PKW podała oficjalne wyniki II tury. Nawrocki wygrywa! » Państwowa Komisja Wyborcza ogłosiła oficjalnie po godz. 8.30 wybór Karola Nawrockiego na Prezydenta ... Likwidator Radia Gdańsk z wierchuszką KO na marszu w Warszawie » Zamiast “czystej wody” jest gęsty szlam w Radiu Gdańsk. W niedzielę, 25 maja, w Warszawie odbyły się... Kim naprawdę jest Karol Nawrocki? Co mówią o nim ludzie z Gdańska, byl... » „To jest po prostu człowiek, który swoją pracowitością wspiął się na poszczególne stanowiska, ale za... Apel do rodaków przed drugą turą wyborów prezydenckich » My, uczestnicy Konferencji Formacji Niepodległościowej, 24. organizacji działaczy opozycji antykomun... Janusz Szewczak: Nawrocki szansą Konfederacji - albo szparagi u kancle... » Karol Nawrocki ma własny obraz i wizje rozwoju Polski, Polski, która ma ambicje, aspirację, która in... Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wybor... » Odezwa Obywatelskiego Komitetu Poparcia dr. Karola Nawrockiego w wyborach prezydenckich – przed II t... Prof. Piotr Czauderna: Dlaczego Karol Nawrocki? » Za niecały tydzień będziemy głosować w wyborach nowego prezydenta Polski, być może w najważniejszych... Gdańszczanie za Nawrockim. Grzegorz Berendt: Polegać jak na Zawiszy » Każdy z nas zna tytułowe porównanie. Są ludzie, których jesteśmy pewni; wiemy, że nie zawiodą, dotrz... Gdański park roz(g)rywki - samo(PO)moc miejska » W czerwcu przed gdańskim sądem kolejna rozprawa w procesie Janiny H., teściowej b. prezydenta Gdańsk... "Wywiadówka" programowa gdańskiej tvp: komentowanie... komentatorów i ... » Na kolejnym posiedzeniu spotkała się rada programowa TVP 3 Gdańsk. Jej obradami kierował przewodnicz...
Reklama
PKW podała oficjalne wyniki II tury. Nawrocki wygrywa!
poniedziałek, 02 czerwca 2025 07:49
PKW podała oficjalne wyniki II tury. Nawrocki wygrywa!
Państwowa Komisja Wyborcza ogłosiła oficjalnie po godz. 8.30
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
poniedziałek, 05 maja 2025 17:36
Kolejarz Wybrzeża nie wykoleił...
Co prawda po 5 biegach Wybrzeże przegrywało z Kolejarzem w Opolu
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Magdalena Heyda-Usarewicz
niedziela, 13 kwietnia 2025 18:00
Magdalena Heyda-Usarewicz
Kiedy pod koniec lat 50. XX w. Magdalena Heyda-Usarewicz, młoda

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

„Rowerzyści” Volkera Schmidta
niedziela, 16 lutego 2025 14:18
„Rowerzyści” Volkera Schmidta
Dziwne uczucie niedosytu, znaku zapytania i bezradności towarzyszy
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
sobota, 28 grudnia 2024 17:15
Zapomniany cmentarz, tajemnicze zgony pacjentów
Spacerując lasami okalającymi Wejherowo, w okolicy ulicy Jana III
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Przymorze Małe: planiści z BRG rozmawiali z mieszkańcami na temat Zielonego Bulwaru (Drogi Zielonej)

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
środa, 21 września 2016 07:33

Specjaliści z Biura Rozwoju Gdańska spotkali się z gdańszczanami w siedzibie Rady Dzielnicy Przymorze Małe, aby porozmawiać na temat planowanej Drogi Zielonej, czy też Zielonego Bulwaru, bo taką obecnie nazwę nosi ta inwestycja. Było to drugie z serii spotkań, które BRG odbywa w dzielnicach, przez które ma przebiegać trasa Zielonego Bulwaru, zwanego przez mieszkańców również Drogą Zieloną. Formuła konsultacji przybrała tym razem formę indywidualnych rozmów, które miały zapobiec przekrzykiwaniu się i uczynić rozmowę merytoryczną.


Do dyspozycji mieszkańców przez 3 godziny byli specjaliści z Biura Rozwoju Gdańska, a także radni dzielnicy Przymorze Małe. Można było zapytać ich o szczegóły dotyczące planowanej inwestycji, czy poprosić o wyjaśnienie wątpliwości. Na ścianach wisiały mapy, które przedstawiały zakładany przebieg trasy, dostępna była także multimedialna wizualizacja Zielonego Bulwaru oraz rysunki obrazujące kolejne etapy jezdni, ciąg pieszy i drogę rowerową. Warto zaznaczyć, że wzdłuż przebiegu Zielonego Bulwaru dopuszcza się także wybudowanie linii tramwajowej. Projekt jeszcze nie powstał, póki co jest to tylko koncepcja.


Na spotkaniu pojawiło się niewielu mieszkańców, jednak ci ,którzy zdecydowali się wziąć w nim udział byli raczej przeciwni Zielonemu Bulwarowi lub nie mieli na jej temat sprecyzowanego zdania. Przeciwnicy podnosili argumenty, że droga w rzeczywistości będzie trasą tranzytową. Jeden z mieszkańców pan Kamil Gołębiowski powiedział, że w warunkach finansowania drogi wielokrotnie pada stwierdzenie „tranzyt”. Radny Dzielnicy Przymorze Małe Adam Kluczkowski starał się rozwiać obawy mieszkańca twierdząc, że tiry nie będą przejeżdżały obok Przymorza Małego, gdyż nie mają możliwości przejechania przez tunel pod Martwą Wisłą, bo jest tam zakaz. Nie przekonało to pana Kamila. Mieszkaniec dodał, że nie ma jeszcze projektu budowlanego i nie wiadomo, czy podczas jego tworzenia nie zmienione zostaną założenia np. zwiększenie ilości pasów ruchu. Powiedział także, że mieszkańcom chce się zafundować rozładowanie ruchu, którego po prostu nie ma. Kamil Gołebiowski podniósł również argument, że wedle zaproponowanej wstępnej koncepcji przejścia dla pieszych będą usytuowane co około 500 m. Jeśli przejścia rzeczywiście byłyby tak rozstrzelone, to mieszkańcy Przymorza Małego zostaliby poniekąd odcięci od drugiej strony jezdni, gdzie znajduje się pas nadmorski i tereny zielone.


alt


– Jako osoba, która porusza się wszystkimi środkami komunikacji, mnie to będzie bardzo zachęcało do dalszego intensywnego używania samochodu, ponieważ ułatwia mi to jako mieszkańcowi pokonanie również dalekich odległości, ze szkodą w tym wypadku dla wszystkich, którzy będą tego hałasu słuchać i wąchać smród z rury wydechowej. Jestem stworzeniem ekonomicznym, jeżeli ja będę miał łatwiej jeździć samochodem, niż np. rowerem lub chodzić pieszo, to będę w ten sposób, po części przynajmniej, postępował, a wydaje mi się, że w tej chwili powinniśmy iść w stronę miasta nowoczesnego z małą ilością samochodów, a przynajmniej małą ilością samochodów indywidualnych – powiedział pan Kamil Gołębiowski. – Oczywiście do pewnych celów samochód jest niezbędny, jednak tutaj widząc taką drogę, na której będzie duża przepustowość, czyli łatwość przejechania. Ta droga będzie zachęcała, żebyśmy tych samochodów kupowali jak najwięcej oraz jak najwięcej nimi jeździli, niekoniecznie w mądrych celach.


Zdaniem pana Kamila pomysł Drogi Zielonej/Zielonego Bulwaru jest na miarę lat ’60, a nie nowoczesnego miasta XXI wieku, a ta droga będzie domknięciem, planowanych jeszcze od powojnia,  ram komunikacyjnych, które z miasta czynią rodzaj fabryki, gdzie sypia się tylko po to, by mieć siłę do pracy i jak najszybciej do niej dojechać. Mieszkaniec za przykład miasta nowoczesnego stawia np. Kopenhagę, gdzie odchodzi się od używania samochodu na rzecz komunikacji zbiorowej, rowerowej, czy pieszej.

– Niedopuszczalne jest, żeby tworzyć skrzyżowania, które będą utrudniały pieszym wchodzenie do parku rekreacyjnego. Niedopuszczalne jest, żeby zatruć hałasem jedną z ostatnich oaz naszego osiedla, gdzie panuje jeszcze względna cisza – powiedział pan Kamil Gołębiowski. – Gdzie tutaj jest preferowanie mieszkańców, gdzie tutaj jest jakiekolwiek zrównoważenie.


alt


Jeden ze zwolenników Zielonego Bulwaru zwrócił uwagę na rozbudowę dzielnicy Przymorze Małe, gdyż obecnie powstają tam lub będą powstawały nowe budynki mieszkalne, co zaowocuje także przyrostem samochodów.

Lidia Makowska, która jest przeciwniczką powstania Zielonego Bulwaru, zwróciła uwagę na bliskość pasa nadmorskiego oraz ujęć wody, którym potoki samochodów mogą zwyczajnie zaszkodzić. Dodała także, że w związku z rozwojem osiedli należy położyć nacisk na transport zbiorowy, a nie samochodowy.


Lidia Makowska ma swoje zdanie na temat całej trasy Zielonego Bulwaru, zwanego również przez mieszkańców Drogą Zieloną.

– Tutaj mamy dwie opcje. Jedna, żeby budować w pasie nadmorskim tę drogę zwaną Zielonym Bulwarem, choć powinno się zaprzestać używania tej nazwy, bo ta droga będzie kosztem terenów zielonych i zabiera cały kawał terenów zielonych. Wystarczyłoby dobudować Nową Kościuszki, jak się wyjeżdża z ronda Marynarki Polskiej do ETC na Zaspie i tam w tym momencie ruch by się ruszył do Wrzeszcza. Czarny Dwór powinien pozostać Czarnym Dworem takim, jakim jest – powiedziała Lidia Makowska. – Teraz jest jeszcze kwestia Osowej i tunelu pod Pachołkiem. Pytanie czy Unia Europejska da pieniądze na takie rozwalanie miasta. Tunel pod Pachołkiem i wylewanie się miasta na zewnątrz jest sprzeczne z tym, co nam się prezentuje [Lidia Makowska miała na myśli folder dot. Drogi Zielonej z planszą „Miasto rozwija się do wewnątrz” red.]. To jest brak logiki w tym, co nam się pokazuje, a co się planuje.


alt


Spotkania z mieszkańcami obecnie mają na celu przedstawienie stanowiska Biura Rozwoju Gdańska w sprawie Zielonego Bulwaru i wyjaśnienie wątpliwości gdańszczan.

– W tej chwili jesteśmy na etapie informowania, czyli prowadzenia rozmów, żeby mieszkańcy mogli także usłyszeć nasze stanowisko i to w jaki sposób my pokazujemy tą drogę, żeby to nie było na zasadzie tylko tych informacji, które są udzielane gdzieś przez pewnego rodzaju NGO-sy [Non Governmental Organizations, czyli organizacje pozarządowe z inicjatyw obywatelskich red.]. Mieszkańcy mają szansę zobaczyć jakie jest stanowisko rady dzielnicy, jakie jest stanowisko miasta. Na tym etapie mieszkańcy nie mają wpływu na to, jak ma droga przebiegać, natomiast jeżeli rozpocznie się już procedura wydania decyzji środowiskowej, to wtedy już mieszkańcy będą w tym uczestniczyć i będą mogli realnie wpływać na wydanie tej decyzji, czyli ją popierać albo ją blokować – powiedziała Ewa Zajko, specjalista d.s. komunikacji społecznej Biura Rozwoju Gdańska.


Kolejne spotkania w tej sprawie odbędą się w dzielnicach Oliwa, Żabianka-Jelitkowo-Tysiąclecia-Wejhera, Zaspa-Młyniec, Przymorze Wielkie.


Karolina Rabiej

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież