Partner Sieciowy General Motors Poland – Serwis Haller zaprezentował Opel Onstar – nowego asystenta mobilności i usług. Polska premiera systemu OnStar odbyła się w Sopocie podczas Moto Safety Day 2015, w specjalnie przygotowanej na tę okazję “Strefie Biezpieczeństwa Opel Serwis Haller”.
W zaledwie cztery miesiące po europejskiej premierze podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie, innowacyjny Opel OnStar zadebiutował nad Bałtykiem. Prezentowany przez Serwis Haller nowy osobisty asystent mobilności i usług, nie tylko poprawi komfort jazdy, ale także uczyni ją bezpieczniejszą. System OnStar, w który będą mogły być wyposażone wszystkie samochody osobowe produkowane przez firmę Opel, dostępny będzie od sierpnia 2015 r. Nowa generacja Opla Astra, która zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie (17–27 września), będzie pierwszym całkowicie nowym modelem Opla dostępnym z systemem OnStar od momentu wprowadzenia na rynek. Zgodnie z realizowaną przez firmę Opel ideą udostępniania nowoczesnych technologii szerokiemu gronu użytkowników klienci marki będą mogli korzystać z całego portfolio usług systemu Opel OnStar, w tym z całodobowego kontaktu z konsultantem gotowym do wezwania służb ratunkowych oraz z szybkiego punktu dostępowego Wi-Fi, bezpłatnie przez pierwsze 12 miesięcy od aktywacji.
- Ciesze się, że kolejna premiera w marce Opel odbyła się w Trójmieście, zwłaszcza że prezentacja innowacyjnego systemu bezpieczeństwa Opel OnStar idealnie wpisała się w idee wydarzenia Moto Safety Day. Jestem przekonany, że debiutujący system, który przyśpiesza nadejście pomocy w razie wypadku, ułatwiający dostęp do informacji serwisowych samochodu przy pomocy smartfona, czy wspomagający namierzenie samochodu w razie kradzieży, będzie spełnieniem oczekiwań kierowców w zakresie mobliności - powiedział Józef Haller, wiceprezes Serwis Haller.
Wyposażony w asystenta mobilności i serwisu Opel Insignia, cieszył się dużą popularnością wśród odwiedzających “Strefę Bezpieczeństaw Opel Serwis Haller”, którzy testując system w dniu premiery wykonali ponad 150 połączeń z centrum obsługi OnStar.
Łączność LTE 4G i punkt dostępowy Wi-Fi
Prędkość przesyłu danych dziesięciokrotnie wyższa w porównaniu z siecią 3G, większa elastyczność oraz możliwość jednoczesnego utrzymywania połączenia głosowego i transmisji danych to atuty LTE 4G. To wbudowane łącze daje użytkownikom szerszy zakres pokładowej łączności i rozrywki. Dysponując łączem LTE 4G, można także utworzyć punkt dostępowy Wi-Fi i podłączyć do niego jednocześnie nawet siedem urządzeń w samochodzie i jego pobliżu. Pasażerowie będą mogli swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi przez media społecznościowe, grać w ulubione gry, odtwarzać strumieniowo filmy, oglądać telewizję za pomocą ulubionej aplikacji lub pracować zdalnie poza biurem.
Wbudowana infrastruktura LTE 4G została zaprojektowana specjalnie pod kątem korzystania z niej w aucie i jest zintegrowana z instalacją elektryczną samochodu. Zewnętrzna antena służy do zwiększenia zasięgu i jakości połączenia. Do korzystania z usług realizowanych przez Internet nie jest potrzebny smartfon. Transmisja w standardzie LTE 4G będzie dostępna początkowo tylko na trzech rynkach — w Niemczech, Wielkiej Brytanii i Holandii. W pozostałych krajach zostanie ona zaoferowana w późniejszym terminie.
Całodobowa pomoc przez siedem dni w tygodniu
System Opel OnStar zapewniający podróżującym dostęp do rozrywki i możliwość zdalnej pracy jest szczególnie przydatny w sytuacjach zagrożenia. Może nawet uratować życie, wzywając pomoc automatycznie i bez udziału kierowcy. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system Opel OnStar. Po otrzymaniu takiej wiadomości doradca skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Z doradcami OnStar pracującymi w ultranowoczesnym centrum obsługi Opel OnStar w Luton (Anglia) można kontaktować się przez całą dobę, siedem dni w tygodniu, przez 365 dni w roku. Przyciski systemu Opel OnStar zostaną umieszczone w konsoli środkowej nad głową kierowcy lub — w przypadku niektórych samochodów — na lusterku wstecznym. Ponadto w ramach nowego systemu świadczona będzie także usługa pomocy drogowej (tzw. assistance).
Zdalne połączenie z systemem Opel OnStar — aplikacja na smartfony
Użytkownicy smartfonów mogą zdalnie łączyć się ze swoimi samochodami dzięki aplikacji, która umożliwia:
- kontakt z systemem OnStar z dowolnego miejsca,
- dostęp do ważnych danych dotyczących auta, takich jak poziom oleju lub ciśnienie w oponach,
- zdalne blokowanie lub odblokowywanie drzwi pojazdu,
- ustalenie lokalizacji samochodu,
- uruchomienie klaksonu i świateł,
- szybkie pobieranie punktów docelowych do systemu nawigacji samochodowej,
- proste zarządzanie ustawieniami wbudowanego punktu dostępowego Wi-Fi pojazdu.
Błyskawiczne odzyskiwanie pojazdu
System Opel OnStar zapewni również właścicielom samochodów oraz policji pomoc w razie kradzieży pojazdu wyposażonego w ten system. W przypadku kradzieży samochodu system Opel OnStar umożliwi ścisłą współpracę z organami ścigania w celu szybkiego i bezpiecznego odzyskania auta i zwrócenia go prawowitemu właścicielowi. Zdalna blokada zapłonu pozwoli na wysłanie sygnału uniemożliwiającego uruchomienie silnika samochodu, który zgłoszono jako skradziony.
Aktualne dane dzięki comiesięcznej diagnostyce
Opel OnStar może również co miesiąc przesyłać abonentom e-mail zawierający najważniejsze dane i informacje dotyczące diagnostyki pojazdu. Taką kontrolę diagnostyczną można wykonać w dowolnym momencie — wystarczy nacisnąć odpowiedni przycisk, by ze spokojną głową wyruszyć w dłuższą podróż.
Pełna kontrola dla europejskich klientów
Użytkownicy systemu Opel OnStar w Europie będą mieli pełną kontrolę nad swoimi danymi oraz usługami Opel OnStar, z których korzystają. Przed aktywowaniem usług użytkownicy muszą zaakceptować regulamin. Mogą również zdecydować, czy chcą ujawniać swoją bieżącą lokalizację — po naciśnięciu przycisku prywatności informacje dotyczące ich położenia zostaną ukryte. Jednak bez względu na to, czy lokalizacja została ukryta, czy jest jawna, rolą systemu Opel OnStar nie jest monitorowanie użytkownika, lecz zapewnienie mu pomocy w sytuacjach awaryjnych. W przypadku otwarcia poduszki powietrznej system Opel OnStar domyślnie wyłączy funkcję maskowania lokalizacji, aby umożliwić służbom ratunkowym jak najszybsze dotarcie we właściwe miejsce.
źródło informacja prasowa
- 17/01/2016 18:41 - Renault Zdunek zaprezentował Talismana i ambasadora
- 22/12/2015 20:15 - Marka Nissan umacnia się na Pomorzu
- 21/09/2015 14:00 - Opel Serwis Haller na Targach 3TM: premiery i Opel Performance Center
- 14/09/2015 08:45 - Nowy Salon Audi Centrum Gdańsk
- 28/07/2015 10:49 - Serwis Haller numerem 1 w rankingu Wielkiego Testu Salonów 2015
- 14/07/2015 10:52 - Nowy Metropolitalny Opel ADAM 2015 wjechał do Trójmiasta
- 20/06/2015 22:13 - Nowy Avensis wjechał na trójmiejskie salony
- 19/06/2015 18:17 - Nowy Avensis wjeżdża na salony
- 28/05/2015 18:43 - Nowa Toyota Avensis - wszystko, czego można oczekiwać od auta
- 06/03/2015 15:55 - Super oferty na zakończenie wyprzedaży rocznika 2014 w salonach Toyoty w Chwaszczynie i Rumii