Grzegorz Braun: Stworzyłem gdańszczanom możliwość wyboru » Z Grzegorzem Braunem, reżyserem, dokumentalistą, monarchistą, kandydatem na urząd prezydenta RP w 20... Słuchacze poznawali Radio Gdańsk "od kuchni" » Kilkaset osób odwiedził siedzibę Radia Gdańsk podczas Dnia Otwartego rozgłośni.W środę, 13 lutego, R... Niemiecki przedsiębiorca skazany za używanie języka nienawiści wobec P... » Niemiecki przedsiębiorca Hans G., prowadzący firmę w gminie Kosakowo, został skazany za szerzenie i ... Odwiedź Radio Gdańsk podczas Dni Otwartych » 13 i 22 lutego Radio Gdańsk zaprasza na Dni Otwarte. Nie zabraknie spotkań z ciekawymi ludźmi, a po ... Architektura Biedronia - czy "Wiosna" nadeszła? » Partia "Wiosna" Roberta Biedronia, która zorganizowała swoją konwencję na Torwarze i notuje kilkunas... Premier Jan Olszewski dla "Gazety Gdańskiej": Byłem kandydatem neutral... » Fragmenty wywiadu z maja 1997 r. Marka Chorabika i Marka Formeli dla "Gazety Gdańskiej", opublikowan... Troje kandydatów na prezydenta Gdańska » Aleksandra Dulkiewicz, Marek Skiba i Grzegorz Braun zmierzą się w przedterminowych wyborach na prezy... Obchody urodzin Artura Schopenhauera w Stacji Orunia » W piątek 22 lutego 2019 przypada 231. rocznica urodzin Artura Schopenhauera. Tego dnia w Stacji Orun... Wystawa w Oliwskim Ratuszu Kultury » Oliwski Ratuszu Kultury przygotował niezmiernie interesującą wystawę XIX i XX – wiecznego malarstwa ... Krzysztof Gawkowski: Wiosna liberalnego socjalizmu » Z Krzysztofem Gawkowskim, sekretarzem zarządu partii Wiosna, w latach 2012-2018 Sekretarzem Generaln...
Reklama
Premier Jan Olszewski dla
niedziela, 10 lutego 2019 14:11
Premier Jan Olszewski dla
Fragmenty wywiadu z maja 1997 r. Marka Chorabika i Marka Formeli dla " ...
Trefl wygrał dreszczowiec ze Skrą i zapewnił sobie grę w play off
czwartek, 14 lutego 2019 21:36
Trefl wygrał dreszczowiec ze Skrą i zapewnił sobie grę w play off
Prawdziwy dreszczowiec zafundowali kibicom siatkarze Trefla i PGE Skry ...

Galeria Sztuki Gdańskiej

Wojciech Kossak i gdańscy Czarni Huzarzy
niedziela, 03 lutego 2019 17:03
Wojciech Kossak i gdańscy Czarni Huzarzy
Wojciecha Kossaka z Gdańskiem związała znajomość z Cesarzem Niemi ...

W obiektywie Macieja Kostuna

Odkrywanie tajemnic spod ogona
środa, 26 lipca 2017 18:30
Odkrywanie tajemnic spod ogona
Solidarność męska powinna mnie powstrzymać od plotek na tematy int ...

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w ...
Gala Wiedeńska w Sali Koncertowej NOT
wtorek, 15 stycznia 2019 17:44
Gala Wiedeńska w Sali Koncertowej NOT
9 marca w Gdańsku Sali Koncertowej NOT, ul. Rajska 6, odbędzie się ...
Św. Jan Bosko patronem Rumi
poniedziałek, 28 stycznia 2019 11:11
Św. Jan Bosko patronem Rumi
W niedzielę 27 stycznia w Sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Wspo ...
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze powr ...

Gdynia: Branża reklamowa ważniejsza niż mieszkańcy

Ocena użytkowników: / 2
SłabyŚwietny 
czwartek, 12 kwietnia 2018 08:42

Mieszkańcy Gdyni chcą uporządkowania przestrzeni publicznej, a dokładnie – skończenia z reklamowym chaosem, szpecącym ulice. Tymczasem władze miasta oglądają się na inne samorządy, zasłaniając się zaskarżeniami uchwał wprowadzonych w innych częściach kraju.


O potrzebie zlikwidowania reklamowego chaosu na ulicach Gdyni, a przynajmniej w jej centrum, mówi się nie od dzisiaj. Z podobnym problemem niebawem upora się Sopot i Gdańsk, a Gdynia nadal będzie szpecona przez wątpliwej jakości banery, afisze czy plakaty.
- Trzy lata temu miasto Gdynia podjęło się stworzenia uchwały krajobrazowej, której celem byłoby ograniczenie chaosu reklamowego w przestrzeni publicznej - zauważył Michał Bełbot, radny z Gdyni. - W tym czasie sąsiednie miasta Gdańsk i Sopot przyjęły uchwały krajobrazowe, które pozwolą rozwiązać ten problem. W niedalekiej przyszłości w Gdańsku i Sopocie zostaną wdrożone zapisy uchwały, a wówczas miasto Gdynia, jako jedyne w Trójmieście, będzie posiadało chaotyczną i szpecącą przestrzeń publiczną - alarmuje radny.


I zadaje pytania, m.in. jakie są przyczyny tak długiego tworzenia odpowiedniego dokumentu, oraz kiedy Gdynia przedstawi mieszkańcom projekt stosownej uchwały krajobrazowej?
- Tzw. Ustawa krajobrazowa jest wyjątkowo złożonym aktem prawnym. Przez samorządy postrzegana jest jako przepis niedoskonały. Świadczą o tym liczne zaskarżenia przyjętych uchwał. Jednocześnie różne grupy interesariuszy uchwał gminnych mocno artykułują swoje oczekiwania wobec projektów gminnych - napisał w odpowiedzi Jerzy Zając, sekretarz Gdyni. - Biuro Plastyka Miasta monitoruje nowo przyjęte uchwały w innych miastach, zaskarżenia tych uchwał oraz odwołania od zaskarżeń. Jednocześnie prowadzi dialog z przedstawicielami branży reklamowej i innymi reprezentantami potencjalnie poszkodowanych interesariuszy uchwały.

alt


Jak dodaje, termin kontynuowania procedury w Biurze Plastyka Miasta władze Gdyni wiążą z kształtującymi się dopiero orzecznictwem na temat analogicznych uchwał w kraju - w Łodzi i Opolu.
- Oceny sądowe stosowania "uchwały krajobrazowej" będą podstawą ostatecznych redakcji projektu uchwały - zaznaczył Zając.


- Władze Gdyni opanowały do perfekcji sztukę podejmowania działań pozorowanych, z jednej strony starają się o nadanie statusu pomnika historii dla Śródmieścia, a z drugiej nie podejmują działań zmierzających do ochronienia krajobrazu w mieście – komentuje radny Bełbot. - Powoływanie się na postępowania w innych miastach ma służyć za zasłonę dymną, bo w Urzędzie Miasta Gdyni brakuje osób kompetentnych, które mogłyby sprawnie przygotować projekt uchwały w satysfakcjonującym terminie.


Przedstawiciel części gdynian zaznacza, że przygotowanie odpowiedniego prawa miejscowego udało się w Sopocie i Gdańsku.
- A w Gdyni, podobnie jak w wielu innych sytuacjach, "nie da się". Widać, że władzom zależy bardziej na wspieraniu interesu wielkich firm reklamowych, niż mieszkańców – kwituje.

raz, fot. Łukasz Razowski


Inne artykuły związane z:
Related news items:
Newer news items:
Older news items: