Zaprezentowana na salonie motoryzacyjnym Genewa 2008 Lancia Delta obecnie debiutuje w polskich salonach dealerskich w odświeżonej szacie i z ciekawymi nowinkami technicznymi. Delta seria 1 to model po face-liftingu.
Z zewnątrz w aucie zmieniła się osłona chłodnicy, która nadała Delcie charakterystyczny i zunifikowany dla całej nowej gamy modeli Lancii wygląd. Pod maską pojawił się nowy oszczędny silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem: 1.6 Multijet o mocy 105 KM zużywający zaledwie 4,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Nowy silnik rozpędza Deltę od 0 do 100 km/h w 10,7 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość maksymalną 186 km/h. Silnik spełnia normy emisji spalin Euro V, dzięki temu Lancia Delta kosztuje o 4 000 zł mniej w porównaniu do wersji podstawowej z silnikiem wysokoprężnym w poprzedniej serii 0.
Najważniejsze zmiany Lancii Delta seria 1 (w porównaniu do serii 0):
- nowy wygląd zewnętrzny, zmiana osłony chłodnicy,
- nowy silnik 1.6 Multijet 105 KM,
-zmiana nazewnictwa poszczególnych wersji na: Steel, Silver, Gold, Platinum,
- kierownica i dźwignia zmiany biegów pokryte skórą na wyposażeniu standardowym dla wszystkich wersji,
- zmiany wyposażenia wersji Gold i Platinum (standardowo instalowane reflektory Bi-ksenonowe),
- elektrycznie regulowane i ogrzewane fotele przednie standardem w wersji Platinum,
- aktywne zawieszenie opcją do wszystkich wersji,
- nowe pakiety wyposażenia,
- dostępność wersji Hard Black.
Nowoczesne systemy
W odmłodzonej Delcie zastosowano szereg udogodnień i związanych z tym nowinek technicznych. Warto więc wymienić system Magic Parking wspomagający kierowcę w ocenie miejsca do parkowania i wykonaniu samego manewru, Driving Advisor uprzedzający kierowcę o zbliżaniu się pojazdu do krawędzi drogi przy prędkościach 65-180 km/h, Blue&Me nowej generacji, czyli system zarządzania multimediami min. ipodem, radiem i telefonem komórkowym, system aktywnego zawieszenia kontrolujący elektronicznie amortyzatory i analizujący stan nawierzchni, poprawiając tym samym komfort i bezpieczeństwo, oraz system kontroli trakcji najnowszej generacji wspierający kierowcę w warunkach ekstremalnych, gdy zagrożona jest stabilność.
Podstawowa wersja odmłodzonej Delty z silnikiem benzynowym 1.4 kosztuje 68,9 tys. zł. Za odmianę z silnikiem diesla 1.6 Multijet trzeba zapłacić przynajmniej 74,9 tys. zł.
SI, źródło Lancia
- 10/08/2011 17:31 - Hyundai zaprezentował pierwszy szkic nowego modelu i30
- 11/07/2011 10:46 - Renault Diamond Tour
- 08/07/2011 07:00 - Można zamawiać elektrycznego Opla
- 04/07/2011 18:08 - Anna Przybylska ambasadorem firmy Witman
- 04/07/2011 09:20 - Sezon na kabriolety otwarty
- 30/06/2011 13:29 - Wielka nadzieja małego Chevroleta
- 28/06/2011 14:19 - Volkswagen zaprezentował autopilota
- 24/06/2011 14:35 - Volvo opracowuje „wykrywacz zwierząt”
- 22/06/2011 10:15 - Motocyklowa niedziela w Gdyni
- 22/06/2011 09:40 - Festyn i targi transportowe