Uczestnicy litewskiego reality show "Kocham Litwę" ostentacyjnie niszczą tablicę z polską nazwą ulicy. Ze sponsorowania programu wycofuje się firma LPP S.A. Dalszą współpracę zapowiada PZU.
"Kocham Litwę" to nowe reality show, w którym młodzi Litwini udają się na kilkudniową podróż po swoim kraju. W trzecim odcinku trafiają do miejscowości Ejszyszki w której postanawiają zerwać wiszącą na jednym z domów dwujęzyczną tabliczkę. Po jej zdjęciu, uczestnicy zaginają ją tak, aby nie widać było nazwy polskiej, po czym ponownie zawieszają ją na budynku.
Choć polskie media na Litwie nie kryły oburzenia tą sytuacją, producent programu zauważył, że była to stara tablica, która powinna zostać wymieniona na nową, bez polskiej nazwy. Ustawa, która pozwalała na używanie podwójnych nazw w miejscowościach zamieszkanych przez mniejszość narodową wygasła w 2010 roku, a litewski parlament nie przyjął nowej. Twórcy podkreślili też, że ich program nie ma na celu obrażania mniejszości narodowych.
ZOBACZ JAK LITWINI NISZCZĄ POLSKĄ TABLICĘ (od 23:00)
To jednak nie przekonało polskiej firmy LPP, która w "Kocham Litwę" promowała swoje ubrania marki Reserved. - Marka Reserved do tej pory miała dobre doświadczenia ze współpracy z
programami telewizyjnymi, niestety formuła ‘Kocham Litwę’ przybrała
niepożądany i niepokojący kierunek, który godził w uczucia Polaków i był
jednocześnie niezgodny z wartościami, którymi kieruje się firma LPP - czytamy w oświadczeniu LPP. - W związku z zaistniałą sytuacją spółka litewska UAB LPP zarządzająca marką Reserved na Litwie prowadzi rozmowy z firmą produkującą reality show, które mają na celu rozwiązanie kontraktu sponsorskiego w trybie natychmiastowym.
Inne stanowisko w tej sprawie wyraża druga polska firma współpracująca z twórcami, grupa PZU. Zaznacza ona, że przede wszystkim nie jest sponsorem programu, mimo iż pojawia się w nim jej logo. - Firma ufundowała ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczestników programu, na czas jego realizacji. Realizacja zakończyła się, przez co współpraca PZU z producentem programu w sposób naturalny wygasła - tłumaczy Michał Witkowski, rzecznik prasowy Grupy PZU.
Zaznacza on jednak, że PZU nie zamierza wycofywać się ze współpracy z litewskimi mediami. - Działania Grupy PZU skierowane są na promocję działań mających na celu budowę właściwych relacji między Polską a Litwą. Jeden incydent, nad którym ubolewamy, nie przekreśli przyjętej strategii działania. Pragniemy również podkreślić, że "PZU Litwa" był i pozostanie sponsorem Radia znad Wilii - dodaje Witkowski.
AdD
fot. youtube,com
- 28/06/2011 17:18 - Miłosz ma swój skwer w Sopocie
- 28/06/2011 11:36 - SKM-ki będą jeździć rzadziej
- 27/06/2011 20:07 - Zarząd województwa ma absolutorium
- 27/06/2011 18:22 - Kostecki: Chcemy wsparcia miasta
- 27/06/2011 15:16 - Premier Tusk: Do 2015 roku 5 mld na inwestycje lotnicze
- 27/06/2011 09:29 - PJN żąda obniżenia podatków
- 26/06/2011 08:45 - Przed Sierpniem’80 był Czerwiec'76
- 26/06/2011 08:38 - Polska flota na wodach Zatoki Gdańskiej
- 24/06/2011 19:16 - Zdanowicz proponuje pakt dla Stoczniowca
- 24/06/2011 18:22 - Wybory: gorąco na listach PiS