Energa "Pracodawcą z sercem" » Energa została wyróżniona tytułem „Pracodawca z sercem”. Certyfikaty przyznawane są firmom, które za... Działkowcy zainaugurowali sezon letni » Działkowcy z Rodzinnych Ogródków Działkowych "Owczarnia" spotkali się na corocznym "Dniu działkowca"... Trzy kolejne „Kormorany” zamawia MON. Będą budowane w Gdańsku » Za kilka tygodni służbę w 8 Flotylli Obrony Wybrzeża rozpocznie ORP „Albatros” okręt typu „Kormoran ... W tygodniku „Sieci”: Dyplomatyczna bitwa o wycieczki z Izraela » W najnowszym wydaniu tygodnika „Sieci” Marek Pyza i Marcin Wikło podejmują kwestię wakacyjnych wycie... Mateusz Smolana: Polityka pamięci o opozycji wobec PRL i o „Solidarnoś... » Z Mateuszem Smolaną, historykiem, dyrektorem Instytutu Dziedzictwa Solidarności, rozmawia Artur S. G... ECS: otwarte dla sufrażystek, dla inwalidów – zamknięte » Różne bywają oblicza solidarności. Europejskim Centrum Solidarności chce, aby organizacja mająca doś... Kamienie milowe to nie tylko „praworządność”, to krok ku federalnej Eu... » Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności (w skrócie KPO) to w założeniu są miliardy euro, któr... Georgette Mosbacher w tygodniku „Sieci”: „Nie wierzcie w kłamstwa o Po... » W nowym wydaniu tygodnika „Sieci” była ambasador USA w Polsce apeluje do świata by słuchano głosu Po... Rosyjska machina wojenna działa a zyski rosną, gdy leje się krew » Rosyjska gospodarka miała nie wytrzymać sankcji Zachodu, w efekcie jej machina wojenna powinna była ... Pytania o zarobki zbyt kłopotliwe? » Dżentelmeni o swoich pieniądzach nie rozmawiają, oni je mają. My jednak dociekamy co dzieje się z gr...
Pytania o zarobki zbyt kłopotliwe?
czwartek, 16 czerwca 2022 17:56
Pytania o zarobki zbyt kłopotliwe?
Dżentelmeni o swoich pieniądzach nie rozmawiają, oni je mają. My

Muzeum Stutthof w Sztutowie

KL Stutthof 2077 dni zbrodni
poniedziałek, 09 maja 2022 14:15
KL Stutthof 2077 dni zbrodni
Stosunkowo niedaleko Gdańska, 36 kilometrów od wielkiego ośrodka
Zdunek Wybrzeże - Stelmet Falubaz LIVE 50:40 93:87
niedziela, 26 czerwca 2022 08:52
Zdunek Wybrzeże - Stelmet Falubaz LIVE 50:40 93:87
O godz. 14.00 na stadionie im. Zbigniewa Podleckiego rozpocznie się
Czyja Lechia ciąg dalszy: Szukanie partnera tu i tam
niedziela, 19 czerwca 2022 19:17
Czyja Lechia ciąg dalszy: Szukanie partnera tu i tam
Przed miesiącem pisaliśmy o zamiarach odsprzedania części

Galeria Sztuki Gdańskiej

Podróż do raju
poniedziałek, 20 czerwca 2022 15:35
Podróż do raju
Wydarzeniem mijającego tygodnia był wernisaż wystawy malarskiej

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Niezapomniane lekcje WF-u z Drużyną Energii!
niedziela, 12 czerwca 2022 13:58
Niezapomniane lekcje WF-u z Drużyną Energii!
Blisko 200 zaangażowanych szkół i ponad 50 tysięcy ćwiczeń
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
czwartek, 22 lipca 2021 19:17
Koncert „Wolność jest w nas” - wokaliści i muzycy
Fundacja kultury WOBEC, przy pomocy pozyskanych partnerów projektu:
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
wtorek, 28 czerwca 2022 13:33
„Spotkanie z rolnikami” w Malborku
27 czerwca 2022 roku w Magazynie Malbork Elewarr Sp. z o.o. odbyło
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Cukroport - innowacyjna inwestycja Krajowej Spółki Cukrowej

Ocena użytkowników: / 4
SłabyŚwietny 
niedziela, 05 sierpnia 2018 09:31

W maju przy Nabrzeżu Wiślanym w Porcie Gdańsk ruszyła budowa cukroportu, czyli terminalu do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru. - To jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – ocenia Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. Inwestycja ma zostać ukończona pod koniec 2019 roku.



- Budowa w Gdańsku cukroportu to jedna z najważniejszych i priorytetowych inwestycji Krajowej Spółki Cukrowej w przeciągu kilkunastu ostatnich lat – powiedział Andrzej Jaworski, Członek Zarządu KSC S.A. - Cieszę się ogromnie, że jest ona realizowana właśnie w naszym mieście, gdyż dzięki niej stworzone zostaną nie tylko dodatkowe miejsca pracy, ale również pozwoli ona jeszcze bardziej rozsławić Gdańsk. Będzie to pierwszy cukroport w naszym kraju, a zatem śmiało można go nazwać polską innowacyjną inwestycją i naszym oknem na eksport cukru poza granice Unii Europejskiej. To właśnie zapotrzebowanie na nasze rodzime produkty, nasz polski cukier przesądziły o tym, że zdecydowaliśmy się zainwestować pieniądze w infrastrukturę magazynowo-logistyczną w Porcie Gdańskim. Cukroport to także gwarancja dla plantatorów, że uprawiane przez nich buraki będą skupywane. Już w najbliższym czasie planujemy zwiększyć ilość produkowanego cukru do 1 000 000 ton rocznie. Wierzę jednak, że dzięki naszej inwestycji jeszcze częściej polski cukier będzie gościł w krajach Afryki czy Azji. Konieczność uruchomienia dodatkowych kanałów sprzedażowych spowodowana jest zwiększeniem udziału ilości cukru przeznaczonego na eksport, w stosunku do ilości cukru sprzedawanego na rynku wewnętrznym. Warunkiem zatem Krajowej Spółki Cukrowej S.A. jest utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych odbiorców cukru zarówno w Europie, jak i na świecie, a to właśnie jest możliwe dzięki budowie w Gdańsku cukroportu.

alt

Realizacja inwestycji przebiega bardzo sprawnie. Tak wyglądał plac budowy 10 lipca...


alt

...a tak 1 sierpnia


Generalnym wykonawcą inwestycji jest Towarzystwo Inwestycyjne Construction, działające na rynku budownictwa przemysłowego od 27 lat, które wyspecjalizowało się w budowie terminali przeładunkowych na terenie portów. Firma zrealizowała szereg obiektów na terenie portów w Gdyni i jeden w Gdańsku.
- Realizowana inwestycja to terminal do magazynowania, konfekcjonowania i przeładunku cukru - powiedział Jacek Naróg, prezes TI Construction. - Inwestycja składa się z dwóch podstawowych obiektów. Pierwszy to silos o pojemności 50 tysięcy ton cukru luzem, któremu towarzyszą urządzenia technologiczne, które zapewniają cukrowi odpowiednią wilgotność, warunki składowania, bezpieczeństwo, czystość, itp. Drugi obiekt to budynek paczkarni połączony w jedną całość z budynkiem magazynu wysokiego składowania. Do tego budynku cukier będzie się dostawał z silosu za pomocą estakady. W budynku paczkarni cukier będzie workowany. Z budynku paczkarni cukier częściowo będzie trafiał do magazynu wysokiego składowania, a w przypadku gdy do nabrzeża przybije statek - będzie transportowany bezpośrednio na statek. Magazyn wysokiego składowania powstaje dla tego, że wydajność paczkarni byłaby za mała w stosunku do pojemności statku, w związku z czym część ładunku trzeba przygotować do załadunku, a część będzie ładowana na bezpośrednio na statek. Powierzchnia paczkarni i magazynu to 4500 metrów kwadratowych. Do nich przylegać będzie budynek biurowy, w którym znajdą się pomieszczenia socjalne i biura o powierzchni około 1000 metrów kwadratowych. Ten budynek ma być także ozdobą architektoniczną inwestycji. Dla tych budynków powstanie także cała olbrzymia infrastruktura portowa, która jest niezbędna do ich  prawidłowego funkcjonowania, czyli torowiska, drogi dojazdowe, place składowe. Całość jest zlokalizowana przy Nabrzeżu Wiślanym. Prace na placu budowy zaczęliśmy około 15 maja. Budowa przebiega zgodnie z harmonogramem. Odbiór inwestycji przez Inwestora jest przewidziany na koniec 2019 roku.

alt

Wizualizacja cukroportu


Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież