W siedzibie gdańskiego oddziału IPN zaprezentowano nowy program edukacyjny z wykorzystaniem nowej technologii - "Mobilne skrzynie z immersyjną edukacją historyczną".
– Jestem wielce uradowany i zaszczycony tym, że to właśnie w Gdańsku inaugurujemy projekt Biura Nowych Technologii - powiedział dr Marek Szymaniak, Dyrektor oddziału IPN w Gdańsku. - To projekt, który dzisiaj oferuje już młodzieży pięć odrębnych propozycji, bardzo ściśle związanymi i ważnymi dla najnowszej historii Polski wydarzeniami. Instytut Pamięci Narodowej musi i chce wychodzić naprzeciw Państwa oczekiwaniom, jeżeli chodzi o współczesny język komunikowania się w obszarze edukacyjnym.
– Nasze badania, które zakończyły się raportem „Nowe ścieżki edukacji historycznej”, pokazały nam, że potrzebą edukatorów jest kompletny zestaw, aby przeprowadzać immersyjne projekty: z jednej strony to dostępny projekt i scenariusz lekcji, z drugiej zaś strony technologie. W tych skrzyniach dostępny jest komputer z bardzo dobrą kartą graficzną i z najlepszymi podzespołami do tego typu projektów, oraz okulary VR, które zapewniają wielozmysłowość – powiedziała Magdalena Hajduk, dyrektor Biura Nowych Technologii.
– Ścieżką dotarcia są właśnie nowe technologie, poprzez które poszukujemy rozwiązań edukacyjnych, poprzez które dotrzemy do młodzieży. Cieszę się z waszej obecności, bo dzięki temu zapoznacie z możliwościami Biura Nowych Technologii – powiedział Mateusz Kotecki, dyrektor Biura Kadr IPN.
Podczas konferencji zaprezentowane zostały mobilne skrzynie i zawarte w nich edukacyjne projekty gamingowe przygotowane przez Biuro Nowych Technologii. Do projektów, zostały przygotowane scenariusze lekcji dla nauczycieli, które można wykorzystać podczas zajęć w szkole, gdyż nasze aplikacje są dostępne w google play, aios, czy steam i są darmowe.
W konferencji wzięli udział uczniowie Zespołu Szkół Morskich, którzy mieli okazję skorzystać z mobilnych skrzyń.
- To było ciekawe doświadczenie - powiedział Szymon Dutkowski, klasa IVA Zespół Szkół Morskich. - Nigdy nie grałem w goglach VR. Uważam, że dobrze się dzieje, że powstają takie projekty. Miałem wrażenie jakby brał udział w prawdziwej walce. W grze jest dużo informacji, zwłaszcza historycznych. To na pewno zachęca do nauki.
Szymon Dutkowski podczas korzystania z mobilnej skrzyni z immersyjną historią
W skład każdej z skrzyń wchodzi komputer gamingowy, ekran, gogle do wirtualnej rzeczywistości (VR) Meta Oculus Quest II oraz akcesoria niezbędne do ich obsługi. Wspomniany sprzęt umożliwia zapoznanie się z wgranymi do niego immersyjnymi projektami edukacyjnymi stworzonymi przez Biuro Nowych Technologii IPN, do których należą:
- „Gra Szyfrów” – pierwszy projekt gamingowy IPN. Akcja gry nawiązuje do wojny polsko-bolszewickiej, gracze mają szansę z bliska przyjrzeć się działaniom m.in. Jana Kowalewskiego. Projekt dostępny jest na PC i VR.
- „Lotnicy” – najnowszy projekt gamingowy IPN. Akcja gry przybliża losy polskich lotników z czasów II wojny światowej. Gracze mają okazję poznać sylwetki Jana Zumbacha, Jadwigi Piłsudskiej, Anny Leski i innych. Projekt dostępny jest na PC i VR.
- „WARSAW RISING – miasto bohaterów” – gra komputerowa, w trakcie której uczestnik wciela się w rolę dowódcy oddziału biorącego udział w Powstaniu Warszawskim.
- „Świadectwo poMOCY” – immersyjna etiuda filmowa przygotowana w technologii wirtualnej rzeczywistości przedstawiająca losy błogosławionej rodziny Ulmów z Markowej brutalnie zamordowanej przez Niemców 24 marca 2024 roku za ukrywanie Żydów.
- „Szybowcowa ‘87” – immersyjne doświadczenie przygotowane w technologii wirtualnej rzeczywistości, dzięki któremu użytkownik przenosi się do lat 80. XX wieku, gdzie w tajnej drukarni Solidarności Walczącej umieszczonej w jednym z wrocławskich mieszkań ma szansę zapoznać się z działalnością konspiracyjną.
Mobilne skrzynie z immersyjną historią będą dostępne dla uczniów którzy ukończyli 13. rok życia od 4 do 15 marca w siedzibie IPN w Gdańsku przy al. Grunwaldzkiej 216
Zapisy odbywają się za pomocą formularza dostępnego pod linkiem: https://ipn-konferencje.pl/pl/join-event/instytut-pamieci-narodowej-zajecia-edukacyjne-przy-wykorzystaniu-mobilnych-skrzyn-z-immersyjna-edukacja-historyczna
Inne artykuły związane z:
- 22/02/2024 17:29 - Anatomia umorzenia... Tajemnica 400 tys. złotych
- 22/02/2024 17:22 - Zmiana koloru togi J. Karnowskiego? Bezprawne polecenia w Sopocie...
- 21/02/2024 18:21 - 3-milionowy zwiedzający w Muzeum II Wojny Światowej
- 21/02/2024 15:41 - Katarzyna Sójka w Telewizji Republika
- 20/02/2024 11:32 - Jarosław Olechowski dołączył do Telewizji Republika
- 19/02/2024 14:37 - Tomasz Rakowski: Mój program chcę napisać razem z mieszkańcami Gdańska
- 19/02/2024 09:14 - W tygodniku „Sieci”: Plan PiS: Odbić Unię i pomóc Trumpowi
- 18/02/2024 12:41 - Tomasz Rakowski kandydatem PiS na prezydenta Gdańska
- 17/02/2024 09:53 - Dziurowisko Dulkiewicz
- 17/02/2024 09:29 - Spotkania z historią: historie żołnierzy 2. Korpusu Polskiego