Od kilkunastu dni klienci Mercedesa mogą cieszyć oczy nową C klasą.
Modernizacje jakim poddana została najmniejsza limuzyna niemieckiego producenta nadały jej nieco drapieżniejszego charakteru. Być może dzięki temu zdobędzie ona szersze grono zasobnych finansowo młodszych klientów, którzy dotąd oglądali się raczej za bardziej sportowymi wozami zostawiając Mercedesa statecznym biznesmenom i menedżerom firm.
Odmłodzony wizerunek C klasy akcentuje min. na nowo zaprojektowany zderzak, reflektory, oraz maska silnika. Miłośników sportowej jazdy zapewne zainteresuje specjalna wersja AMG ze sportowymi spojlerami z przodu z tyłu i po bokach, oraz alufelgami ze stopu metali lekkich. We wnętrzu Mercedsa znajdziemy dystyngowaną elegancję popartą najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi. Warto tu wymienić system multimedialny z dostępem do Internetu i nawigacji GPS.
Nowością jest również nowa 7-stopniowa skrzynia automatyczna zapewniająca niezwykle płynną jazdę. To rozwiązanie zostało zaadoptowane z Mercedesów wyższych klas. Z mniej reprezentacyjnego „braciszka”, czyli klasy A, do nowej C klasy przeszczepiono system Eco Start-Stop wyłączający silnik podczas postoju auta i natychmiast inicjujący pracę przy naciśnięciu pedału gazu. Ma to dać realne oszczędności w zużyciu paliwa, przede wszystkim zaś ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Oprócz tego znajdziemy w nowym Mercedesie nowoczesne systemy bezpieczeństwa min. asystenta utrzymania pasa ruchu, oraz asystenta martwego punktu. Auto samo rozpoznaje również znaki drogowe. Dostępny jest również system oświetlenia ILS ze światłami do jazdy dziennej LED i adaptacyjnym asystentem świateł drogowych.
Oferta silnikowa Mercedesa C jest dość bogata. Znajdziemy w niej cztery silniki benzynowe i pięć diesli. Wśród tych pierwszych możemy wybierać pomiędzy C 180 ( 156 KM ), C 200 (183 KM), C 250 ( 203 KM), oraz C 350 (305 KM). W przypadku ostatniego z silników występuje możliwość wyboru napędu na 4 koła 4MATIC. Jeśli chodzi o diesle to mamy do wyboru C180CDI (120 KM), C200 CDI(135 KM), C220 CDI(170 KM), C250 CDI(203), oraz C 300 CDI (230 KM). Analogicznie jak w przypadku silników benzynowych, również w dieslach napęd na 4 koła występuje przy najmocniejszej wersji.
Nowa C klasa w podstawowej wersji kosztuje 126,7 tys.zł. Najmocniejsza odmiana AMG wyróżniająca kosztuje 324,6 tys. zł.
- Samochód wzbudził duże zainteresowanie i przychylne reakcje odwiedzających – mówi Leszek Ciechanowski, doradca handlowy w firmie Witman, autoryzowanym dilerze Mercedesa w Gdańsku. – Większość z nich to nasi stali klienci, użytkownicy Mercedesów, którzy cyklicznie wymieniają swoje pojazdy na nowe modele. W C klasie przypada im do gustu przede wszystkim dynamiczna sylwetka pojazdu, oraz szereg nowoczesnych rozwiązań min. nowa 7-stopniowa automatyczna skrzynia biegów, system wspomagania parkowania, system multimedialny nowej generacji z nawigacją satelitarną i przeglądarką internetową, oraz pakiet systemów bezpieczeństwa.
Sebastian Imielski
- 21/04/2011 16:38 - Triumf elektrycznego Nissana
- 21/04/2011 15:54 - Znane ceny Lancii z Polski
- 19/04/2011 09:14 - Wysmakowana limuzyna Citroena
- 15/04/2011 18:36 - Internetowa premiera Chevroleta
- 15/04/2011 18:03 - Auto - Jacuk. Wysoka jakość obsługi klienta
- 13/04/2011 10:30 - Renault w windzie
- 12/04/2011 13:02 - Minivan maskuje lukę
- 11/04/2011 14:02 - Lexus zadebiutował w Gdyni
- 11/04/2011 13:30 - Kłopoty po trzęsieniu ziemi
- 08/04/2011 17:06 - Wylicytuj sportową Corvettę