Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Reklama
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

I Forum Transportu Intermodalnego Fracht

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
piątek, 19 kwietnia 2013 16:56

Należy wymusić lepsze działania służb w obsłudze polskich portów morskich i usprawnić do nich transport lądowy. Bez racjonalnej gospodarki morskiej, należytego powiązania Śląska z Pomorzem, a także bez sprawnych kolei, autostrad jak również energetyki, nie będzie silnej gospodarki  Istotnym jest, aby w nowym układaniu się korytarzy europejskich i światowych nie zapominać o tym, że ci, którzy będą na boku tych korytarzy, których infrastruktura nie będzie wplatać się w powiązania międzynarodowe, choćby na osi Bałtyk- Adriatyk czy wschód-zachód, niestety będą zmarginalizowani. Małe i średnie gospodarki, które odpuszczą tworzące się obecnie korytarze transportowe, zostaną zmarginalizowane. Te słowa wypowiedział wicepremier, minister gospodarki Janusz Piechociński, uczestniczący w I Forum Transportu Intermodalnego Fracht, które odbyło się 18 kwietnia w gdańskim AmberExpo.




Piechociński zapowiedział, że już wkrótce rząd będzie prowadził z samorządami mądry, racjonalny dialog polityczny oraz będzie dyskutować i przedstawiać propozycje w celu wykorzystania unijnych pieniędzy w perspektywie budżetowej na lata 2014-2020. Zadeklarował, że będzie integrowany transport, gospodarka, w tym gospodarka morska, głównie poprzez oddolne, samorządowe wspólne działanie. Tym bardziej jest to potrzebne, gdyż Polska ma 6 mld zł do zagospodarowania. - I dlatego ponad podziałami politycznymi należy jak najszybciej stworzyć listę superpriorytetów gospodarczych - powiedział Piechociński.


alt


W pierwszym takim forum dotyczącym transportu intermodalnego uczestniczyło ponad 300 przedstawicieli samorządów, spółek przewozowych, centrów logistycznych, terminali, portów i środowisk naukowych.


Wiceminister transportu Andrzej Massel powiedział, że istotną cechą przewozów intermodalnych jest ich międzynarodowy charakter. W tym znaczeniu istotne są krajowe inwestycje, takie jak budowa linii E65 czy budowa infrastruktury kolejowej w portach, jak również to, że magistrala węglowa staje się powoli magistralą kontenerową. Obecnie w Polsce udział transportu intermodalnego stanowi zaledwie ok. 4 proc. w ogólnym transporcie. W niektórych krajach europejskich, ten udział wynosi ponad 20 procent.


alt



W ocenie organizatora forum Dariusza Kostrzębskiego, prezesa spółki KOW media&marketing, przewozy intermodalne będą rosły w siłę w ciągu najbliższych lat. Ten rodzaj transportu może stanowić nieograniczone pole rozwoju inwestycyjnego dla przewoźników, portów, terminali oraz centrów logistycznych. Szacuje się, że przewozy intermodalne do 2020 roku mogą obniżyć koszty generowane przez transport nawet o 3 mld zł. Kostrzębski wyraził nadzieję, że za 20 lat, podczas XX Forum Transportu Intermodalnego Fracht 2033, kiedy udział przewozów intermodalnych w rynku kolejowym będzie na poziomie nie ok. 4 proc. jak obecnie, ale np. 28 proc., jak jest teraz w Niemczech, czy 31 proc. jak w Portugalii, też będzie można powiedzieć, że właśnie tu w Gdańsku rozpoczęto proces długofalowych działań i konkretnych zmian na rzecz dochodowego biznesu, jakim jest niewątpliwie transport intermodalny.


alt



– Pomorze jako region jest liderem w kwestiach transportowych, zmian na kolei, rozwoju portów i wszystkiego, co jest ściśle związane z logistyką - stwierdził Ryszard Świlski (na zdjęciu powyżej), członek zarządu województwa pomorskiego, prezes Stowarzyszenia Polskich Regionów Korytarza Transportowego Bałtyk-Adriatyk. - Jeszcze kilka lat temu nikt nie spodziewał się takiego rozwoju inwestycyjnego. Mam też nadzieję, że w podobnym gronie będziemy się tutaj spotykać corocznie, bo nie ma nic ważniejszego jak rozwój polskiej gospodarki.

Wła-49 amerski49@wp.pl
Fot. Włodzimierz Amerski

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież