Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę » 800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty budowy linii tramwajowej Gdańsk –... Gdański Wołyń... » 81. rocznica Rzezi Wołyńskiej w Gdańsku była obchodzona przez wiele środowisk patriotycznych i organ... “Nocna zmiana” w Muzeum II Wojny Światowej » Czarna dziura zamiast portretu rotmistrza Witolda Pileckiego, rodziny Ulmów i św. o. Kobego. W nocy ... Koncert symfoniczny w stoczniowej hali CRIST » Stocznia CRIST jest w trakcie przygotowań do nietypowego wydarzenia. Tym razem nie będzie to jednak ... "Gdańska" na przerwie » Pozwolimy państwu odetchnąć chwilę od "złego powietrza i zwierząt drapieżnych" - naturalnego siedlis... Poseł Płażyński u konserwatora upomina się o historię Gdańska » Poseł RP Ziemi Pomorskiej Kacper Płażyński napisał list do nowego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytkó... Zlecenie na Popiełuszkę » 19 października 1984 r. funkcjonariusze SB zamordowali bł. ks. Jerzego Popiełuszkę. To była zbrodnia... Ksiądz Jerzy Popiełuszko, błogosławiony męczennik » To dla mnie zawsze odpowiedzialność i wyzwanie pisać o Księdzu Jerzym Popiełuszce. Odpowiedzialność,... List do ministra Parella - D. Wałęsa nie udzielała się w opozycji » Wojewódzka Pomorska Rada Konsultacyjna ds. Działaczy Opozycji i Osób Represjonowanych w odniesieniu ... PRO LIVE w Gdańsku » Już po raz 12. na gdańskich ulicach odbył się Marsz dla Życia.Marsz ruszył o godzinie 15 spod Kaplic...
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
czwartek, 18 lipca 2024 11:22
Drastyczny wzrost kosztów budowy linii tramwajowej na Morenę
800 mln złotych zamiast planowanych 207 mln. O tyle wzrosły koszty
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
niedziela, 23 czerwca 2024 09:31
Energa Wybrzeże - Arged Malesa LIVE: 38:50 70:107
Na godz. 14.00 zaplanowano początek meczu 9. kolejki Metalkas 2.
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
piątek, 21 czerwca 2024 15:31
Transferowa ofensywa w Lechii trwa
Już tylko miesiąc został do inauguracji Ekstraklasy w
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Z jazzowej półki
poniedziałek, 17 czerwca 2024 16:28
Z jazzowej półki
Po wielu latach to powrót do amatorskiej fascynacji jazzem, mającej

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Charlie zmienia się w kurczaka
środa, 05 czerwca 2024 13:24
Charlie zmienia się w kurczaka
Od niedawna w Polsce uczniowie nie muszą odrabiać prac domowych.
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
środa, 17 kwietnia 2024 12:38
Debata w Szemudzie: Dołkowski pyta, Kalkowski kluczy
II tura wyborów samorządowych w gminie Szemud wchodzi w
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Życiorys samochodami pisany

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
środa, 21 października 2009 10:13

Tadeusz Zdunek: życiorys samochodami pisany.
Zaczęło się od fiata...
Fiat był biały i miał czarny dach. Takie rzeczy się pamięta. Trzydzieści jeden lat temu,w lipcu, warsztat naprawy samochodów Tadeusza Zdunka przyjął pierwszego klienta. - Poza adresem przy ulicy Miałki Szlak wszystko się zmieniło - podkreśla szef firmy, dziś największy partner Renault w Polsce, za tydzień jedyny przedstawiciel BMW na Pomorzu.
Mógł zostać rolnikiem. Rodzice na Olszynce prowadzili poważne gospodarstwo. Tyle, że od małego ciągnęło go do motorów. Jako 5-latek na stadionie Polonii przy Marynarki Polskiej oglądał Henryka Żyto. - Na piechotę z Olszynki – wspomina. Gdy miał lat 10 zaczął jeździć traktorem. Wtedy też okazało się, że właściwie to jest mechanikiem. - To nie były skomplikowane aparaty, lubiłem przy nich majsterkować, z czasem stało się oczywiste, że to będzie mój zawód. Wybrałem gdańskie technikum samochodowe, a potem na politechnice ukończyłem wieczorowo wydział budowy maszyn.
Zanim został rzemieślnikiem, pracował w PZU. I wtedy od jednego z pionierów poważnej motoryzacji w Trójmieście, promotora volkswagena Stefana Gajosa, usłyszał mimochodem: „młody taki marnuje się w PZU”. - Nie wiedziałem, czy sobie żartuje, czy mnie inspiruje, czy pójść za tak sformułowaną podpowiedzią – przyznaje Tadeusz Zdunek.
Poszedł. W wieku 24 lat, po półrocznych administracyjnych korowodach, przy Miałkim Szlaku 35 otworzył własną firmę. Biały fiat z czarnym dachem był pierwszy, ale wkrótce warsztat zaczął się specjalizować w naprawach taksówkarskich mercedesów, popularnych wtedy „trapezów”. - To był dobry rynek i silny impuls w rozwoju technologicznym firmy - przyznaje T. Zdunek. Ale w świecie wielkich motoryzacyjnych koncernów pojawił się pod żółtą flagą Renault...
- Francuzi nas znaleźli. Budowali sieć, szukali partnerów o ustabilizowanej pozycji, z dorobkiem, dysponujących dobrymi lokalizacjami. Z kolei w mojej ocenie Renault dysponowało dużym potencjałem rynkowym, miało zróżnicowaną ofertę w wielu segmentach, co stwarzało dobre przesłanki sukcesu – przypomina T. Zdunek okoliczności nawiązania współpracy w 1991 roku.
Dziś firma Renault Zdunek jest jedyną w sieci, która pozostała w Polsce północnej z tego pionierskiego okresu. Francuska marka poradziła sobie na polskim rynku. Spełniła oczekiwania jeśli chodzi o komfort, a poziom niezawodności okazał się wyższy niż powszechnie uważano. Rozbiła stereotyp auta delikatnego i źle znoszącego polskie drogi. A sam Zdunek postawił całą pulę na rozwój stacji...
- Nonstop inwestowałem w rozwój. Nawet mieszkałem przez lata na poddaszu u rodziców, forsowałem i finansowałem szkolenia załogi. W tym wyścigu nie można nie nadążać, zmieniają się normy jakościowe, technologia, organizacja. Dziś mamy młody zespół zarządzający, przygotowany na nowe wyzwania, radzący sobie z niestabilnym rynkiem. Mamy w Renault kilkadziesiąt stanowisk naprawczych i lakierniczych, przez ostatnie dwa lata sprzedaliśmy 4500 aut nowych i używanych. W 2005 zostaliśmy uznani serwisem roku. Dla mnie pozostała rola stratega i mentora naszych rodzinnych przedsięwzięć – uważa
Tadeusz Zdunek.
I dlatego, kiedy na horyzoncie zamigotało BMW, Tadeusz Zdunek podjął poważne wyzwanie. To nie była tylko kwestia prestiżu nowej marki, to kwestia dywersyfikacji ryzyka biznesowego i filozofii rozsądnego rozwoju, budowy nowych filarów biznesu. Negocjacje trwały dwa miesiące, ale BMW to marka szybkich pojazdów.
- Chcemy do świetnych samochodów dołożyć przyjazną, kompetentną obsługę i znakomity serwis. Wykorzystać kilkadziesiąt lat doświadczeń i sukcesów, by zapewnić klientom kupującym prestiżową markę konkurencyjną w dobrym tego słowa znaczeniu propozycję – wykłada strategię BMW Zdunek twórca tego rodzinnego holdingu.
A ścieżką marzeń, którą kiedyś na stadion Polonii podążał mały Tadeusz, zdaje się... jechać 8-letni wnuk Patryk, pogromca holenderskich rówieśników na motocrossowych hopkach. Kiedyś pewnie przesiądzie się na BMW...



Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież