Zainteresowani ofertą szwedzkiego koncernu IKEA będą zaskoczeni pozytywnie nowym Katalogiem IKEA 2013 „W nowym wystroju, w lepszym nastroju”. Tematem przewodnim są tkaniny, dzięki którym możemy w prosty i niedrogi sposób zmienić wystrój naszego domu. Ale to nie jest niespodzianką. Niespodzianka kryje się w oryginalnej formule na pozór zwyczajnego druku folderu.
Lubimy nasz dom, jako wyjątkowe miejsce. Kontynuując kierunek akcji „Ty tu urządzisz”, IKEA chce dodawać odwagi do zmiany wystroju wnętrza pomieszczeń, co wpływa na nasz nastrój. Dodatkowo, dzięki specjalnej aplikacji na… smartfon i tablet, użytkownicy nowego katalogu mają dostęp do interaktywnych materiałów, dostarczających dodatkowych porad i inspiracji z zakresu zmiany wystroju wnętrza.
IKEA wie, że warunki, w jakich ludzie żyją w swoich domach, wpływają na ich samopoczucie. Dlatego zmiana i odświeżenie wystroju wnętrza może sprawić, że poczują się lepiej. Z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy Grupa IQS Sp. z o.o. na zlecenie IKEA w 2012 roku wynika jednak, że Polacy rzadko dokonują zmiany aranżacji mieszkania. W ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko 36 proc. ankietowanych zmieniło wystrój domu, mimo że aż 81 proc. zgadza się, że takie zmiany mają pozytywny wpływ na jakość życia. Rzecz w tym, że Polacy postrzegają zmiany wystroju i aranżację wnętrz jako duże i kosztowne przedsięwzięcie (aż 82 proc. respondentów podało ograniczenia budżetowe jako powód braku zmian w wystroju mieszkania).
IKEA chce pokazać, jak zmienić wystrój domu, wykorzystując proste i sprytne rozwiązania, które nie wymagają wysokich nakładów, i na które może sobie pozwolić wiele osób. Jednymi z najlepszych produktów, z pomocą których możemy łatwo i niedrogo zmienić oblicze naszego mieszkania, są tekstylia. Dzięki nim nie musimy wcale pozbywać się naszych ulubionych mebli, ale możemy nadać im zupełnie nowy wygląd, ubierając je w tkaniny. Tkaniny sprawiają, że nasze życie jest wygodniejsze, bardziej przytulne, kolorowe i wesołe. W Katalogu IKEA 2013 jest wiele ciekawych propozycji zmian wystroju domu przy użyciu tekstyliów. Warto dodać, że tekstylia to nie tylko same tkaniny, ale też wiele gotowych produktów, jak np. poduszki, narzuty czy pledy.
- Tekstylia to wyjątkowe produkty, które ogrywają ogromną rolę w naszym codziennym życiu. Nadają mu miękkości i kolorów oraz umożliwiają dokonywanie prostych i szybkich zmian w domu, kiedy tylko mamy na to ochotę. W tym roku chcemy więc zachęcić Polaków do zabawy tekstyliami, oferując im całe mnóstwo wielobarwnych tkanin, przygotowanych z różnych włókien, charakteryzujących się bogatym wzornictwem i, co bardzo ważne,
w przystępnych cenach. Każdy znajdzie w naszym asortymencie coś dla siebie, co pasuje do jego gustu i osobowości oraz, że będziemy mogli zainspirować ludzi do dokonywania kreatywnych zmian wystroju domu, by lepiej się im żyło na co dzień – mówi Petra Färe, IKEA Deputy Retail Manager.
O tekstyliach
W nowym Katalogu IKEA zaprezentowane zostały różnorodne propozycje wielobarwnych, wzorzystych i wykonanych z różnych włókien tekstyliów, zarówno tych, które były już w asortymencie IKEA, np. romantyczna seria EMMIE, jak i zupełnie nowych kolekcji, takich jak np. serie LAPPLJUNG czy MALIN. Niewątpliwą zaletą jest taki dobór produktów, aby komponowały się ze sobą kolorystycznie, co ułatwi klientom wybór i zapewni lepsze dopasowanie do ich potrzeb (dla przykładu seria tekstyliów MALIN jest skoordynowana kolorystycznie z jasno-turkusowymi pokryciami Isefall sof SÖDERHAMN i kloszami do lamp MALIN TRÅD). Dzięki niezwykle szerokiemu i różnorodnemu asortymentowi każdy będzie mógł łatwo znaleźć coś, co pasuje do jego gustu i osobowości.
Czytelnicy znajdą w katalogu porady, jak wykorzystać tekstylia do dokonywania prostych i niedrogich zmian w wystroju wnętrza oraz przekonają się, że wystarczy nawet drobna modyfikacja, aby poprawić sobie nastrój. Dla przykładu każdą sofę czy fotel można łatwo odświeżyć przy pomocy poduszek i pledów. Świetnym przykładem, jak odmienić za pomocą tekstyliów stary, ulubiony fotel odziedziczony np. po dziadkach. Tak, jak niezwykle lubiany przez założyciela IKEA, Ingvara Kamprada, jego fotel MK z okładki Katalogu IKEA 2013. Jest to fotel z 1951 roku, który cieszył się w tamtym czasie dużą popularnością. Produkt jest wprowadzony ponownie do asortymentu IKEA pod nazwą STRANDMON.
O Katalogu IKEA 2013 – fakty i liczby
W Polsce Katalog IKEA wychodzi 17. rok z rzędu
Wydanie ma 324 strony, nieco zmieniony format oraz nową, bardziej przejrzystą strukturę
Katalog IKEA 2013 został wydrukowany w nakładzie 5,26 miliona egzemplarzy w polskiej wersji językowej, a na całym świecie w liczbie 212 milionów egzemplarzy
Katalog IKEA 2013 będzie dystrybuowany w 43 krajach w 62 wersjach językowych
Dystrybucja w Polsce obejmuje siedem miast, w których działają sklepy IKEA, tj. Katowice, Kraków, Poznań, Trójmiasto, Warszawę oraz Wrocław
Interaktywna forma katalogu
Tworzenie katalogu to dla IKEA ogromne przedsięwzięcie. Dlatego też dotarcie do jak największej liczby ludzi jest tak ważne, aby dzielić się z nimi pasją firmy, jaką jest wyposażanie domu. W tym celu IKEA opracowała specjalną aplikację do pobrania na smartfon lub tablet, umożliwiającą dostęp do dodatkowych materiałów związanych z nowym katalogiem. Wystarczy pobrać aplikację (na Androida lub iPhona), znaleźć symbol telefonu w katalogu i zeskanować całą stronę. Można wówczas obejrzeć zdjęcia w 3D czy filmy z poradami dotyczącymi zmiany aranżacji wnętrza, zobaczyć ten sam pokój w kilku stylistycznych odsłonach, zajrzeć do wnętrza regału lub usłyszeć opowieści projektantów. Interaktywne dodatki dostępne są również na stronie IKEA.pl.
IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA w Polsce posiada osiem sklepów, które w roku finansowym 2011 odwiedziło ponad 18 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Group Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech.
- 05/03/2013 10:42 - 100 zgłoszeń na XI Wystawę Ogrodniczą "Grajmy w Zielone"
- 21/01/2013 16:19 - Rok 2013 w Rënk
- 24/11/2012 10:38 - Pierwszy gaz łupkowy w Lubocinie
- 24/11/2012 09:41 - Ergo Hestia z rekordową oceną klientów i rekordowym zyskiem
- 16/11/2012 14:48 - Gaz z centrum kurortu
- 17/10/2012 08:49 - Wizjonerski rozwój DTC Gdańsk
- 29/09/2012 15:39 - Debata o gazie łupkowym w gminie Przywidz
- 16/09/2012 10:05 - "Jesień w ogrodzie" czyli szykujemy ogród na zimę - GALERIA
- 28/08/2012 10:58 - 160 milionów złotych zysku spółek Grupy Ergo Hestia w I półroczu 2012
- 18/08/2012 09:11 - Wydobycie gazu z łupków - fakty, a nie mity