Bursztyn, Solidarność, morze i zamki gotyckie oraz nowoczesne sale konferencyjne i przyjazny region – to atuty Pomorza, którymi Gdańska Organizacja Turystyczna zachęca do organizowania konferencji biznesowych w Trójmieście i okolicach.
Zakończyła się bowiem realizacja trzyletniego projektu promocyjnego prowadzonego przez Gdańsk Convention Bureau / Gdańską Organizację Turystyczną pn. „Promocja turystyki biznesowej jako markowego produktu Gdańska i Pomorza”. Najważniejsze segmenty przemysłu turystki biznesowej to indywidualne podróże służbowe, spotkania, wyjazdy motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna wraz z opisem podaży i pobytu oraz trendów na rynku. By ogarnąć profesjonalnie tematy związane z przemysłem podróży służbowych w 2005 roku powołane zostało w ramach GOT Gdańsk Convention Bureau.
- Biuro Spotkań jest pierwszym kontaktem dla wszystkich poszukujących informacji na temat Gdańska i regionu, potencjalnych partnerów biznesowych i obiektów konferencyjnych. Jesteśmy doradcami i konsultantami, a naszym celem jest budowanie wizerunku miasta i Pomorza jako miejsca atrakcyjnego dla organizacji wszelkiego rodzaju spotkań i wydarzeń – opisuje działalność GCB Anna Górska, prezes Zarządu Gdańskiej Organizacji Turystycznej.
Rob Davidson nie krył satysfakcji z sukcesów konferencyjnych
GCB uzyskało w 2008 roku grant ze środków unijnych o niebagatelnej wartości blisko 3 milionów złotych. Pieniądze zostały przeznaczone m.in. na promocje Gdańska i regionu jako centrum konferencyjnego oraz na pomoc organizatorom w planowaniu i prowadzeniu wydarzeń biznesowych. GCB jest też zaangażowane w pozyskiwanie nowych spotkań biznesowych, które miałyby odbywać się w Gdańsku. Temu też służyło uczestnictwo delegacji GCB w konferencjach i targach turystycznych m.in. w Londynie, Frankfurcie n. Menem, Barcelonie oraz realizowany program Ambasadorów Kongresów Polskich i cykl szkoleń dla branży turystycznej w ramach Trójmiejska Akademia Organizatora Spotkań Biznesowych.
- To pierwszy wspólny pomorski projekt metropolitalny – ocenia ideę wiceprezydent Gdańska Andrzej Bojanowski.
Przed rokiem bowiem została zawarta Partnerska Deklaracja Promocji Gdańsk Sopot Gdynia, w której zapisano, że to GCB prowadzi wspólne dla trzech miast działania promocyjne w kraju i za granicą w zakresie turystyki biznesowej.
Satysfakcji z realizacji projektu nie krył Rob Davidson, opiekun merytoryczny przedsięwzięcia. W czwartek był obecny na podsumowującej projekt konferencji.
- Dziękuję za zaproszenie do Gdańska, miasta, które zawsze chętnie odwiedzam, podobnie jak miliony turystów – obwieścił autorstwa Rob Davidson, współautor m.in. publikacji "Turystyka biznesowa", omawiającej jeden z najważniejszych działów turystyki, jakim są podróże służbowe.
Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska (pierwszy z lewej) wierzy w sukces turystycznej metropolii
W 2011 roku Trójmiasto zajęło trzecie miejsce – po Warszawie i Krakowie w rankingu Poland Convention Bureau w ilości spotkań biznesowych prowadzonych w danym mieście. Światowymi liderami w tej dziedzinie są Wiedeń, Barcelona, Paryż i Berlin oraz Singapur.
Zdaniem Bogdana Donke, reprezentanta GOT biuro wykonało pracę wzorowo.
- Zaczynaliśmy od uczenia się tego, czym jest turystyka biznesowa i jak ją profesjonalnie obsługiwać, by po trzech latach uczynić z Trójmiasta jedno z wiodących centrów tej turystyki. Nic nie dzieje się samo. Zespół ciężko pracuje i do tego potrafi się uśmiechać – ocenił żartobliwie Donke.
Liczne zabytki, atrakcje przyrodnicze oraz możliwość aktywnego wypoczynku nad brzegiem Morza Bałtyckiego sprawiają, iż co roku przyjeżdża tu około pół miliona turystów zagranicznych i 800 tys. turystów krajowych. Szczególnie ważny dla branży będzie przyszły rok. Na Euro 2012 raczej nie pojawią się biznesmeni, lecz żniwa konferencyjne zaczną się od września. Organizatorzy biznesowego ruchu turystycznego liczą bowiem na efekt promocyjny mistrzostw Europy w piłce nożnej.
ASG
fot. Włodzimierz Amerski
- 15/12/2011 15:43 - Ekskluzywne Med Spa w Hotelu Gdańsk - powiew nowoczesności w Trójmieście
- 14/12/2011 21:46 - Piwo Czekoladowe - wyjątkowo dopełniająca się para
- 13/12/2011 14:12 - Bałtycki Terminal Kontenerowy coraz nowocześniejszy
- 13/12/2011 12:42 - Kształcenie online w gdańskim inkubatorze
- 12/12/2011 11:03 - II tura rekrutacji do projektu Szklane Domy
- 08/12/2011 16:57 - Pierwszy w Polsce ORLEN Meeting Point Stop Café
- 06/12/2011 14:10 - Start nowego marketu NOMI!
- 06/12/2011 13:47 - Pierwszy na Wybrzeżu kawiarniany kiosk Starbucksa
- 02/12/2011 17:03 - Gdański Hotel Podewils drugi w Polsce
- 02/12/2011 16:58 - Internetowa rewolucja w Polsce – szybciej, więcej, lepiej!