Badanie stopnia zadowolenia kibiców w ramach projektu Spectator Consumer Research (SCORE) przeprowadzono w Gdańsku.
Według międzynarodowej ekipy badaczy opinii publicznej SCORE, podczas pierwszych dwóch tygodni EURO 2012 napłynęli do Gdańska goście z Irlandii (32 proc.), Polski (30 proc.), Hiszpanii (11 proc.) i Niemiec (5 proc.).
Badacze ze Sport Business School w Finlandii, Arcadia University (USA) oraz gdańskiej Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu przebadali ponad 950 gości w Strefie Kibica (Fan Zone) i centrum miasta w Gdańsku i Sopocie. Wstępne wyniki wskazują, że statystyczny kibic wydał w Gdańsku średnio 4552 zł na zakwaterowanie, 1698 zł na jedzenie i napoje, 620 zł na bilety, 399 zł na zakupy i pamiątki piłkarskie oraz 2982 zł na rozrywkę oraz inne towary i usługi w Gdańsku.
W Projekcie Badawczym Euro 2012 Polska-Ukraina, zbierane były opinie kibiców we wszystkich Miastach-Gospodarzach Turnieju. Badanie prowadzone było w dniach 10-22 czerwca 2012 r.
Kolejne wyniki badań EURO 2012 w Gdańsku:
• 80 proc. kibiców to mężczyźni; 57 proc. uważa się za pasjonatów piłki nożnej; 43 proc. ma wyższe wykształcenie. Średni wiek badanych kibiców to 31 lat.
• Przyjezdni przebywali w Polsce średnio 7,6 doby, głównie w hotelach, na kwaterach i kempingach. Średnia wielkość grup przyjezdnych stanowiła 5 osób.
• 9 proc. kibiców miało kogoś z rodziny lub bliskiego znajomego występującego na EURO. Kibice ci nazywani są Watching Friends and Relatives (WFRs), czyli Krewni i Znajomi Kibice.
• Niewielu (13.6 proc.) przybyszy na EURO 2012 brało udział w EURO 2008 w Austrii i Szwajcarii; 6 proc. było na Mistrzostwach Świata FIFA w RPA.
• Niemal wszyscy (93 proc.) ocenili ogólną atmosferę w Gdańsku jako doskonałą lub bardzo dobrą; 83 proc. postrzegało Gdańsk jako bardzo bezpieczne miasto. Ogromna większość (88 proc.) respondentów poleciłaby Gdańsk znajomym jako cel urlopu.
• Niemal 25 proc. mieszkańców Gdańska podczas EURO 2012 gościło w swoich domach rodzinę lub znajomych.
• Niemal 22 proc. Polaków zrezygnowało z urlopu poza krajem, by zostać w Polsce podczas mistrzostw.
Badacze SCORE zapowiadają, że w nadchodzących dniach zostaną opublikowane kolejne raporty w miarę, jak setki danych od kibiców na Ukrainie zostanie zebranych i wprowadzonych do bazy danych. Dzięki temu będzie można porównać i zestawić dane o konsumpcji kibiców przyjezdnych w Polsce i na Ukrainie, oraz porównać zachowania konsumpcyjne na EURO 2008 i 2012.
Projekt EURO 2012 SCORE otrzymał wsparcie organizacji pozarządowej Pomorskie Stowarzyszenie Wspólna Europa z siedzibą w Gdańsku.
Wła-49
Zdjęcia: Włodzimierz Amerski
Inne artykuły związane z:
- 25/06/2012 21:17 - Międzynarodowy Dzień Zapobiegania Narkomanii
- 25/06/2012 15:32 - Zarząd województwa z absolutorium - słupki w sprawozdaniu się zgadzają
- 25/06/2012 12:47 - Debata o polityce narkotykowej
- 25/06/2012 11:24 - Energa Solidnym Pracodawcą Roku 2011
- 24/06/2012 22:00 - 25 tys. osób po informacje turystyczne
- 24/06/2012 21:17 - Wyścigi na skuterach w Brzeźnie - GALERIA
- 24/06/2012 19:50 - Po ostatnim meczu Euro 2012 w Gdańsku - GALERIA
- 22/06/2012 15:52 - Ostry spór w GPEC w obronie miejsc pracy
- 22/06/2012 15:48 - W Lotosie bez zmian
- 21/06/2012 23:15 - Przed ćwierćfinałem w Gdańsku