Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Reklama
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Przemysł stoczniowy w dobie pandemii

Ocena użytkowników: / 7
SłabyŚwietny 
wtorek, 24 marca 2020 11:38

Jakie procedury obwiązują armatorów, stoczniowców, portowców i morskich kontrahentów w czasie pandemii koronawirusa? Na to ważne dla gospodarki morskiej pytanie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odpowiedziało informacją m.in. o procedurze dotyczącej wejścia statków przychodzących na remonty do polskich stoczni w czasie tego wyjątkowego stanu.


Maciej Styczyński, naczelnik Wydziału Przemysłu Okrętowego Departamentu Gospodarki Morskiej w ministerstwie gospodarki morskiej w sprawie postępowania ze statkami przychodzącymi na remonty do polskich stoczni, wyjaśnił, że procedura jest taka, jak w przypadku każdego statku towarowego. Jednymi słowy - agent awizuje statek na wejście do portu (stoczni), znany jest stan załogi, wiadomo kiedy i w jakich portach załoganci przebywali wcześniej.

Po zacumowaniu statku na pokład wchodzą funkcjonariusze Straży Granicznej i Straży Pożarnej w celu sprawdzenia stanu zdrowia załogi, w tym pomiaru temperatury. Dalsze procedury, włącznie z zakazem zejścia załogi w porcie, stoczni, ze statku, czy pomiar temperatury w kolejnych dniach pobytu w stoczni, wyznacza Straż Graniczna i służby Głównego Inspektora Sanitarnego. Działania w zakresie zapobiegania COVID-19 muszą być uzgodnione z SG i GIS.

Dyrektorzy Urzędów Morskich są członkami sztabów kryzysowych wojewodów oraz pozostają w kontakcie z Komendantem Morskiego Oddziału Straży Granicznej. Zalecany jest bezpośredni kontakt z właściwymi terytorialnie służbami dyżurnymi kapitanatów portów, oficerem dyżurnym Straży Granicznej lub Granicznym Inspektorem Sanitarnym.


Mirosław Piórek, przewodniczący Krajowej Sekcji Przemysłu Okrętowego NSZZ „Solidarność” i przewodniczący NSZZ „Solidarność” w największej polskiej stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa” im. Józefa Piłsudskiego, komentuje sytuację w związku z pandemią COVID-19:
Nim jeszcze przybrało to rozmiar pandemii mieliśmy świadomość po sygnałach z Azji, że sprawa jest poważna. Wcześniej zabezpieczyliśmy środki dezynfekujące. Pandemia zmieni nasze zachowania, zmieni nasz sposób postrzegania świata, też i styl pracy.

Każdy statek wchodzący do Stoczni składa deklarację medyczną w kapitanacie portu. Deklaracja zawiera informację gdzie statek był w ostatnich 10 portach i 30 dniach oraz stan załogi pod kątem medycznym. Jeśli dane okażą się niepokojące Kapitanat ma wytyczne i statek nie wejdzie do portu, czy stoczni.

Ochrona Stoczni monitoruje skład załóg statkowych, również tych które się wymieniają oraz serwisantów przybywających na statek pod kątem obywatelstwa i czy ktoś w ostatnim czasie był w rejonach zagrożonych. Przed remontem kapitan jest zobligowany o konieczności informowania w sytuacji pojawienia się symptomów choroby u kogokolwiek z załogi.

Każdej osobie wchodzącej na teren Stoczni jest mierzona termometrem. W przypadku stwierdzenia podwyższonej temperatury – nie wejdzie na jej teren. Każda osoba nie mająca przepustki stałej wypełnia ankietę bezpieczeństwa.

Wydano polecenia by bezwzględnie stosować zasady higieny, myć dłonie, unikać kontaktu fizycznego, np. poprzez podanie ręki, podczas rozmów bezpośrednich stosować dystans, nie gromadzić się w grupy. Przy wejściu na trapy i na statek trzeba zachować odległość pomiędzy pracownikami co najmniej 4 metrów.

Nie są wydawane przepustki dla nowych pracowników firm kooperujących oraz tych, których przepustki są nieaktywne. Realizowane jest wyłącznie przedłużenie ważności przepustek. Zorganizowany jest przed wjazdem do Stoczni posterunek kontrolny gdzie są kontrolowani kierowcy z dostawami. Jeśli są jakiekolwiek podejrzenia wobec kierowcy może wjechać wyłącznie na magazyn armatorski w eskorcie auta ochrony. Kierowca dostanie maskę i ma zakaz opuszczania kabiny. Autobusy przewożące pracowników każdorazowo przed wyjazdem z bazy są wysprzątane i odkażone płynem dezynfekującym. Wdrożono ograniczenie osób w pojazdach do 30 osób.

Chronimy ludzi wymagając przestrzegania procedur, które dotyczą tak samo zarządu, pracowników, kooperantów i armatorów. Dla przemysłu, dużej firmy jak nasza w przypadku kwarantanny, oznacza, że tysiące ludzi nie będzie miało pracy.

ASG

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież