We wtorek w siedzibie PKN Orlen Daniel Obajtek, prezes koncernu, i Robert Kubica opowiedzieli o szczegółach współpracy z Williamsem i startach polskiego kierowcy w Formule 1 w sezonie 2019.
Na początku konferencji prezes Daniel Obajtek podarował Robertowi Kubicy kask w biało-czerwonych barwach. Polski jedynak nie będzie w nim startował w zawodach Formuły 1, ale był to sposób docenienia jego wyczynu. - Robert jest naszą dumą - stwierdził Daniel Obajtek.
Kubica zrewanżował się wręczając prezesowi PKN Orlen kierownicę. - Żeby była symbolem sterowania. Myślę, że prowadzenie takiej firmy jak PKN Orlen jest nawet trudniejsze niż samochodu F1 - powiedział Kubica.
- Każdy zespół poświęca zimę na to, by zbudować jak najlepszy samochód i dopiero w drugiej połowie lutego w Barcelonie poznamy układ sił. Będę starać się wykonać swoje zadanie jak najlepiej, ale to nie ja buduję samochód i części. Mogę jedynie dawać odpowiednie wskazówki inżynierom. Obyśmy razem z Williamsem krok po kroku wrócili tam, gdzie nasze miejsce. Nigdy niczego nie obiecywałem. Będę starać się wykonać jak najlepiej moją pracę. Pokazać, że po ośmiu latach poza F1 mogę wrócić na poziom sprzed wypadku. Do tego potrzebuję odpowiedniego narzędzia, czyli samochodu. Jeśli będzie konkurencyjny, to ułatwi mi zadanie. Cel na ten rok to wykonanie dobrej roboty i pozostanie w F1 na dłużej - powiedział Robert Kubica.
- Orlen przyniósł szczęście siatkarzom, lekkoatletom i nadal będziemy wspierać dyscypliny sportu, w które już się zaangażowaliśmy. Jesteśmy producentem paliw, dlatego inwestujemy także w sponsoring w sportach motorowych. Współpraca z Williams Racing, i z Robertem Kubicą, doskonale wpisuje się w naszą strategię promocji polskich sportowców i wspierania ich w osiąganiu jak najlepszych wyników. Jednocześnie to bardzo dobra inwestycja, dzięki której mamy możliwość budowania wizerunku PKN ORLEN na świecie. W ten sposób możemy wspierać nasz biznes i promować produkty, które trafiają do odbiorców na 6 kontynentach. Formuła 1 to nie tylko potencjał promocyjny w 21 krajach, w których odbywają się wyścigi, ale też możliwość dotarcia do 2 miliardów widzów na całym świecie – powiedział Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.
W ramach umowy PKN ORLEN zagwarantował prawo do wykorzystywania logo Williams Racing w swojej komunikacji marketingowej na całym świecie. Logo ORLEN znajdzie się na kombinezonach (na piersi) i kaskach kierowców (na części podbródkowej) oraz na kombinezonach ekipy technicznej Williams Racing. Na bolidach charakterystyczny orzeł będzie widniał: na każdym z lusterek bocznych, na zwróconej do tyłu części spoilera, na układzie dolotowym (tzw. airbox nad głową kierowcy) oraz na „nosie” bolidu.
GG
fot. PKN Orlen
- 04/02/2019 21:19 - Dobre wyniki w Orlen Cup
- 03/02/2019 16:53 - Trefl pewnie wygrał w Bydgoszczy
- 03/02/2019 14:32 - Hokeistki Stoczniowca przegrały pierwszy mecz półfinału PLHK
- 01/02/2019 20:32 - MH Automatyka w ćwierćfinale PHL
- 01/02/2019 17:10 - Paulina Guba: Mityngi powiedzą gdzie jestem z formą
- 30/01/2019 21:25 - Orlen Cup 2019
- 30/01/2019 21:17 - Trefl na dobrej drodze do play Ligi Mistrzów
- 30/01/2019 21:01 - MH Automatyka o krok od ćwierćfinału PHL
- 24/01/2019 20:10 - Denis Zieliński trzecim juniorem, wicemistrz Szwecji klubem partnerskim
- 23/01/2019 23:44 - OMIDA Open: regularność kluczem do sukcesu