Jarosław Sellin: Kultura to jeden z fundamentów tożsamości narodowej » Jarosław Sellin, wiceminister kultury i dziedzictwa narodowego spotkał się z mieszkańcami Gdańska i ... Posterunek Straszyn: Krótkie nogi kłamstwa Biedronia » Para gejów żyjących z polityki, czyli Robert Biedroń i jego „lepsza połowa” („lepsza” dlatego, bo ma... PZU Zdrowie wzmacnia sieć medyczną w Gdańsku. Pracownia rezonansu magn... » Nowa placówka diagnostyczna została otwarta przy istniejącym centrum medycznym PZU Zdrowie. Z badań ... Tadeusz Cymański: Polskie lasy to wyłącznie nasza kompetencja » Z Tadeuszem Cymańskim (Solidarna Polska), posłem Klubu Parlamentarnego PiS, rozmawia Artur S. Górski... Startuje druga edycja programu „Natura od kuchni" » Także i w tym roku Lasy Państwowe będę współpracowały z kołami gospodyń wiejskich, by wspólnie popul... Uroczystość odsłonięcia tablicy upamiętniającej Bogumiłę i Anastazego ... » W 83. rocznicę egzekucji 67 Polaków z Wolnego Miasta Gdańska na froncie kamienicy przy ul. Wajdeloty... Adamowicz bez prawa do sądu? A Konstytucja mówi... » W Sądzie Okręgowym w Gdańsku nie rozpoczął się proces odwoławczy europosłanki PO Magdaleny Adamowicz... Pamięć o zbrodni w lesie sztutowskim » Do dziś przeraźliwa cisza ciemnego lasu wywołuje dreszcze, ilekroć odwiedzam to miejsce zaciągnięte ... Uniwersyteckie Centrum Stomatologiczne będzie mieć nową siedzibę dzięk... » Ponad 90 milionów złotych będzie kosztowała budowa nowej siedziby Uniwersyteckiego Centrum Stomatolo... "Judasze naszych czasów". P. Duda ostro o posłach PO » Już nie tylko baner na budynku Komisji Krajowej, ale też wystawa dokumentująca powiązania NSZZ „Soli...
Zarząd Wodociągów – umiejętność utrzymania się na wodzie wskazana
czwartek, 16 marca 2023 18:05
Zarząd Wodociągów – umiejętność utrzymania się na wodzie wskazana
Rada Nadzorcza komunalnej spółki Gdańskie Wodociągi SA
Skromna wygrana w dobrym stylu
niedziela, 12 marca 2023 22:06
Skromna wygrana w dobrym stylu
Pierwsze punkty w 2023 roku zdobyła drużyna AP ORLEN. Podopieczne
Kaczmarek na aut, Badia na boisko* Brawo Jastrząb!
piątek, 24 marca 2023 18:03
Kaczmarek na aut, Badia na boisko* Brawo Jastrząb!
EKSTRAKLASA PKO BP
Już tylko niepoprawni optymiści wierzą
Lech Kulwicki: Oldboje Lechii uprzedmiotowieni
piątek, 24 marca 2023 18:32
Lech Kulwicki: Oldboje Lechii uprzedmiotowieni
Lech Kulwicki, legendarny kapitan drużyny Lechii z 1983 roku ze

Galeria Sztuki Gdańskiej

Artysta z ulicy Jana Husa w Oliwie
niedziela, 19 marca 2023 14:59
Artysta z ulicy Jana Husa w Oliwie
Oliwa zawsze była atrakcyjnym miejscem, tu oddychało się czystym,
Finał zmagań siatkarskich
niedziela, 26 lutego 2023 18:58
Finał zmagań siatkarskich
Zakończyły się zmagania najmłodszych uczestników Gdańskiej

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
środa, 16 listopada 2022 09:02
Święto kina w Toruniu – Festiwal EnergaCamerimage
12 listopada rozpoczął się 30. Międzynarodowy Festiwal Sztuki
Elbląg: III Kongres Środowisk Patriotycznych
wtorek, 07 lutego 2023 18:44
Elbląg: III Kongres Środowisk Patriotycznych
W sobotę 4 lutego odbył się III Kongres Środowisk Patriotycznych.
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Przymorze Małe: planiści z BRG rozmawiali z mieszkańcami na temat Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej)

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
środa, 21 września 2016 07:33

Specjaliści z Biura Rozwoju Gdańska spotkali się z gdańszczanami w siedzibie Rady Dzielnicy Przymorze Małe, aby porozmawiać na temat planowanej Drogi Zielonej, czy też Zielonego Bulwaru, bo taką obecnie nazwę nosi ta inwestycja. Było to drugie z serii spotkań, które BRG odbywa w dzielnicach, przez które ma przebiegać trasa Zielonego Bulwaru, zwanego przez mieszkańców również Drogą Zieloną. Formuła konsultacji przybrała tym razem formę indywidualnych rozmów, które miały zapobiec przekrzykiwaniu się i uczynić rozmowę merytoryczną.


Do dyspozycji mieszkańców przez 3 godziny byli specjaliści z Biura Rozwoju Gdańska, a także radni dzielnicy Przymorze Małe. Można było zapytać ich o szczegóły dotyczące planowanej inwestycji, czy poprosić o wyjaśnienie wątpliwości. Na ścianach wisiały mapy, które przedstawiały zakładany przebieg trasy, dostępna była także multimedialna wizualizacja Zielonego Bulwaru oraz rysunki obrazujące kolejne etapy jezdni, ciąg pieszy i drogę rowerową. Warto zaznaczyć, że wzdłuż przebiegu Zielonego Bulwaru dopuszcza się także wybudowanie linii tramwajowej. Projekt jeszcze nie powstał, póki co jest to tylko koncepcja.


Na spotkaniu pojawiło się niewielu mieszkańców, jednak ci ,którzy zdecydowali się wziąć w nim udział byli raczej przeciwni Zielonemu Bulwarowi lub nie mieli na jej temat sprecyzowanego zdania. Przeciwnicy podnosili argumenty, że droga w rzeczywistości będzie trasą tranzytową. Jeden z mieszkańców pan Kamil Gołębiowski powiedział, że w warunkach finansowania drogi wielokrotnie pada stwierdzenie „tranzyt”. Radny Dzielnicy Przymorze Małe Adam Kluczkowski starał się rozwiać obawy mieszkańca twierdząc, że tiry nie będą przejeżdżały obok Przymorza Małego, gdyż nie mają możliwości przejechania przez tunel pod Martwą Wisłą, bo jest tam zakaz. Nie przekonało to pana Kamila. Mieszkaniec dodał, że nie ma jeszcze projektu budowlanego i nie wiadomo, czy podczas jego tworzenia nie zmienione zostaną założenia np. zwiększenie ilości pasów ruchu. Powiedział także, że mieszkańcom chce się zafundować rozładowanie ruchu, którego po prostu nie ma. Kamil Gołebiowski podniósł również argument, że wedle zaproponowanej wstępnej koncepcji przejścia dla pieszych będą usytuowane co około 500 m. Jeśli przejścia rzeczywiście byłyby tak rozstrzelone, to mieszkańcy Przymorza Małego zostaliby poniekąd odcięci od drugiej strony jezdni, gdzie znajduje się pas nadmorski i tereny zielone.


alt


– Jako osoba, która porusza się wszystkimi środkami komunikacji, mnie to będzie bardzo zachęcało do dalszego intensywnego używania samochodu, ponieważ ułatwia mi to jako mieszkańcowi pokonanie również dalekich odległości, ze szkodą w tym wypadku dla wszystkich, którzy będą tego hałasu słuchać i wąchać smród z rury wydechowej. Jestem stworzeniem ekonomicznym, jeżeli ja będę miał łatwiej jeździć samochodem, niż np. rowerem lub chodzić pieszo, to będę w ten sposób, po części przynajmniej, postępował, a wydaje mi się, że w tej chwili powinniśmy iść w stronę miasta nowoczesnego z małą ilością samochodów, a przynajmniej małą ilością samochodów indywidualnych – powiedział pan Kamil Gołębiowski. – Oczywiście do pewnych celów samochód jest niezbędny, jednak tutaj widząc taką drogę, na której będzie duża przepustowość, czyli łatwość przejechania. Ta droga będzie zachęcała, żebyśmy tych samochodów kupowali jak najwięcej oraz jak najwięcej nimi jeździli, niekoniecznie w mądrych celach.


Zdaniem pana Kamila pomysł Drogi Zielonej/Zielonego Bulwaru jest na miarę lat ’60, a nie nowoczesnego miasta XXI wieku, a ta droga będzie domknięciem, planowanych jeszcze od powojnia,  ram komunikacyjnych, które z miasta czynią rodzaj fabryki, gdzie sypia się tylko po to, by mieć siłę do pracy i jak najszybciej do niej dojechać. Mieszkaniec za przykład miasta nowoczesnego stawia np. Kopenhagę, gdzie odchodzi się od używania samochodu na rzecz komunikacji zbiorowej, rowerowej, czy pieszej.

– Niedopuszczalne jest, żeby tworzyć skrzyżowania, które będą utrudniały pieszym wchodzenie do parku rekreacyjnego. Niedopuszczalne jest, żeby zatruć hałasem jedną z ostatnich oaz naszego osiedla, gdzie panuje jeszcze względna cisza – powiedział pan Kamil Gołębiowski. – Gdzie tutaj jest preferowanie mieszkańców, gdzie tutaj jest jakiekolwiek zrównoważenie.


alt


Jeden ze zwolenników Zielonego Bulwaru zwrócił uwagę na rozbudowę dzielnicy Przymorze Małe, gdyż obecnie powstają tam lub będą powstawały nowe budynki mieszkalne, co zaowocuje także przyrostem samochodów.

Lidia Makowska, która jest przeciwniczką powstania Zielonego Bulwaru, zwróciła uwagę na bliskość pasa nadmorskiego oraz ujęć wody, którym potoki samochodów mogą zwyczajnie zaszkodzić. Dodała także, że w związku z rozwojem osiedli należy położyć nacisk na transport zbiorowy, a nie samochodowy.


Lidia Makowska ma swoje zdanie na temat całej trasy Zielonego Bulwaru, zwanego również przez mieszkańców Drogą Zieloną.

– Tutaj mamy dwie opcje. Jedna, żeby budować w pasie nadmorskim tę drogę zwaną Zielonym Bulwarem, choć powinno się zaprzestać używania tej nazwy, bo ta droga będzie kosztem terenów zielonych i zabiera cały kawał terenów zielonych. Wystarczyłoby dobudować Nową Kościuszki, jak się wyjeżdża z ronda Marynarki Polskiej do ETC na Zaspie i tam w tym momencie ruch by się ruszył do Wrzeszcza. Czarny Dwór powinien pozostać Czarnym Dworem takim, jakim jest – powiedziała Lidia Makowska. – Teraz jest jeszcze kwestia Osowej i tunelu pod Pachołkiem. Pytanie czy Unia Europejska da pieniądze na takie rozwalanie miasta. Tunel pod Pachołkiem i wylewanie się miasta na zewnątrz jest sprzeczne z tym, co nam się prezentuje [Lidia Makowska miała na myśli folder dot. Drogi Zielonej z planszą „Miasto rozwija się do wewnątrz” red.]. To jest brak logiki w tym, co nam się pokazuje, a co się planuje.


alt


Spotkania z mieszkańcami obecnie mają na celu przedstawienie stanowiska Biura Rozwoju Gdańska w sprawie Zielonego Bulwaru i wyjaśnienie wątpliwości gdańszczan.

– W tej chwili jesteśmy na etapie informowania, czyli prowadzenia rozmów, żeby mieszkańcy mogli także usłyszeć nasze stanowisko i to w jaki sposób my pokazujemy tą drogę, żeby to nie było na zasadzie tylko tych informacji, które są udzielane gdzieś przez pewnego rodzaju NGO-sy [Non Governmental Organizations, czyli organizacje pozarządowe z inicjatyw obywatelskich red.]. Mieszkańcy mają szansę zobaczyć jakie jest stanowisko rady dzielnicy, jakie jest stanowisko miasta. Na tym etapie mieszkańcy nie mają wpływu na to, jak ma droga przebiegać, natomiast jeżeli rozpocznie się już procedura wydania decyzji środowiskowej, to wtedy już mieszkańcy będą w tym uczestniczyć i będą mogli realnie wpływać na wydanie tej decyzji, czyli ją popierać albo ją blokować – powiedziała Ewa Zajko, specjalista d.s. komunikacji społecznej Biura Rozwoju Gdańska.


Kolejne spotkania w tej sprawie odbędą się w dzielnicach Oliwa, Żabianka-Jelitkowo-Tysiąclecia-Wejhera, Zaspa-Młyniec, Przymorze Wielkie.


Karolina Rabiej

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież