Prezydent powołał Grzegorza Ksepko w skład Krajowej Rady Sądownictwa » Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Karol Nawrocki postanowieniem z dnia 6 listopada 2025 r. powołał... Forum Wsparcia i Zdrowia w Żukowie » W najbliższą sobotę w Kaszubskim Centrum Sportu w Żukowie otwarte Forum Wsparcia i Zdrowia pod patro... "Merkus" w Bąkowie - inny klimat handlu » Kolejny nowoczesny sklep gdańskiej spółki "Merkus". Po Gdańsku, Sopocie i Gdyni - kolej na Bąkowo na... Wildstein: "Cenzura zawsze występują pod wzniosłymi szyldami" » „Nowe prawa stają się instrumentem ideologicznej inkwizycji, która ściga nieprawomyślnych, jak zwykl... Poparli Karola Nawrockiego w kampanii. "Prezydent zawsze będzie z wami... » Spotkanie w Pałacu Prezydenckim było okazją do podziękowań dla osób, które wspierały Karola Nawrocki... Dlaczego wybór Czarzastego to błąd? Miller wyjaśnia » Współprzewodniczący Nowej Lewicy Włodzimierz Czarzasty, były członek PZPR, na mocy umowy Koalicji 13... Klęska Karnowskiego w Sądzie Najwyższym - SKT na swoim, b. prezydent n... » Kolejna klęska sądową b. prezydenta Sopotu, Jacka Karnowskiego, dziś wiceministra w rządzie koalicji... List Stowarzyszenia "Godność" do prezydenta Nawrockiego » Szanowny Pan Karol NawrockiPrezydent Rzeczypospolitej PolskiejSzanowny Panie Prezydencie, około dwóc... Adamowicz rozwijał gdańską turystykę. Dulkiewicz? Wręcz przeciwnie! » Gdańsk to miasto, które w ciągu minionych lat przeżyło niesamowity rozwój pod względem turystycznym.... Prezydent Karol Nawrocki dołączył do Marszu Niepodległości » 11 listopada w Warszawie odbył się Marsz Niepodległości pod hasłem „Jeden naród, silna Polska”. Tłum...
wtorek, 25 listopada 2025 09:47
Kolejny nowoczesny sklep gdańskiej spółki "Merkus". Po Gdańsku,
Kadeci na SKT - tenisowy żar i... włoski akcent
środa, 26 listopada 2025 17:30
Kadeci na SKT - tenisowy żar i... włoski akcent
W dniach 22-25 listopada 2025 roku Sopocki Klub Tenisowy (SKT) po raz
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Staszek
czwartek, 25 września 2025 11:03
Staszek
Był człowiekiem słowa – i to słowa używanego w sposób

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Żeglarz
piątek, 02 maja 2025 08:00
Żeglarz
Kapitan Nut odważny, romantyczny, bez skazy, poświęcił swoje
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Bohaterski, niemiecki ksiądz upamiętniony w Żarnowcu
czwartek, 18 września 2025 17:09
Bohaterski, niemiecki ksiądz upamiętniony w Żarnowcu
Kompleks klasztorno-kościelny w Żarnowcu to perła północnych
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Wybór biura a wydajność pracowników

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
wtorek, 18 października 2011 11:58

altW dużych miastach przybywa reprezentacyjnych biurowców o nowoczesnej architekturze. Sam wygląd nie jest jednak najważniejszy, przynajmniej nie dla pracujących w nich ludzi. O komforcie pracy decyduje lokalizacja, infrastruktura i „elastyczność” budynku. Wybór biura trzeba więc dobrze przemyśleć, zwłaszcza, że silnie wpływa on na wydajność pracowników.



Prestiżowe miejsce i zbędny czas dojazdów
Wiele firm decyduje się na lokalizacje swoich biur z dala od centrum miast. Argumentem takiej lokalizacji najczęściej są relatywnie niższe koszty wynajmu powierzchni. Często są to jednak tylko pozorne oszczędności. Uwzględniając zwiększone koszty utrzymania samochodowej floty,  ale przede wszystkim czas i dyskomfort pracowników, może się okazać, że odległa lokalizacja kosztuje firmę znacznie więcej – komentuje Maciej Kotarski z firmy TPS, dewelopera gdańskiego kompleksu Olivia Business Centre. Dłuższe dojazdy to częstsze spóźnienia. Do tego dochodzi chęć wcześniejszych wyjazdów związana ze świadomością stania w korkach i długiego powrotu do domu. Wszystko to w mniejszym lub większym stopniu destabilizuje pracę, wydłuża się też znacznie czas, który pośrednio na nią poświęcamy. Jesteśmy przez to bardziej zmęczeni, i nie pracujemy tak wydajnie, jak to możliwe. Nie można też zapominać, że siedziba firmy mieszcząca się w centrum miasta to prestiż. Lokalizacja siedziby firmy to rzeczywiście element w znaczący sposób budujący wizerunek firmy, tak wewnątrz niej – w oczach pracowników, jak i na zewnątrz – wśród klientów i kontrahentów. Wiele firm przykłada do tego wielką wagę, bo z ich punktu widzenia ma to duże przełożenie na ich rynkowe sukcesy – dodaje Maciej Kotarski.


Zamknięci w automatach
Niektóre budynki nie są dla ludzi – ludzie są dla nich – są one w pełni zautomatyzowane, a człowiek ma w nich niewiele do powiedzenia.  Dlaczego? Ponieważ liczy się przede wszystkim rachunek ekonomiczny, a zastosowanie pewnych automatycznych rozwiązań, ograniczających możliwość ludzkiej regulacji znacząco wpływa na oszczędności. Dlatego właśnie niektóre biurowce do minimum ograniczają ludziom możliwość panowania nad swoim środowiskiem pracy. W niektórych człowiek nie może nawet otworzyć okna, gdyż spowodowało by to zwiększenie kosztów, czy to ogrzewania, czy klimatyzacji. Jednak czy pracownik czuje się dobrze w takim w pełni zautomatyzowanym budynku? Ludzie pracujący w zamkniętych budynkach często narzekają na ogromny dyskomfort, a skazanie na łaskę klimatyzacji szczególnie odczuwają niestety alergicy – dodaje Maciej Kotarski. Tego rodzaju oszczędność wynikająca z zastosowanych w budynku technologii zawsze weryfikowana jest więc zwykłymi ludzkimi potrzebami. Niektórzy pracownicy biur na inteligentne, zautomatyzowane budynki reagują sprzeciwem – np. zaraz po przyjściu wyłączają wszystko, co tylko są w stanie i otwierają okna. Na szczęście nowoczesna architektura ma też swoje wielkie zalety. Oprócz tego, że zachwyca, sprawia, że dzięki dużej ilości szkła (okien) pracować można w dobrze i co ważne – naturalnie oświetlonych pomieszczeniach. Wybierając biuro dla własnej firmy pamiętajmy jednak, że nie ważne to, co na zewnątrz, tylko to co w środku, zwłaszcza jeśli dotyczy to naszej firmy i pracowników.

Motywować miejscem pracy
Praca w nowoczesnym biurze to sposób na wzmocnienie identyfikacji z zespołem i z firmą, a także podniesienie wartości wykonywanej pracy w oczach pracowników. Komfortowe warunki przynoszą więcej satysfakcji z pracy, dzięki czemu jest ona bardziej wydajna – mówi dr Beata Krawczyk-Bryłka, psycholog biznesu z Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Oczywiście w każdym z biurowców jego wady i zalety rozkładają się różnie. Dlatego szukając siedziby dla swojej firmy, należy zastanowić się, co jest dla nas priorytetem – architektura, prestiż, komfort i optymalizacja wydajności pracy, czy może liczba miejsc parkingowych i niższe koszty wynajmu? Aby nie wpaść w pułapkę takich pozornych oszczędności wybrać należy optymalny dla naszego biznesu wariant, nie zapominając o tym, że tworzą go przede wszystkim ludzie.

W centrum ekologicznie i zdrowo
Lokalizacja biurowca w centrum miasta zachęca pracowników do częstszego korzystania ze środków komunikacji miejskiej, co niemożliwe jest często przy siedzibach umiejscowionych na obrzeżach. W budynkach położonych w centrum buduje się ponadto podziemne parkingi nie tylko dla samochodów, ale także dla rowerów, co w przypadku pracowników stanowić ma zachętę do korzystania z ekologicznych środków transportu. Ważnym aspektem lokalizacji centrali firmy w centrum miasta jest też rozwinięta infrastruktura. Powstające współcześnie kompleksy biznesowe nie są już tylko miejscem pracy. Największe centra biurowe, które np. w Gdańsku powstają przy ulicy Grunwaldzkiej, mają zaplecze rekreacyjno-sportowe w specjalnie wydzielonej - usługowo handlowej przestrzeni. Fitness przed, czy siłownia po pracy stają się już normalną codziennością dla coraz większej liczby dbających o swoje zdrowie osób. Przyda się także przedszkole i centrum medyczne – najlepiej ulokowane w sąsiednim budynku, dla jak największej wygody pracujących w biurowcach osób. Niektóre największe kompleksy, jak Olivia Business Centre w Gdańsku, idą jeszcze dalej w rozbudowie infrastruktury. Na ogromnej przestrzeni pomiędzy budynkami powstanie plac z fontannami, sklepami i restauracjami, który przyciągać ma na spacery całe rodziny, nie wykluczone, że także pracowników kompleksu, dla których taka otwartość na otoczenie jest przecież nie bez znaczenia.


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież