Na gdańskie podwórko Kacper Płażyński » Kacper Płażyński, absolwent UG, prawnik, menedżer w Enerdze SA, został oficjalnym kandydatem Prawa i... myGdańsk.pl złożyło doniesienie do prokuratury w związku z wypowiedzia... » Andrzej Jaworski i Hubert Grzegorczyk w imieniu Stowarzyszenia myGdańsk.pl złożyli do prokuratury za... Wolne Związki Zawodowe Wybrzeża: syndykalistyczny bunt » Wolne Związki Zawodowe, twór proletariacki i opozycyjny wobec systemu PRL, państwa w teorii robotnik... Wielka Zbiórka Książek 2018 » Po raz IV Fundacja Zaczytani jest organizatorem Wielkiej Zbiórki Książek dla Dużych i Małych pacjent... 103. rocznica ludobójstwa Ormian » Co roku 24 kwietnia społeczność Ormian na całym świecie obchodzi rocznicę eksterminacji swego narodu... Oświadczenie Portu Gdańsk w sprawie plaży na Stogach » Zarząd Portu Gdańsk wydał oświadczenie w związku z gorącym w ostatnich tygodniach tematem plaży na S... Planeta Energii zaprasza do wspólnej przygody » Ruszyła ósma edycja Planety Energii. Edukacyjny program Grupy Energa przeszedł gruntowne zmiany, aby... Program profilaktyki raka piersi u kobiet » Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ zaprasza Panie w wieku 50-69 lat (przy określaniu wieku brany jest p... Studium przyjęte, wniosek o poprawkę dotyczącą Stogów też » Na LI sesji Rady Miasta Gdańska zgodnie z przewidywaniami najwięcej emocji wywołało przyjęcie Studiu... Stanowisko Radnych Dzielnicy Stogi w sprawie plaży » Przed zaplanowaną na poniedziałek sesją na której będzie głosowane przyjęcie Studium uwarunkowań i k...
Reklama
Na gdańskie podwórko Kacper Płażyński
czwartek, 26 kwietnia 2018 15:54
Na gdańskie podwórko Kacper Płażyński
Kacper Płażyński, absolwent UG, prawnik, menedżer w Enerdze SA, zo ...
Trefl przegrał dreszczowiec ze Skrą. Finał PlusLigi się oddala
środa, 25 kwietnia 2018 18:02
Trefl przegrał dreszczowiec ze Skrą. Finał PlusLigi się oddala
Trefl przegrał pierwszy mecz półfinału PlusLigi ze Skrą. W ERGO A ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

„Raz zobaczony rysunek i wszystko wiesz” - prof. Marek Model
czwartek, 19 kwietnia 2018 16:22
„Raz zobaczony rysunek i wszystko wiesz” - prof. Marek Model
Kiedy przed dwoma laty opublikowałem wywiad z prof. Markiem Modelem, ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Program ferii z GZSiSS
wtorek, 23 stycznia 2018 22:18
Program ferii z GZSiSS
Od 29 stycznia do 9 lutego w województwie pomorskim dzieci i młodzie ...
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
poniedziałek, 09 kwietnia 2018 20:49
Gdańsk Lotos Siesta Festival 2018 - święto muzyki, śpiewu, wiatru, morza i… przygody
Siesta Festival po raz kolejny zagości w Gdańsku. Wystąpią gwiazdy ...
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
środa, 14 czerwca 2017 13:58
30 lat od pielgrzymki na Wybrzeże Wojewódzka Olimpiada Wiedzy o Świętym Janie Pawle II
12 czerwca w Gimnazjum w Kosakowie (woj. pomorskie) odbyła  się Woj ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...
Ocena użytkowników: / 1
SłabyŚwietny 
poniedziałek, 11 grudnia 2017 08:47

Uroczyście otwarto nowe przystanki Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdynia Stadion i Gdynia Karwiny. Regularne składy rozpoczęły kursy 10 grudnia.



"Budowa trwała półtora roku i kosztowała blisko 25 milionów złotych. Otwarcie nowych przystanków kończy kolejny etap rozwoju projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Największa samorządowa inwestycja kolejowa w Polsce została ukończona" - tak uruchomienie dwóch przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdyni widzą władze województwa.
– Dziś w Gdyni kończymy pewien etap projektu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Dziesięć lat ciężkiej pracy za nami. Jestem pewien, że województwo pomorskie może być stawiane za wzór tego, jak budować niemalże od podstaw sprawny i wydajny system transportowy – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.


alt



Budowa przystanków to jedno. Najważniejsze, by na te przystanki przybywały pociągi. Dlatego Grzegorz Mocarski, prezes zarządu PKM zaznaczył, że "potrzebna jest wspólna praca samorządów co do finansowania przewozów".
- Aby móc zwiększyć ilość obsługiwanych połączeń i podejmować wspólne działania co do współfinansowania tych relacji obsługujących pasażerów na terenie Trójmiasta i Kaszub – zaznaczył.


Tę potrzebę zauważają także społecznicy z Miasta Wspólnego i pracodawcy z Parków Biurowych zlokalizowanych przy ul. Łużyckiej w Gdyni. Jak podali w opublikowanym komunikacie, łączą siły, by przekonać władze województwa i miasta do przyłożenia większej wagi do połączeń kolejowych PKM w Gdyni. Podkreślają, że obecny rozkład nie zachęci do korzystania z nowych, uruchamianych w niedzielę przystanków PKM Karwiny i Stadion.
- W nowym rozkładzie mamy kursy średnio co godzinę, brak większej liczby kursów w szczycie, brak kursów porannych i wieczornych na lotnisko. Na dziś nowe przystanki to raczej wiaty chroniące przed deszczem niż prawdziwe ułatwienie w podróżach gdynian - mówi Łukasz Piesiewicz z Miasta Wspólnego.


alt



Z kolei Radosław Krasowski z Geoban, reprezentujący pracodawców z Łużyckiej podkreśla, że dla pracowników kluczowy jest przystanek Stadion. - Zabiegamy o większą liczbę kursów, szczególnie w szczycie popołudniowym. Obecny rozkład w żaden sposób nie zachęca naszych pracowników do rezygnacji z samochodu w podróżach do pracy - mówi.


I dodaje, że dla firm z ul. Łużyckiej i reszty Gdyni PKM mógłby oznaczać szerszy dostęp do rynku pracownika spoza miasta. - Jeśli chcemy rozwoju, to musimy postawić na lepszą komunikację. Nikogo nie zachęci do pracy w Gdyni codzienne godzinne stanie w korkach – wyjaśnia.


Stowarzyszenie Miasto Wspólne i pracodawcy z Łużyckiej proponują, by za wzmocnienie siatki połączeń przez PKM Stadion i Karwiny, zapłaciło miasto Gdynia. Dlatego skierowali w tej sprawie wniosek budżetowy do prezydenta Wojciecha Szczurka.
- Kursy na linii Chylonia - Osowa są najważniejsze z punktu widzenia potrzeb przedsiębiorstw. Zależy nam na kursach co 15 minut w szczycie i co 30 minut poza nim. To wystarczyłoby na obudzenie potencjału PKM – podkreśla Krasowski. - Jest też bardzo duża grupa pracowników biurowego zagłębia mieszkających w dzielnicach górnego tarasu Gdańska, która również chętnie wybrałaby bezpośrednie połączenie do Gdynia Stadion linią PKM jako zdecydowanie szybszą alternatywę dojazdu do pracy niż podróż zatłoczoną obwodnicą – dodaje.


Łukasz Razowski

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież