90 km/h motocyklem bez uprawnień? Czy to możliwie? Częściowo. Warunkiem legalnego poruszania się po drogach publicznych osoby pełnoletniej jest użytkowanie pojazdu wyposażonego w silnik o pojemności do 50 cm3. Wymogi te spełniały dotąd wyłącznie skutery i nieco większe motorowery. W tę niszę postanowił wejść Junak produkowany przez firmę Almot i wprowadził na rynek model 901, który wizualnie niczym nie różni się od pełnoprawnego motocykla.
901 to po Junaku M-16 kolejny hit sprzedażowy, który podbija nie tylko polski rynek. Rasowy wygląd, konstrukcje oparte na sprawdzonych japońskich technologiach i przede wszystkim bardzo przystępna cena przekonują miłośników jednośladów właśnie do tej marki.
- 901 sprzedaje się praktycznie na pniu – mówi Krzysztof Laskowski, właściciel firmy Master, przedstawiciel Junaka w Trójmieście. – Pojazd ma wygląd klasycznego motocykla, spełnia jednak wymogi kodeksowe, dzięki czemu od jego użytkownika nie wymaga się żadnych uprawnień, formalnie jest motorowerem. Junak ten może rozwinąć prędkość do 90 km/h, co jest dodatkowym atutem i wbrew pozorom poprawia bezpieczeństwo, pozwala bowiem w krytycznych momentach, np. przy pokonywaniu wzniesienia wykrzesać dodatkową moc, by ominąć przeszkodę. Silnik ma moc 3,3 KM spala przy tym niespełna 3 litry benzyny na 100 km.
Należy pamiętać, że osoby nie posiadające uprawnień nie powinny przekraczać prędkości 45 km/h. Junakiem 901 interesują się nie tylko ludzie młodzi. Coraz więcej osób starszych odkrywa na nowo magię dwóch kółek.
- Mięliśmy kilku klientów w wieku około 70 lat, którzy szukali przystępnej oferty motocykla rekreacyjnego na przykład na wyjazd na ryby – powiedział Krzysztof Laskowski. – 901 jest też świetnym pojazdem dla osób, które w przyszłości celują w większe i szybsze maszyny, pozwala bowiem nauczyć się obsługi manualnej 4-biegowej skrzyni.
Junak nie poprzestał na 910 i wprowadził do sprzedaży sportową odmianę tego modelu 901 Sport. Dostępna będzie ona od przyszłego tygodnia. W tym przypadku różnica polega na specjalnym sportowym wizerunku. Junak 901 kosztuje niespełna 4 tys. zł, wersja Sport jest o 800 zł droższa. W ofercie znajduje się jeszcze wersja 901 Sport z silnikiem 125 cm3.
W przyszłym tygodniu oprócz 901 Sport w salonie Junaka zobaczyć i kupić będzie można kolejne nowości marki, czyli model M-11 (krótsza wersja topowego M-16), oraz turystyczne M-20 i M-25.
SI
- 13/06/2011 18:52 - Bridgestone kończy cykl w Rumi
- 10/06/2011 19:36 - Luksusowe oblicze Skody
- 10/06/2011 19:23 - Hyundai przekazuje flotę aut na EURO 2012
- 10/06/2011 18:54 - Wspólne dziecko Audi i Seata
- 07/06/2011 19:47 - Pierwsze zdjęcia małego Bawarczyka
- 02/06/2011 19:29 - Evogue najładniejszy w Europie
- 01/06/2011 18:00 - Legendarny Chevrolet do kupienia Polsce
- 27/05/2011 20:46 - Nowości rozbite w testach
- 27/05/2011 20:00 - Małysz wystąpi w pucharze Volkswagena
- 26/05/2011 09:40 - Volvo ciężarówką roku