W poniedziałek, 22 kwietnia o godz. 16.00 odbędzie się bezpłatne spotkanie w Urzędzie Miasta Sopotu w ramach kampanii „Nie daj się oszukać”: na pokazach towarów, biorąc kredyt lub pożyczkę, przy zmianie operatora telekomunikacyjnego, gdy nieuczciwy akwizytor chce nas naciągnąć na zakup zbyt drogiej podróbki.
Co zrobić, kiedy nadawca żąda zapłaty za przesyłkę, której nie zamawialiśmy, np. książkę czy kolekcję pamiątkowych monet? A jeśli nasi rodzice podczas pokazu kupili „na raty” trzeci zestaw garnków po „promocyjnej cenie”, którego nie potrzebują i na dodatek okazało się, że cena tych garnków jest mocno zawyżona. A może do babci zadzwonił miły pan oferując zmianę operatora telekomunikacyjnego i bardziej korzystne warunki, ale przemilczał kilka istotnych informacji. Co zrobić jeśli pod wpływem impulsu, namowy lub wprowadzenia w błąd podpisaliśmy niekorzystną dla siebie umowę? Czy mamy szansę jakoś się z tego „wyplątać”? Prawie każdy z nas doświadczył podobnej sytuacji. Organizatorzy kampanii przekonują, że każdą umowę można rozwiązać.
– Niestety w wielu przypadkach klienci nie są informowani o prawie odstąpienia od umowy, a nieuczciwi przedsiębiorcy wykorzystują ich niewiedzę – mówi Agata Iwaniuk, kierownik Biura Porad Prawnych Informacji Obywatelskiej w Gdyni, współorganizator kampanii. – Dlatego warto znać swoje prawa, przeczytać dokładnie umowę przed jej podpisaniem, sprawdzić wiarygodność firmy oraz postanowienia o wypowiadaniu umów.
– W ostatnim czasie coraz więcej słyszymy o nieuczciwych praktykach i pseudopromocjach, których ofiarą pada wiele osób, a w szczególności osoby starsze. Często pod wpływem namowy lub wprowadzenia w błąd kupują drogie towary, których tak naprawdę nie potrzebują, zawierają kosztowne umowy nie rozumiejąc ich treści, nierzadko nawet ich nie czytając. Może to doprowadzić do poważnych problemów finansowych i w konsekwencji do sytuacji kryzysowej – braku środków do życia – zauważa Anna Jarosz, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie, współorganizator kampanii.
– Dlatego poprzez kampanię informacyjno-edukacyjną „Nie daj się oszukać!” chcemy zwrócić uwagę na ten problem i uświadomić ryzyko zawierania umowy pod wpływem impulsu czy namowy, bez dokładnego jej przeczytania i zrozumienia oraz wynikających z tego konsekwencji – dodaje Anna Jarosz.
Spotkanie poprowadzi prawnik oraz rzecznik konsumentów. Będą mówili m.in. o sposobach rozwiązania niechcianej umowy. Bezpośrednio po spotkaniu będzie możliwość skorzystania z indywidualnych bezpłatnych porad.
Nie daj się oszukać!
22 kwietnia, godz. 16.00
Urząd Miasta Sopotu
(UA)
fot. mat. promocyjne
Inne artykuły związane z:
- 18/04/2013 16:08 - Paczos: Deweloperzy budują pomimo szadółkowego smrodu
- 18/04/2013 15:18 - Do 10 maja utrudnienia w ruchu na ul. Subisława
- 18/04/2013 15:17 - Zawężenie ul. Kartuskiej do jednego pasa ruchu
- 18/04/2013 15:14 - Rząd Tuska prze do konfrontacji?
- 17/04/2013 18:27 - Tysiące gości na Targach Pracy - GALERIA
- 17/04/2013 14:51 - Zaczął się remont Pomnika Ofiar Pożaru w Hali Stoczni Gdańskiej
- 15/04/2013 18:27 - Utrudnienia ruchu w ciągu ul. Kielnieńskiej
- 14/04/2013 09:14 - Pomorskie SLD zawarło porozumienie o współpracy
- 14/04/2013 08:51 - Na Łostowicach mieszkańcy zadecydują o zabudowie
- 13/04/2013 21:35 - Łaźnię czeka przebudowa