Nie będzie referendum w sprawie odwołania prezydenta Jacka Karnowskieg... » Stowarzyszenie Mieszkańcy dla Sopotu zebrało blisko 3100 podpisów pod wnioskiem w sprawie referendum... Udany III kwartał dla Grupy Energa. Dystrybucja motorem rozwoju » - Bardzo dobre wyniki trzeciego kwartału pokazują, że wykorzystaliśmy skutecznie wszystkie przewagi ... Krzysztof Piekarski: PiS ma plan skrojony nie na jedną kadencję » Z dr Krzysztofem Piekarskim, politologiem, pracownikiem naukowo-dydaktycznym w Zakładzie Teorii Poli... Paweł Braun: Dobrze jak od czasu do czasu pewne epoki zamykamy i otwie... » Rozmowa z Pawłem Braunem, dyrektorem Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Josepha Conr... W TVP3 o konflikcie w Operze Bałtyckiej: trzeba szukać porozumienia i ... » TVP3 Gdańsk w programie „Pomorze Samorządowe” zajęła się palącym konfliktem w Operze Bałtyckiej. Pie... Gdyński magistrat broni się przed udostępnieniem nagrań obrad rajców » Dzień obrad rady miejskiej to każdego miesiąca w roku ważny dzień dla mieszkańców miast. Wtedy właśn... Dobra zmiana w dyskusji Instytutu Debaty Publicznej » Na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego odbyła się kolejna merytoryczna dyskusja, tym r... Młodzi dyskutowali o sztuce budowania wizerunku » Sztuka budowania wizerunku była myślą przewodnią Aeropagu Młodych, który odbył się w Zespole Szkół Ł... A. Jaworski wiceprezesem Polskiego Cukru » Andrzej Jaworski, b. członek zarządu PZU SA, został powołany na stanowisko wiceprezesa zarządu Krajo... Dlaczego Dąbrowszczacy powinni zniknąć jako patroni ulicy w Gdańsku » Ze sfery publicznej powinny zniknąć nazwiska i pseudonimy osób oraz nazwy organizacji niosących za s...
Reklama

Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
czwartek, 24 marca 2016 12:02

Jednostka wielkości 4 pełnowymiarowych kortów tenisowych, blisko 400 dni pracy oraz zużyte 6800 ton prefabrykowanej stali. Gdyńska stocznia Crist S.A. zakończyła sukcesem próby morskie specjalistycznej barki samopodnośnej NB105. Pierwszy rozkrój blach nastąpił 2 lutego 2015r., a już 24 marca 2016r. CRIST S.A. przekaże gotową jednostkę Armatorowi.



Zourite, czyli z francuskiego ośmiornica, to nazwa jednostki o numerze budowy 105, która zbudowana została przez CRIST S.A. na zlecenie Bouygues Travaux Publics S.A. Jest to kolejny projekt CRIST S.A. realizowany „pod klucz”, a więc w pełni wyposażony w systemy umożliwiające jednostce wykonywanie pracy. Zgodnie ze swoim przeznaczeniem barka zostanie wykorzystywana do budowy najdłuższego i – jak podkreślają krytycy projektu - najdroższego  francuskiego wiaduktu morskiego. Jednostka działać będzie wokół malowniczej wyspy La Réunion, stanowiącej zamorski departament Francji, położonej na Oceanie Indyjskim charakteryzującej się niebezpieczną, ulegającą erozji linią brzegową. Wiadukt ma mieć długość 5,4 km, z czego aż 48 z 50 podpór ma znajdować się w morzu. Właśnie tam jednostka NB105 będzie realizować swoje zadanie.
–  Wokół wyspy położonej 700 km na wschód od Madagaskaru przebiega autostrada łącząca kluczowe punkty infrastrukturalne. Jeden z jego fragmentów często niszczony jest przez spadające ze zbocza kamienie i skały. Zapadła decyzja, aby ten odcinek został wzniesiony nad wodą.  Zbudowana przez nas jednostka NB105 będzie realizować kluczową część inwestycji, czyli posadowienie elementów autostrady na dnie morza – mówi Krzysztof Kulczycki, współwłaściciel Crist S.A.


Wiadukt zostanie umieszczony na wysokości blisko 30 m p.p.m. Projekt Viaduc du Littoral (Przybrzeżny Wiadukt) nie byłby możliwy, gdyby nie niestandardowa specyfikacja jednostki NB105. Została ona wyposażona m.in. w dwie suwnice bramowe – każda z nich o pojemności 2400 t i rozpiętości 30 m. Jest to aktualnie największy dźwig zainstalowany na statku na morzu. Budowa drogi będzie możliwa także dzięki ośmiu nogom typu jack-up - za ich pomocą statek jest w stanie unieść się 14 m ponad poziom wody. NB 105 ma możliwość załadunku, transportu i instalacji fundamentów do budowy drogi.


alt



Statek odbędzie teraz swój rejs na wyspę Reunion. Zourite dotrze do miejsca docelowego w ciągu około dwóch miesięcy i rozpocznie wstawianie pierwszych elementów drogi.


Inwestycja rozpoczęta w lutym 2015 r. jest kolejnym z niestandardowych projektów realizowanych przez stocznię Crist S.A. zakończonych sukcesem.
źródło


 Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież

W obiektywie Macieja Kostuna


2_neptun.jpg

Sport w szkole

Ta witryna korzysta z plików cookie. W ustawieniach swojej przeglądarki internetowej możesz w każdym momencie wyłączyć ten mechanizm. W celu pozyskania dodatkowych informacji na ten temat zobacz informacje o cookies.
OK, zamykam