Silne mrozy nieco wyhamowały prace przy budowie węzła Karczemki w Gdańsku. W ramach modernizacji istniejących obiektów inżynierskich ostatnią poważniejszą operację jaką wykonano, było 10 stycznia 2012 roku podniesienie i ustawienie na miejscu docelowym wiaduktu WD-4, który w zeszłym roku został zdjęty z przyczółków w celu wykonania nowych podpór.
Ta największa w naszym mieście tego rodzaju inwestycja zawiera dwa wielopoziomowe skrzyżowania drogowe, tj: Węzeł Auchan przeznaczony do obsługi Centrów Handlowych i przyległych osiedli mieszkaniowych oraz Węzeł Karczemki uzupełniający bezkolizyjnie wszystkie połączenia OT (S 6) z ulicą Kartuską i trasą WZ.
Rozbudowany węzeł Karczemki zapewni szybkie i bezkolizyjne połączenie lotniska Rębiechowo oraz Obwodnicy Trójmiasta z centrum Gdańska i jego obiektami sportowymi (głównie z PGE Arena), poprzez ostatni etap rozbudowy trasy W-Z. Przebudowywana trasa będzie drogą klasy S, z dwoma jezdniami dwupasmowymi i projektowaną prędkością do 100 km/h.
W ramach rozbudowy węzeł Karczemki otrzyma kształt pełnej koniczyny. Powstanie jedenaście wiaduktów, przepust i kładka, a na Obwodnicy Trójmiasta dobudowany zostanie trzeci pas ruchu na odcinku ok. 3,5 km dla obu jezdni. Długość budowanych dróg ekspresowych to 13,9 km w tym 3,4 km Obwodnica Trójmiasta i 10,5 km, to łącznice i drogi zbiorcze. Powstanie również 12 obiektów inżynierskich o łącznej długości 657,94 m.
Co istotne, iż przebudowywane obiekty inżynierskie przewidują założenia dotyczące planowanej budowy Kolei Metropolitalnej, z uwzględnieniem odpowiedniej rozpiętości wiaduktów i skrajni obiektów.
Głównymi korzyściami płynącymi z rozbudowy węzła Karczemki będzie odblokowanie głównego wylotu z Gdańska w kierunku Kaszub, a także płynne połączenie centrum miasta z Obwodową Trójmiasta, gdzie wszystkie relacje mają się odbywać w sposób bezkolizyjny. Z symulacji ruchu wynika jednoznacznie, że wjazd z Gdańska na Obwodnicę będzie się odbywał bez żadnych utrudnień nawet dla ruchu prognozowanego na rok 2025. Poprzez poprawę swobody ruchu zmniejszy się ilość wypadków oraz zdarzeń drogowych. Jednocześnie zmniejszy się zużycie paliwa i emisja spalin do środowiska. W projekcie trasy przewidziano też szereg elementów ekologicznych, jak pasy zieleni, przejścia dla zwierząt i ekrany akustyczne.
Wykonawcą tej złożonej inwestycji drogowej, rozpoczętej w 2010 roku i szacowanej na ponad 186 mln zł, jest warszawska firma BUDIMEX S.A. Planowany/rzeczywisty czas realizacji, to 26 miesiące.
Wła-49
- 11/02/2012 10:34 - Najlepszy styczeń gdańskiego lotniska
- 11/02/2012 10:23 - Rośnie bezrobocie w Gdańsku
- 09/02/2012 17:57 - Przyznano nagrody Uphagena
- 09/02/2012 17:56 - Rekord Gdańska w Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy
- 09/02/2012 17:54 - Ambasadorzy kibiców UEFA Euro 2012 w Gdańsku
- 08/02/2012 12:33 - Gildia pod topór
- 08/02/2012 11:20 - Gdańsk przed Mistrzostwami Euro 2012
- 07/02/2012 20:13 - Zawodny królik z kapelusza
- 07/02/2012 08:49 - Gdańsk nie lubi hokeja?
- 07/02/2012 08:44 - Sytuacja krytyczna: Jak wyjść spod lodu?