Red. Janusz Czerwiński nie żyje... » Zmarł redaktor Janusz Czerwiński (62. l). Dziennikarz, podróżnik, wioślarz, marzyciel; nader spokojn... Piaśnica - pomorski Katyń » Jastrzębia Góra i Władysławowo były ulubionymi miejscami rodzinnego, letniego wypoczynku od pokoleń.... Gdańska "drzazga" - mural dla agenta z "Batorego" » Żyję w mieście, w którym honoruje się kapusiów, członków Waffen-SS i tajnych współpracowników SB. Co... Red. Stanisław Seyfried nie żyje » Odszedł red. Stanisław Seyfried (72 l.). Absolwent dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, od 197... Kropla drąży skałę... » "Nie ma sensu, nic się już nie da zrobić, decyzje już podjęte, plany wykonane" - tak tłumaczyli mies... Poparcie Godności dla ustawy G. Biereckiego » W kolejną rocznicę napaści Związku Radzieckiego na Polskę oraz w czasie nasilającego się procesu prz... Pokłosie awantury w taksówce. Radna KO zawieszona w klubie » Radna Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska Sylwia Cisoń poprosiła o zawieszenie w Radzie i... Nie żyje poszukiwany od 2005 roku wiceprezydent Gdańska » Dariusz Śmiałkowski, b. wiceprezydent Gdańska w latach 1990-94, poszukiwany listem gończym i europej... Szewczak: Gierek mógłby mieć duże kompleksy, obserwując to, co wyczyni... » „Aż dziwne, że tak późno agencja Fitch zdecydowała się na taką negatywną perspektywę i wydaje się, ż... Hit! Wyciekło nagranie z prezydentem w szatni reprezentacji! Świętował... » Polska pokonała wczoraj Finlandię na Stadionie Śląskim w Chorzowie i tym samym wciąż ma szansę nawet...
Reklama
Gdańska
piątek, 19 września 2025 19:07
Gdańska
Żyję w mieście, w którym honoruje się kapusiów, członków
Najlepsze
sobota, 13 września 2025 06:16
Najlepsze
Na kortach Sopockiego Klubu Tenisowego zakończył się Ogólnopolski
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
czwartek, 06 czerwca 2024 13:56
Terminarz PKO Ekstraklasy 2024/2025
Inauguracja nowego sezonu PKO Ekstraklasy odbędzie się w piątek 19

Galeria Sztuki Gdańskiej

Staszek
czwartek, 25 września 2025 11:03
Staszek
Był człowiekiem słowa – i to słowa używanego w sposób

Sport w szkole

Rozdano medale w wioślarstwie halowym
sobota, 30 marca 2024 16:46
Rozdano medale w wioślarstwie halowym
22 marca w hali sportowej Szkoły Podstawowej 94 po raz kolejny

"Gdańska" w antrakcie

Żeglarz
piątek, 02 maja 2025 08:00
Żeglarz
Kapitan Nut odważny, romantyczny, bez skazy, poświęcił swoje
Powstaniec z Gdyni
piątek, 05 stycznia 2024 16:35
Powstaniec z Gdyni
„Powstaniec 1863”- to długo oczekiwany film o wielkim bohaterze

Muzeum Stutthof w Sztutowie

2076 dni obozu pod Gdańskiem
piątek, 16 września 2022 18:15
2076 dni obozu pod Gdańskiem
Obóz koncentracyjny Stutthof wyzwoliły wojska III Frontu

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta
Bohaterski, niemiecki ksiądz upamiętniony w Żarnowcu
czwartek, 18 września 2025 17:09
Bohaterski, niemiecki ksiądz upamiętniony w Żarnowcu
Kompleks klasztorno-kościelny w Żarnowcu to perła północnych
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Dlaczego nie głosuję na Tuska

środa, 04 października 2023 12:35
Już dni dzielą nas od kolejnych wyborów. Niektórzy twierdzą, że

Życiorys samochodami pisany

Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
środa, 21 października 2009 10:13

Tadeusz Zdunek: życiorys samochodami pisany.
Zaczęło się od fiata...
Fiat był biały i miał czarny dach. Takie rzeczy się pamięta. Trzydzieści jeden lat temu,w lipcu, warsztat naprawy samochodów Tadeusza Zdunka przyjął pierwszego klienta. - Poza adresem przy ulicy Miałki Szlak wszystko się zmieniło - podkreśla szef firmy, dziś największy partner Renault w Polsce, za tydzień jedyny przedstawiciel BMW na Pomorzu.
Mógł zostać rolnikiem. Rodzice na Olszynce prowadzili poważne gospodarstwo. Tyle, że od małego ciągnęło go do motorów. Jako 5-latek na stadionie Polonii przy Marynarki Polskiej oglądał Henryka Żyto. - Na piechotę z Olszynki – wspomina. Gdy miał lat 10 zaczął jeździć traktorem. Wtedy też okazało się, że właściwie to jest mechanikiem. - To nie były skomplikowane aparaty, lubiłem przy nich majsterkować, z czasem stało się oczywiste, że to będzie mój zawód. Wybrałem gdańskie technikum samochodowe, a potem na politechnice ukończyłem wieczorowo wydział budowy maszyn.
Zanim został rzemieślnikiem, pracował w PZU. I wtedy od jednego z pionierów poważnej motoryzacji w Trójmieście, promotora volkswagena Stefana Gajosa, usłyszał mimochodem: „młody taki marnuje się w PZU”. - Nie wiedziałem, czy sobie żartuje, czy mnie inspiruje, czy pójść za tak sformułowaną podpowiedzią – przyznaje Tadeusz Zdunek.
Poszedł. W wieku 24 lat, po półrocznych administracyjnych korowodach, przy Miałkim Szlaku 35 otworzył własną firmę. Biały fiat z czarnym dachem był pierwszy, ale wkrótce warsztat zaczął się specjalizować w naprawach taksówkarskich mercedesów, popularnych wtedy „trapezów”. - To był dobry rynek i silny impuls w rozwoju technologicznym firmy - przyznaje T. Zdunek. Ale w świecie wielkich motoryzacyjnych koncernów pojawił się pod żółtą flagą Renault...
- Francuzi nas znaleźli. Budowali sieć, szukali partnerów o ustabilizowanej pozycji, z dorobkiem, dysponujących dobrymi lokalizacjami. Z kolei w mojej ocenie Renault dysponowało dużym potencjałem rynkowym, miało zróżnicowaną ofertę w wielu segmentach, co stwarzało dobre przesłanki sukcesu – przypomina T. Zdunek okoliczności nawiązania współpracy w 1991 roku.
Dziś firma Renault Zdunek jest jedyną w sieci, która pozostała w Polsce północnej z tego pionierskiego okresu. Francuska marka poradziła sobie na polskim rynku. Spełniła oczekiwania jeśli chodzi o komfort, a poziom niezawodności okazał się wyższy niż powszechnie uważano. Rozbiła stereotyp auta delikatnego i źle znoszącego polskie drogi. A sam Zdunek postawił całą pulę na rozwój stacji...
- Nonstop inwestowałem w rozwój. Nawet mieszkałem przez lata na poddaszu u rodziców, forsowałem i finansowałem szkolenia załogi. W tym wyścigu nie można nie nadążać, zmieniają się normy jakościowe, technologia, organizacja. Dziś mamy młody zespół zarządzający, przygotowany na nowe wyzwania, radzący sobie z niestabilnym rynkiem. Mamy w Renault kilkadziesiąt stanowisk naprawczych i lakierniczych, przez ostatnie dwa lata sprzedaliśmy 4500 aut nowych i używanych. W 2005 zostaliśmy uznani serwisem roku. Dla mnie pozostała rola stratega i mentora naszych rodzinnych przedsięwzięć – uważa
Tadeusz Zdunek.
I dlatego, kiedy na horyzoncie zamigotało BMW, Tadeusz Zdunek podjął poważne wyzwanie. To nie była tylko kwestia prestiżu nowej marki, to kwestia dywersyfikacji ryzyka biznesowego i filozofii rozsądnego rozwoju, budowy nowych filarów biznesu. Negocjacje trwały dwa miesiące, ale BMW to marka szybkich pojazdów.
- Chcemy do świetnych samochodów dołożyć przyjazną, kompetentną obsługę i znakomity serwis. Wykorzystać kilkadziesiąt lat doświadczeń i sukcesów, by zapewnić klientom kupującym prestiżową markę konkurencyjną w dobrym tego słowa znaczeniu propozycję – wykłada strategię BMW Zdunek twórca tego rodzinnego holdingu.
A ścieżką marzeń, którą kiedyś na stadion Polonii podążał mały Tadeusz, zdaje się... jechać 8-letni wnuk Patryk, pogromca holenderskich rówieśników na motocrossowych hopkach. Kiedyś pewnie przesiądzie się na BMW...



Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież