W poniedziałek 16 lipca Andrzej Jaworski, Karolina Helmin-Biercewicz i Hubert Grzegorczyk ze Stowarzyszenia myGdańsk.pl przekazali Szkole Podstawowej dla Dziewcząt Fregata najnowocześniejszy w Polsce sprzęt komputerowy, który umożliwi uczniom tworzenie prawdziwych robotów.
Nowoczesna drukarka 3D to sprzęt, który praktycznie potrafi wykonać każdą formę w wybranej wielkości i grubości materiału. Dedykowana jest ona do tworzenia cyberprzestrzennych realizacji, zwłaszcza robotów. Dzięki zestawom robotycznym, które weszły w skład przekazywanego sprzętu każda uczennica będzie mogła zaprojektować i stworzyć własną maszynę. Budując ją od podstaw zapozna się z niezbędną wiedzę informatyczną, a także tą z zakresu automatyki i konstrukcji przemysłowo-technicznej.
- Stwierdziliśmy, że w Gdańsku nie ma żadnych zajęć, które uczyłyby zwłaszcza dziewczynki, ale nie ma też zajęć dla chłopców, aby samemu składać, produkować i programować roboty - powiedział Andrzej Jaworski, prezes Stowarzyszenia myGdańsk.pl. - Dzięki tym zestawom, dzięki tej drukarce, po połączeniu się z odpowiednim programem uczniowie będą mogli wybrać konkretnego robota. Mam nadzieję, że już niedługo na szkolnych korytarzach będą różne roboty się poruszały, będą różne roboty ze sobą rywalizowały, a dzieci będą miały świetną naukę, świetną zabawę jakiej w Gdańsku jeszcze nie było.
- Na tej drukarce wszystko można wydrukować - powiedziała Karolina Helmin-Biercewicz wiceprezes Stowarzyszenia myGdańsk.pl inicjator akcji przekazania sprzętu szkole. - Zestawy, które są dołączone do drukarki Skriware są przeznaczone dla dzieci od 8, 9 roku życia. Wszystkie części, które umożliwiają złożenie robota, który wcześniej zostanie zaprojektowany, ten zestaw może wydrukować.
- To co jest w tym cenne to fakt, że to nie jest gotowa zabawka, którą dzieci się bawią i podążają określoną ścieżką - powiedziała Katarzyna Przybył-Tamowicz, dyrektor Szkoły Podstawowej dla Dziewcząt Fregata. - Jest to pewien zestaw do rozwiązywania problemów, bo my nie stawiamy dzieciom gotowych rozwiązań do zadań, które otrzymują i nie uczymy schematycznego myślenia, tylko stawiamy problem i uczymy jego rozwiązywania. I to jest jedno z takich narzędzi, które w realizacji takiego innowacyjnego podejścia do edukacji na pewno bardzo nam pomoże.
Tomasz Łunkiewicz
fot. Tomasz Łunkiewicz
Inne artykuły związane z:
- 22/07/2018 15:44 - Jest oświadczenie prezesa Investgda - kolejny miejski krezus
- 19/07/2018 19:37 - Kazimierz Zimny: Maraton to idea i powrót do źródeł sportu
- 19/07/2018 17:44 - Gdzie jest oświadczenie prezesa Investgda?
- 17/07/2018 12:23 - Pomorskie konsultacje w sprawie systemu wsparcia osób niepełnosprawnych
- 17/07/2018 11:37 - Pożar w stoczni
- 14/07/2018 14:51 - Święto truskawki na Złotej Górze
- 12/07/2018 09:16 - Dyptyk "Wołyń" eksponatem miesiąca w MIIWŚ
- 10/07/2018 15:10 - Sensoryczne zwiedzanie Oliwy
- 09/07/2018 17:29 - Wystawa „Milion zza oceanu” i jeep Wielkiej Czerwonej Jedynki w MIIWŚ
- 06/07/2018 16:37 - Szpitalne kominy - sute pensje u marszałka