Rozmowa z Adamem Ślozowskim

Drukuj


Szybkie przekazy. alt 
Nie trudno wyobrazić sobie sytuację, kiedy podczas pobytu zagranicą, zabrakło nam gotówki, która okazuje się absolutnie niezbędna. Sytuacja zaczyna wyglądać dramatycznie, ale nie warto poddawać się panice. Najprostszy i najszybszy sposób na pozyskanie pieniędzy to przekazy Western Union. O zaletach tych przekazów rozmawiamy z Adamem Ślozowskim, dyrektorem 1 O/Pruszcz Gdański Banku Zachodniego WBK.
- Od jak dawna Pana Oddział oferuje przekazy pieniężne Western Union?
- Współpracę z firmą Western Union zaczęliśmy ponad 10 lat temu. Przekazy Western Union można realizować we wszystkich placówkach naszego Banku Zachodniego WBK, a także w placówkach BZ WBK Partner
- Czy to są rzeczywiście „szybkie przekazy”?
- To najszybszy sposób przekazania gotówki między dwoma osobami. Dodam, że w ten sposób realizujemy zarówno przekazy krajowe, jak i międzynarodowe. Odbiorca może odebrać pieniądze wysłane z Polski w dowolnym kraju, który realizuje przekazy WU, już po kilkunastu minutach od ich nadania. W tej chwili na liście krajów realizujących przekazy Western Union mamy ponad 200 państw.
- Taka szybkość wymaga pewnie jakichś skomplikowanych czynności?
- Poza szybkością, przekazy WU mają jeszcze jedną zaletę – ich realizacja jest wyjątkowo prosta. Jeśli chcemy wysłać pieniądze wystarczy, że udamy się do oddziału Banku Zachodniego WBK lub placówki BZ WBK Partner , wypełnimy formularz, przedstawimy ważny dokument tożsamości i opłacimy przekaz. Nadawca powinien też pamiętać o poinformowaniu odbiorcy o czekających na niego pieniądzach. Również odbiór gotówki nie jest skomplikowany: w sieci placówek Banku Zachodniego WBK obowiązuje bezformularzowa wypłata, co oznacza, że odbiorca podaje ustnie szczegóły przekazu niezbędne do wypłaty. Konkretnie: imię i nazwisko odbiorcy, imię i nazwisko nadawcy, kwotę oraz walutę spodziewanego przekazu, wreszcie kraj nadania pieniędzy. Oczywiście musi także przedstawić ważny dokument tożsamości.
- A co z bezpieczeństwem przekazu? Czy nadawca ma gwarancję, że środki odbierze osoba, do której wysyłał przekaz?
- Jeśli nadawca będzie przestrzegał zasad bezpieczeństwa oraz regulaminu usługi, ma gwarancję, że przekaz dotrze do właściwej osoby. Warunki bezpieczeństwa nie są skomplikowane. Ważne, aby nadawca zachował dyskrecję i o szczegółach przekazu poinformował tylko osobę, która ma być odbiorcą pieniędzy.
- Czy produkt cieszy się dużym zainteresowaniem klientów?
- Wydawać by się mogło, że w dobie bankowych kont internetowych i pieniądza elektronicznego przekazy gotówkowe nie są zbyt popularne. Na co dzień zdarzają się jednak sytuacje, kiedy nie możemy lub po prostu nie chcemy skorzystać z tych dobrodziejstw współczesnej bankowości. Dlatego liczba realizowanych przekazów pieniężnych nieustannie rośnie.
- Kto najczęściej korzysta z tego produktu?
- Spośród klientów, którzy korzystają z Western Union w naszym oddziale, da się wyróżnić trzy grupy. Najwięcej jest osób odbierających przekazy, które wysyłają dla nich pracujący za granicą członkowie rodziny. Druga grupa to rodzice wysyłający pieniądze swoim dzieciom uczącym się za granicą. Kolejna grupa to klienci, którzy bądź to sami znaleźli się w trudnej sytuacji życiowej, bądź też wspierają znajomych, którzy mieli pecha i np. skradziono im dokumenty oraz pieniądze, zgubili karty bankomatowe, zabrakło im gotówki na dalszą podróż. Dodałbym też, że przekaz Western Union jest dobrym pomysłem na prezent dla bliskiej osoby.

- Jak widać, przy swojej prostocie w obsłudze, produkt ma wiele zalet: jest bezpieczny, szybki, łatwo dostępny i nie wymaga posiadania rachunku bankowego. Gdzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat produktu?
- Zapraszam do naszego oddziału, który mieści się przy ulicy Grunwaldzka 8 w Pruszczu Gdańskim. Oczywiście takie informacje można uzyskać we wszystkich oddziałach Banku Zachodniego WBK oraz placówkach BZ WBK Partner, a także telefonicznie, dzwoniąc pod numer 0800 240 240 lub przez Internet, wchodząc na stronę westernunion.bzwbk.pl.

Newer news items:
Older news items: