Uroczystość dopuszczenia do ruchu Trasy W-Z odbyła się 30 grudnia na wiadukcie przy rondzie Szczęśliwa, obok centrum handlowego.
- Po 23 latach od rozpoczęcia budowy, dokończony został pierwszy etap drogowej inwestycji, jaką w Gdańsku jest Trasa W-Z. Po latach przestojów, ale jak twierdzą obecni wykonawcy, na pół roku... przed terminem. Decyzję na budowę tej drogi – powiedział nam były wojewoda gdański Jerzy Jędykiewicz, z wykształcenia inżynier hydrotechnik - podjąłem osobiście już w 1988 roku, wówczas bez zgody warszawskiej centrali. Jak bym o nią wystąpił, to i tak bym jej nie otrzymał. Po prostu jako gospodarz województwa z jednej kupki na drugą przesunąłem pieniądze, przeznaczając je na niezbędne drogowe inwestycje. Tą swoją decyzję okupiłem sądem dyscyplinarnym w Ministerstwie Finansów. Ale budowa ruszyła, mając następnie niestety długie przestoje za rządów wojewody Macieja Płażyńskiego, no i na szczęście przypomniał o niej sobie, ale na zbyt krótko, dopiero wojewoda Tomasz Sowiński.
Pierwszych 20 kierowców otrzymało upominki wraz z niespodzianką od głównego wykonawcy, tj. Gdańskich Inwestycji Komunalnych. Jak informuje rzecznik prasowa GIK Magdalena Skorupka-Kaczmarek, prace wykończeniowe i porządkowe trwać mają do wiosny 2012 roku. Nie będą one jednakże powodowały utrudnień w ruchu, ale do wykonania pozostały jeszcze m.in. prace przy wygrodzeniach ścieżek rowerowych i chodników, część prac przy oświetleniu wiaduktu przy rondzie Szczęśliwa oraz część nasadzeń zieleni i prace porządkowe.
Inwestycja obejmuje budowę: dwujezdniowej trasy W-Z o długości 2,22 km od ul. Jabłoniowej do Węzła Karczemki; węzła w rejonie ulicy Gronostajowej; skrzyżowania z ulicą Otomińską; ulicy Kartuskiej Północnej na długości 840 m; przebudowę odcinków ulic bocznych ( Nowa Myśliwska, Kartuska Południowa, Kalinowska, Otomińska) na łącznej długości 2,77 km; budowę przejścia dla zwierząt pod trasą W-Z i ulicą Kartuską; kanalizacji deszczowej i ekranów akustycznych na długości ponad 5 km; ścieżek rowerowych na długości ponad 3 km.
Budowa ostatniego odcinka trasy W-Z rozpoczęła się w czerwcu 2010, a zakończy w maju 2012 roku. Całkowity koszt inwestycji to 149 153 000 zł. Przetarg na roboty budowlane i inżynieryjne wygrała firma SKANSKA, która zaoferowała najkorzystniejszą ofertę.
Bezpośrednim celem trasy W-Z jest stworzenie szybkiego i bezpiecznego połączenia ważnych szlaków komunikacyjnych na kierunku wschód-zachód tj. połączenie drogi krajowej S7 (wlotu tzw. „warszawskiego” oraz Autostrady A1 ze Śródmieściem Gdańska.
Całkowite wybudowanie trasy umożliwi dogodne połączenie Centrum Gdańska z Obwodnicą Trójmiasta i ze wschodnimi terenami przemysłowymi, a także usprawni połączenie pomiędzy Portem Lotniczym w Gdańsku Rębiechowie, a centrum Gdańska i stadionem PGE Arena Gdańsk.
Wła-49
- 01/01/2012 20:03 - Napieralski posłem z Gdańska?
- 01/01/2012 17:50 - Pijany kierowca zabił dziecko
- 31/12/2011 11:32 - Sylwestrowy konkurs butelkowy
- 31/12/2011 11:29 - Noworoczna kąpiel morsów z nordic walking
- 30/12/2011 22:25 - Halo? Kto tam? Stacja kosmiczna!
- 30/12/2011 17:47 - Pisarka, lekarka, kombatantka - nagrodzona
- 30/12/2011 17:32 - Prezydent Sopotu oskarżony
- 30/12/2011 09:20 - Parada PES na podsumowanie programu „Nowe tramwaje dla Gdańska”
- 30/12/2011 09:17 - Jubileusz par małżeńskich
- 30/12/2011 09:12 - Pojazdy ratownicze przekazano pomorskim strażakom