Koniec z problemami przy zgłoszeniach awarii prądu. Energa – Operator, zgodnie z zapowiedziami, całkowicie zmieniła system przyjmowania powiadomień od klientów oraz informowania o awariach czy planowych wyłączeniach energii.
20 wyspecjalizowanych pracowników Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego przez całą dobę w dni robocze i 10 w niedziele i święta, czeka na informacje od klientów o przerwach w dostawach prądu. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania przekazują oni zgłoszenia bezpośrednio do regionalnej dyspozycji mocy, która zarządza pracą sieci energetycznej i koordynuje prace w zakresie usuwania awarii. Klienci dzwoniący na numer pogotowia energetycznego mogą też odsłuchać nagranej informacji o aktualnie trwających awariach i przypuszczalnym terminie ich naprawy, a także zapoznać się z godzinami planowanych wyłączeń prądu.
- Zmiana sposobu przyjmowania zgłoszeń o awariach i powiadamiania klientów pozwoli dyspozytorom skupić się na ich najważniejszym zadaniu – zarządzaniu ruchem w sieci – wyjaśnia Leszek Nowak, prezes spółki Energa-Operator. - To wpływa na szybkość usuwania awarii i usterek oraz poprawia jakość obsługi odbiorców, co jest naszym celem strategicznym.
Z danych zebranych w ciągu dwóch tygodni po uruchomieniu systemu, wynika, iż 98 proc. osób dzwoniących na numer 991 uzyskuje połączenie, blisko 40 proc. poprzestaje na odsłuchaniu informacji, a rozmowa z osobą przyjmującą zgłoszenie trwa średnio 2,5 minuty.
Do 31 sierpnia br system obejmie wszystkie oddziały spółki.
Telefon alarmowy - 991 - kiedy dzwonimy na pogotowie energetyczne
Kiedy wzywać Pogotowie Energetyczne?
- gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych
- gdy zauważysz uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
- gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo, wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę, wykonywałeś remont instalacji itp.
- gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
Gdy zabraknie prądu, sprawdź, czy awaria wystąpiła w Twojej instalacji lub instalacji administratora budynku (ENERGA odpowiada za sieci energetyczne dochodzące do budynku)
sprawdź bezpieczniki-
jeśli są sprawne:
zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej
jeśli także nie mają:
zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy
jeśli nie ma:
Zadzwoń na 991 i podaj następujące dane:
• miejscowość, z której dzwonisz
• adres
• imię i nazwisko
• od kiedy nie ma prądu
Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?
Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.
Kiedy dochodzi do uszkodzeń urządzeń energetycznych?
Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.
- 25/04/2011 11:59 - Stanisław Gierszewski: Mamy satysfakcję
- 21/04/2011 15:23 - Hamulcowe zmiany płac
- 19/04/2011 18:08 - Kosztowna tradycja, czyli co zrobić, gdy nie jesteśmy księciem Williamem i Kate Middleton
- 18/04/2011 19:30 - Pierwsze Pomorskie Dni Energii zakończone
- 16/04/2011 19:03 - Hotel Gdańsk Yachting zwodowany
- 13/04/2011 20:50 - Bielecki: Sytuacja w Polsce nie jest zła
- 07/04/2011 18:59 - "Planeta Energii" wyrusza w trasę po Polsce
- 07/04/2011 16:23 - Likwidacja Stoczni Marynarki Wojennej
- 04/04/2011 13:12 - „Szkoła na Statku” i konkurs Stena Line
- 04/04/2011 10:49 - Zadzwoń do PUP i umów się na odbiór potrzebnych Ci dokumentów