Jerzy Barzowski: Odczytał oświadczenie klubowe i trafił na policję » Z Jerzym Barzowskim, przewodniczącym Klubu radnych PiS w Sejmiku Województwa Pomorskiego rozmawia Ar... Sędziowie oświadczają - partie, kluby, Iustitia... » Zgodnie z art. 88 ustawy o ustroju sądów powszechnych gdańscy sędziowie składali oświadczenia o swoi... Fundacja Ordo Iuris przeciwko kłamstwom, pomówieniom i hejtowi fundacj... » Na razie pozew Fundacja Ordo Iuris złożyła w imieniu Wspólnoty Żołnierzy Chrystusa, ale chce pomagać... Narodowy Spis powszechny Ludności i Mieszkań » Narodowy Spis powszechny Ludności i Mieszkań w 2021 roku jest przeprowadzany od 1 kwietnia 2021 roku... Gdański Konkurs Literacki im. Bolesława Faca » Miasto Gdańsk oraz Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. Josepha Conrada-Korzeniowskiego w G... (PO)lowanie na prezesa - tankowanie na (PO)morzu » W tzw. sprawie Daniela Obajtka pod szyldem „dziennikarskiego śledztwa” przez wiele tygodni epatowano... Zgłoś się do V Pomorskiej Uczniowskiej Konferencji Naukowej » V Pomorska Uczniowska Konferencja Naukowa odbędzie się pod hasłem "Niewidzialny świat wirusów i bakt... W tygodniku „Sieci”: Pandemia zmieniła nasz świat na zawsze » Na łamach najnowszego numeru tygodnika „Sieci” wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który... Postępy w budowie Muzeum Westerplatte i Wojny 1939 » Muzeum II Wojny Światowej realizuje misję upowszechniania wiedzy dotyczącej II wojny światowej, kons... Myto przed szpitalem - hienizm pięknosłownych? » 5 zł na godzinę przez 24 godziny na dobę trzeba płacić za parkowanie przed szpitalem zakaźnym spółki...
Reklama
Sędziowie oświadczają - partie, kluby, Iustitia...
czwartek, 15 kwietnia 2021 17:55
Sędziowie oświadczają - partie, kluby, Iustitia...
Zgodnie z art. 88 ustawy o ustroju sądów powszechnych gdańscy
Marcin Janusz żegna się z Gdańskiem
piątek, 16 kwietnia 2021 16:59
Marcin Janusz żegna się z Gdańskiem
Rozgrywający Marcin Janusz w przyszłym sezonie nie będzie
Lechia i Piast rozdawały prezenty i podzieliły się punktami
sobota, 17 kwietnia 2021 16:23
Lechia i Piast rozdawały prezenty i podzieliły się punktami
Błędy obu drużyn spowodowały, że Lechia i Piast Gliwice w meczu

Galeria Sztuki Gdańskiej

Hans Urban – malarz gdańskich klimatów
wtorek, 06 kwietnia 2021 13:58
Hans Urban – malarz gdańskich klimatów
Hans Urban może nie należał do wybitnych przedstawicieli malarzy

Foto "Kwiatki"

Zimowe oblicza Trójmiasta
sobota, 13 lutego 2021 11:08
Zimowe oblicza Trójmiasta
Zimowe oblicze Trójmiasta w obiektywie Roberta

Sport w szkole

Finały zawodów lekkoatletycznych
poniedziałek, 30 kwietnia 2018 17:19
Finały zawodów lekkoatletycznych
Gdański Zespół Schronisk i Sportu Szkolnego zaprasza do udziału w
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
sobota, 29 lutego 2020 12:50
Jeśli lubisz film „Buena Vista Social Club” nie możesz przegapić show na Ołowiance
Porywające kubańskie show zagości w niedzielę 1 marca br. w
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
poniedziałek, 17 lutego 2020 09:52
Najlepsi rumscy sportowcy, trenerzy i sponsorzy sportu
Za nami XI Rumska Gala Sportu i dwudziesty szósty konkurs „Na
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
poniedziałek, 10 kwietnia 2017 18:04
Spotkali się, by oszacować możliwości założenia muzeum
Fundacja „Mater Dei”, ta sama dzięki której w dużej mierze

Rozbudowa infrastruktury portowej w Porcie Gdynia

Ocena użytkowników: / 0
SłabyŚwietny 
środa, 05 stycznia 2011 15:36

alt5 stycznia 2011 r. została podpisana umowa pomiędzy Zarządem Morskiego Portu Gdynia S.A. a Mostostalem Warszawa S.A. na roboty budowlane w ramach inwestycji „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Inwestycja jest umieszczona na aktualnej liście projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013, pod pozycją 7.2-10. Cała inwestycja obejmuje 4 fazy, natomiast podpisana umowa obejmuje fazę I i II inwestycji.

Faza I obejmuje: modernizację ul. Rumuńskiej, placów XX, XXII, XXIII, torów II strefy Nabrzeża Rumuńskiego, rozbiórkę magazynu nr 20, budowę placu po wyburzonym magazynie 20, budowę bramy i rampy wjazdowej do magazynu nr 21 oraz przebudowę infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechnicznej).

Obecny stan techniczny nawierzchni drogowych, torów kolejowych oraz placów   praktycznie uniemożliwia wykorzystywanie II strefy Nabrzeża Rumuńskiego do obsługi ładunków w technologii ro-ro. Efektem robót będzie możliwość wznowienia intensywnej eksploatacji tego obszaru. Nawierzchnie zostaną dostosowane do transportu ładunków ro-ro, powstanie nowy plac o powierzchni ponad 7400 m², a istniejące place będą miały dostosowane parametry do istniejących i przewidywanych obciążeń i natężeń ruchu.

Faza II obejmuje: przebudowę wjazdu na plac XXVI od ul. Wiśniewskiego oraz modernizację nawierzchni placu XXVI (budowa drogi technologicznej, rozbiórki obiektów kubaturowych, w tym dawnego budynku Zakładowego Domu Kultury oraz magazynu Port Service, likwidacja kortów tenisowych, przebudowa nawierzchni placu), przebudowę placu przy ul. Polskiej 30, w tym infrastruktury (sieci ciepłowniczej, elektroenergetycznej, wodno -kanalizacyjnej i teletechnicznej).


alt


Faza I


 W ramach  robot  w zakresie fazy II powstanie nowy duży parking „przedportowy” na około 200 TIR-ów, poprawiony zostanie  dostęp z ulicy Wiśniewskiego i  parkingów do terenów nabrzeżowych, a tym samym usprawniony zostanie  układu komunikacyjnego ulic Wiśniewskiego, Polskiej, Rotterdamskiej i Celnej.  Dostosowane będą również parametry techniczne ulic i placów do istniejących i przewidywanych natężeń ruchu i obciążeń. Ponadto zostanie uporządkowana komunikacja między istniejącymi placami i nastąpi poprawa warunków i bezpieczeństwa ruchu pojazdów i pieszych.

Zakończenie robót w ramach fazy I i II planowane jest w ciągu 24 miesięcy od momentu podpisania umowy. Szacunkowy całkowity koszt robót budowlanych wyniesie 51,68 mln zł brutto.

Ze względu na prowadzenie inwestycji na terenach działającego terminalu portowego przetarg na III fazę inwestycji rozpocznie się mniej więcej za rok, aby nie wykluczać z działalności operacyjnej całego obszaru terminalu ro-ro – kontrahenci i ich ładunki muszą być bez przestojów obsługiwani. Faza IV (przebudowa stanowiska obsługi statków) została natomiast właśnie zakończona, gdyż była już obecnie niezbędna dla rozwoju obsługi statków ro-ro w porcie gdyńskim.

Inwestycja ma na celu wzrost konkurencyjności Portu Gdynia w Regionie Morza Bałtyckiego poprzez działania służące rozwojowi przeładunków w technologii ro-ro na obszarze obecnie wykorzystywanego w tym celu terminalu. Efektem tej inwestycji będzie zwiększenie udziału transportu intermodalnego w ogólnych przewozach ładunków poprzez lepsze dostosowanie Terminalu Ro-Ro do przewozów kolejowych. Ponadto realizacja przedsięwzięcia przyczyni sie do poprawy jakości i szybkości obsługi ładunków w porcie. Bedzie miała również poważne znaczenie dla zwiększenia, w przewozie ładunków, udziału gałęzi transportu przyjaznych środowisku.


alt


Faza II


Postępowanie przetargowe było prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z procedurą przewidzianą dla zamówień, których szacunkowa wartość przekracza 4.845.000 Euro. Jest to kolejna umowa na roboty budowlane zawierana na realizację projektów Portu Gdynia, które znajdują się na liście projektów indywidualnych POIiŚ, mających uzyskać dofinansowanie ze środków unijnych. Maksymalny poziom dofinansowania projektów z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 85 %.

Przypominamy, że 1 grudnia 2010 roku nastąpiło uroczyste przecięcie wstęgi symbolizujące oddanie do użytkowania nowego dwupoziomowego stanowiska ro-ro  w Porcie Gdynia. Stanowisko to  jest elementem przedsięwzięcia inwestycyjnego Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. pn. „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.

Related news items:
Newer news items:
Older news items:
 

Dodaj komentarz


Kod antysapmowy
Odśwież