Duda - Trzaskowski 51,21:48,79 » Państwowa Komisja Wyborcza ujawniła cząstkowe dane na podstawie wyników z 99,97 proc. obwodów. - Ogł... Andrzej Duda wygrał w drugiej turze wyborów prezydenckich » Według pierwszych sondażowych wyników II tury wyborów prezydenckich zwyciężył Andrzej Duda, który uz... Barwy kampanii A. Dudy » Kampania prezydencka przed II turą wyborów zbliża się do końca. W Gdańsku akcję wywieszania banerów ... Pellowski - piekarz niepokorny » Przed I turą wyborów prezydenckich gdański piekarz Grzegorz Pellowski przyjął w siedzibie swojej fir... Idee Olechnowicza misją PKN Orlen - prezes Lotosu wieszczył fuzję... » "Gazeta Wyborcza" wieszczy dziś na podstawie źródeł nieznanych, że pomysł połączenia Orlenu z Lotose... Daniel Obajtek: Nasz kraj, nasz rynek, nasz kapitał » Rozmowa z Danielem Obajtkiem, prezesem PKN Orlen- Komisja Europejska zgadza się na przejęcie Grupy L... Pół roku elektronicznej recepty w Polsce » 8 stycznia wszedł w życie obowiązek wystawiania recept w postaci elektronicznej. Do dziś w Polsce wy... Igor Strzok: Miasto bez wizji? » Rozmowa z Igorem Strzokiem, Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w Gdańsku- W Gdańsku jest wiele probl... Energa stawia na potencjał zielonej energii » Spółka Energa, wchodząca w skład Grupy ORLEN, uruchomiła nowoczesną farmę wiatrową o mocy 31 MW. Now... Gdańsk szczodrością leży... Parkingi "800+" dla radnych - ciastko za 8... » W Gdańsku jak u Orwella. Decyzją 22 radnych PO, wykonujących dyrektywę administracji A. Dulkiewicz, ...
Reklama
Duda - Trzaskowski 51,21:48,79
poniedziałek, 13 lipca 2020 07:03
Duda - Trzaskowski 51,21:48,79
Państwowa Komisja Wyborcza ujawniła cząstkowe dane na podstawie wyn ...
niedziela, 12 lipca 2020 14:53
Już w pierwszej kolejce żużlowcy Zdunek Wybrzeże musieli przełkn ...
Lech zrewanżował się Lechii za Puchar Polski - wynik
niedziela, 12 lipca 2020 18:18
Lech zrewanżował się Lechii za Puchar Polski - wynik
Lechii nie udało się po raz drugi w ciągu czterech dni zdobyć Pozn ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Eksperyment sopockiego Karaima
niedziela, 28 czerwca 2020 12:47
Eksperyment sopockiego Karaima
Jarek Nowicki należy do niewielkiej polskiej społeczności Karaimów ...

Foto "Kwiatki"

Foto
środa, 18 marca 2020 10:30
Foto
W marcu na chwilkę Pomorze odwiedziła zima... ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w Gdańs ...
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na Najle ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Magdalena Hajduk: Nowe technologie w Muzeum II Wojny Światowej

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
piątek, 26 czerwca 2020 14:48

Muzeum II Wojny Światowej jest miejscem, w którym historia łączy się z nowoczesnością. Tyczy się to nie tylko multimedialnych rozwiązań zastosowanych na wystawach. O działaniach prowadzonych w obszarze marketingu internetowego, a także o Strefie Nowych Technologii rozmawiamy z Magdaleną Hajduk, kierownik Działu Komunikacji i Promocji


- W ostatnich miesiącach o Muzeum mówiło się dużo w kontekście akcji #M2WSwirtualnie, w ramach której udostępniali Państwo internautom materiały związane z historią. Jak skutecznie realizować misję Muzeum w trybie online?
Magdalena Hajduk: W trudnym okresie postawiliśmy na nowoczesną i aktywną działalność w przestrzeni internetowej oraz skuteczny marketing internetowy, dzięki czemu dotarliśmy i wciąż docieramy z przekazem historycznym do wielu odbiorców. Kampania #M2WSwirtualnie powstała, by kontynuować statutową misję Muzeum pielęgnowania polskiej historii, ale tym razem w trybie w online. Przez dwa miesiące, każdego dnia, publikowaliśmy interesujące artykuły, filmy, wirtualne spacery czy zadania dla najmłodszych. Materiały zostały wyświetlone ponad 14 000 000 razy.

alt


- Skąd wiedzieli Państwo, jak zainteresować ludzi i co będą chcieli oglądać?
Magdalena Hajduk: Treści publikowano w cyklach tematycznych, a strategię ich rozpowszechniania stworzono według najnowszych możliwości technicznych konfiguracji targetowania komunikacji w mediach społecznych. Cykle powstały na podstawie badań użytkowników, ich profilu behawioralnego, atrybutu zainteresowań, wieku czy geolokalizacji – wszystko po to, by użytkownik otrzymywał wartościowe treści, które powinny go potencjalnie zainteresować. Zawsze zwracamy uwagę na strategiczne podejście do wszystkich kanałów promocji prowadzonych kampanii. Nie bez znaczenia okazało się skrupulatne zaplanowanie akcji, co przełożyło się na wzrosty kluczowych wskaźników oceny efektywności profili w social mediach. W czasie akcji na Facebooku odnotowano ponad 157 000 reakcji i ponad 5 200 komentarzy.

alt


- Czy da się zweryfikować, do ilu osób udało się Państwu dotrzeć z materiałami publikowanymi w trakcie pandemii?
Magdalena Hajduk: Internet jest najlepiej mierzalnym medium. W specjalnych systemach wystarczy wygenerować raporty, ale oczywiście wcześniej trzeba poświęcić mnóstwo czasu na odpowiednią konfigurację - na szczęście byliśmy do tego przygotowani. Dopasowany content marketing i obieg treści związanych z akcją #M2WSwirtualnie spowodował napływ prawie 8 000 nowych użytkowników i dzienny zasięg całkowity na poziomie 400 000. Na muzealnym profilu w serwisie Facebook zaangażowano 42 157 użytkowników, a fanpage znalazł się na 1. miejscu w kategorii MUZEA pod względem zaangażowania wg raportu Sotrendera za kwiecień br. W czasie trwania kampanii liczba fanów na Facebooku wzrosła o ponad 4700 nowych użytkowników. Na Instagramie pozyskano blisko 900 nowych followersów.


- Wszyscy powoli wracają do pracy przy zachowaniu odpowiednich procedur. Czy macie Państwo plany na kontynuacje tych wirtualnych działań?
Magdalena Hajduk: Naturalnie, nie poprzestajemy na akcji #M2WSwirtualnie i wciąż publikujemy materiały bogate w wartościowy przekaz historyczny. To co widzimy w statystykach zaangażowania użytkowników oraz wyświetleniach kampanii, pozwala nam wierzyć, że zwiększone zainteresowanie tematyką II wojny światowej przełoży się na liczbę odwiedzających nasze Muzeum oraz Strefę Nowych Technologii, która na chwile obecną została wyłączona z użytkowania ze względu na pandemię COVID-19.

alt


- Wiele osób zapewne zna Państwa strefę, ale proszę jeszcze przypomnieć, co to za miejsce w Muzeum. Jakie nowe technologie można wykorzystać opowiadając o najtragiczniejszym kataklizmie w historii ludzkości?
Magdalena Hajduk: To nasza wyjątkowa przestrzeń na poziomie -2, która pozwala doświadczyć wirtualnej rzeczywistości. W Strefie jest 55 stanowisk wyposażonych w wysokiej klasy zestawy komputerowe oraz najbardziej zaawansowane technologicznie gogle VR. Zakładając takie gogle, przenosimy się do wirtualnej rzeczywistości i poznajemy to, co jest niedostępne na co dzień.
Na Strefę składa się kilka projektów. Między innymi jest to „Kartka z Powstania” - pierwsze fabularyzowane widowisko historyczne zrealizowane w technologii wirtualnej rzeczywistości w Polsce. Opowiada historię jednego z powstańców warszawskich kpt. Władysława Sieroszewskiego „Sabały”. Technologia VR umożliwia doświadczenie wirtualnej przestrzeni „tu i teraz”.
W Strefie mamy również wirtualny spacer po Westerplatte. Na stanowiskach komputerowych prezentujemy panoramy 360°, dzięki czemu, po założeniu gogli, możemy odbyć taki spacer po terenie byłej Wojskowej Składnicy Tranzytowej na półwyspie. Archiwalne fotografie wtopiono w aktualne panoramy tego miejsca w celu zaprezentowania jego historycznego kształtu.
Co więcej, jesteśmy w trakcie realizacji prac nad nowymi projektami wykorzystującymi technologię rozszerzonej rzeczywistości – Augumented Reality – ale o szczegółach będziemy wszystkich informować. Nowoczesna technologia daje nam ogromne możliwości dotarcia do młodych ludzi i zainteresować ich historią.

Rozmawiał Tomasz Łunkiewicz

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież