W salonach Toyota Walder zaprezentowany został nowy model Toyoty Yaris 3. generacji z nowym silnikiem 1,5 l oraz nowymi wersjami wyposażenia, który debiutował na targach motoryzacyjnych w Genewie w marcu 2017.
Zmiany stylistyczne wprowadziły bardziej dynamiczny wygląd nadwozia oraz unowocześnione wnętrze. Samochód oferuje jeszcze cichszą pracę napędu, pewniejsze prowadzenie i lepsze właściwości jezdne. Pakiet systemów Toyota Safety Sense jest dostępny w standardzie we wszystkich wersjach wyposażenia. Nowy Yaris wchodzi na rynek w momencie rekordowego udziału tego modelu w segmencie aut miejskich.
Toyota Yaris jest najpopularniejszym samochodem marki w Europie. W 2016 roku sprzedaż modelu na kontynencie przekroczyła 208 tys. aut.
W Polsce w 2016 roku Yaris był najpopularniejszym samochodem miejskim wśród klientów indywidualnych. Wybrało go 18 procent tej grupy kupujących. Udział modelu w segmencie B wyniósł 16 procent – to 2. najlepszy wynik w kraju. Yaris jest też 5. najchętniej kupowanym samochodem na polskim rynku. Od rynkowej premiery tego modelu sprzedano w Polsce łącznie 225 tys. egzemplarzy.
Prace nad nową wersją Yarisa zaowocowały nowy stylem, wyższym poziomem bezpieczeństwa oraz lepszym wyposażeniem. Nowy wydajny silnik benzynowy 1,5 l i poprawione zawieszenie wpłynęły na jakość prowadzenia. Napęd hybrydowy nadal stanowi wyróżnik Yarisa w segmencie i wzmacnia jego pozycję na rynku. Obecnie hybrydowego Yarisa wybiera 40 procent nabywców w Europie.
Zmiany znacząco wykraczają poza standardowy face lifting. Program rozwojowy o wartości 90 milionów euro zaowocował udoskonaleniem ponad 900 części, wpływając na styl, osiągi i bezpieczeństwo samochodu.
Nowy projekt przodu i tyłu ma mocniej zarysowaną strukturę z naciskiem na linie poziome, podkreślające niskie położenie środka ciężkości. Nowe przednie reflektory uwydatniają elementy stylistyki „keen look”. W wyższych wersjach wyposażenia w światłach LED do jazdy dziennej zastosowano światłowody. Tworzą one wokół reflektorów rozgałęzione obramowania, które zbiegają się w jedną linię, przedłużoną chromowanym zdobieniem za reflektorami.
Sylwetka nowego Yarisa z boku nabiera dynamiki dzięki uwydatnionej linii biegnącej od przodu do tyłu, nowej pokrywie bagażnika, przeprojektowanym lampom oraz nowym dolnym nakładkom drzwi, wykończonym w kolorze Piano Black lub chromu. Zmiany we wnętrzu objęły nowe kolory i detale wykończenia oraz nowe wzory tapicerki, a także bardziej ergonomiczny projekt deski rozdzielczej.
Yaris jest jedynym samochodem w segmencie B w Polsce dostępnym z pełnym napędem hybrydowym. Samochód zapewnia cichą, płynną jazdę i intuicyjne prowadzenie, a także bardzo niskie zużycia paliwa na poziomie 3,1 l/100 km i najniższą w tej klasie emisję CO2 (od 75 g/km). Na podstawie opinii użytkowników Yarisa twórcy nowej wersji wprowadzili ulepszenia, zapewniające jeszcze większy komfort jazdy, większą precyzję prowadzenia i niższy poziom hałasu.
Hybrydy Toyoty są znane z cichej pracy napędu. Aby jeszcze poprawić parametry hybrydowego Yarisa pod tym względem, dokonano szczegółowej weryfikacji konstrukcji, by określić, jakie usprawnienia można wprowadzić dla obniżenia poziomu hałasu i wibracji, w szczególności pochodzących od układu napędowego podczas przyspieszania.
Modyfikacje objęły m.in. ulepszone mocowania silnika, większy ogranicznik przechyłu silnika, nowe półosie napędowe i przednią ramę pomocniczą oraz zmodyfikowany układ dolotowy powietrza. Oprócz tego w układzie wydechowym zastosowano nowy tłumik pośredni. Nowe mocowania silnika poprawiają również komfort jazdy, zmniejszając drgania powodowane ruchami silnika przy poruszaniu się po nierównych nawierzchniach. Zoptymalizowano także siłę tłumienia amortyzatorów i ulepszono ich zawory, co zwiększyło komfort bez pogarszania własności jezdnych.
Wraz z nowym Yarisem debiutuje nowy 1,5-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy, opracowany z myślą o przyszłych normach emisji Euro 6c oraz wymaganiach homologacyjnych RDE (Real Driving Emission). Zastąpi on dotychczasową jednostkę 1,33 l. Nowy silnik jest produkowany w Toyota Motor Industries Poland.
Konstruktorzy poświęcili też wiele uwagi zmniejszeniu zużycia paliwa podczas jazdy po trasach szybkiego ruchu, czego efektem stało się zastosowanie – po raz pierwszy w samochodzie Toyoty – chłodzonego cieczą kolektora wydechowego. Ograniczenie temperatury gazów pozwala uniknąć wzbogacania mieszanki w celu zmniejszenia temperatury spalania przy dowolnej prędkości jazdy. W wyniku tego uzyskano niższe zużycia paliwa i emisję spalin.
- 15/01/2017 18:43 - Nowe modele Renault Scenic zadebiutowały w salonach Renault Zdunek
- 28/09/2016 18:50 - Motoryzacyjne święto w Amber Expo
- 23/09/2016 16:08 - VIII Targi Motoryzacyjne 3TM & Drift Masters Grand Prix
- 24/07/2016 13:09 - Nowa Corolla na jubileusz 50-lecia modelu
- 13/06/2016 14:03 - Piknik rodzinny w salonie Dacia Zdunek