii, która na chwile obecną została wyłączona z użytkowania ze względu na pandemię COVID-19.

alt


- Wiele osób zapewne zna Państwa strefę, ale proszę jeszcze przypomnieć, co to za miejsce w Muzeum. Jakie nowe technologie można wykorzystać opowiadając o najtragiczniejszym kataklizmie w historii ludzkości?
Magdalena Hajduk: To nasza wyjątkowa przestrzeń na poziomie -2, która pozwala doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. W Strefie jest 55 stanowisk wyposażonych w wysokiej klasy zestawy komputerowe oraz najbardziej zaawansowane technologicznie gogle VR. Zakładając takie gogle, przenosimy się do wirtualnej rzeczywistości i poznajemy to, co jest niedostępne na co dzień.
Na Strefę składa się kilka projektów. Między innymi jest to „Kartka z Powstania” - pierwsze fabularyzowane widowisko historyczne zrealizowane w technologii wirtualnej rzeczywistości w Polsce. Opowiada historię jednego z powstańców warszawskich kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Technologia VR umożliwia doświadczenie wirtualnej przestrzeni „tu i teraz”.
W Strefie mamy również wirtualny spacer po Westerplatte. Na stanowiskach komputerowych prezentujemy panoramy 360°, dzięki czemu, po założeniu gogli, możemy odbyć taki spacer po terenie byłej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na półwyspie. Archiwalne fotografie wtopiono w aktualne panoramy tego miejsca w celu zaprezentowania jego historycznego kształtu.
Co więcej, jesteśmy w trakcie realizacji prac nad nowymi projektami wykorzystującymi technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augumented Reality – ale o szczegółach będziemy wszystkich informować. Nowoczesna technologia daje nam ogromne możliwości dotarcia do młodych ludzi i zainteresować ich historią.

Rozmawiał Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież