Alfa Romeo 4C Concept została po raz pierwszy pokazana podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie. Ogromne zainteresowanie przełożyło się na plany sprzedażowe. Sportowa Alfa 4C ma być dostępna w ofercie marki już w 2012 roku.
Nowa koncepcyjna wersja Alfy prezentuje klasyczną formułę dwuosobowego samochodu coupé z napędem na tylne koła i centralnie umieszczonym silnikiem. Auto mierzy 4 metry, zaś rozstaw osi jest mniejszy niż 2,4 metra. Wymiary te mają gwarantować kompaktową wielkość samochodu, podkreślając jednocześnie jego elastyczność. Styl i opływowe nadwozie, wyróżniające zewnętrzne linie, mają również swoje odzwierciedlenie w środku. Jest to zasługa charakterystycznego wnętrza pojazdu oraz znajdujących się w nim urządzeń odzwierciedlających sportową „duszę" tego samochodu.
Technologia i materiały zastosowane w Alfie Romeo 4C Concept wywodzą się z modelu 8C Competizione - włókno węglowe, aluminium, napęd na tylne koła - oraz modeli Alfa Romeo dostępnych obecnie w sprzedaży: benzynowy silnik o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem, skrzynia biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem oraz selektor kontroli dynamicznej pojazdu Alfa DNA. Wewnątrz, tam gdzie znajduje się przestrzeń dla kierowcy i pasażera, nadwozie w całości wykonane jest z włókna węglowego, zaś konstrukcję tylnej ramy i klatki bezpieczeństwa wykonano z aluminium. Wynik końcowy to znaczne ograniczenie masy, wynoszącej mniej niż 850 kg, jak również optymalizacja środka ciężkości pojazdu, co bardzo korzystnie wpływa na zwrotność i sterowność na wymagających trasach.
Przyjemność z jazdy powinien zapewnić 4-cylindrowy, benzynowy silnik turbo 1750 o mocy ponad 200 KM. Zaletą tego silnika, montowanego już w niektórych produkowanych modelach, np. Giulietta Quadrifoglio Verde, są najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójny, ciągły wariator faz rozrządu, turbosprężarkę oraz system, „Scavenging", który zapewnia bardzo szybką reakcję silnika i redukuje efekt tzw. „turbo dziury". Silnik współpracuje z nową, automatyczną skrzynią biegów „Alfa TCT" z podwójnym suchym sprzęgłem, wprowadzoną na rynek zaledwie kilka miesięcy temu w Alfie Romeo MiTo, a wkrótce również w modelu Giulietta. Pozwala on Alfie Romeo 4C Concept na osiągnięcie maksymalnej prędkość ponad 250 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km w poniżej 5 sekund.
Alfa Romeo 4C Concept posiada niezwykle wyszukany układ zawieszenia (czworobok z przodu, kolumna MacPhersona z tyłu), który zapewnia maksymalną zwrotność i przyczepność na drodze. Rozwiązanie to, wraz z napędem na tylne koła i ponadprzeciętnym stosunkiem masy do mocy, zapewnia charakterystyczną dla samochodów Alfa Romeo przyjemność prowadzenia, która jest jeszcze większa dzięki rozłożeniu masy (40% na przedniej osi i 60% na osi tylnej).
SI
- 13/04/2011 10:30 - Renault w windzie
- 12/04/2011 13:02 - Minivan maskuje lukę
- 11/04/2011 14:02 - Lexus zadebiutował w Gdyni
- 11/04/2011 13:30 - Kłopoty po trzęsieniu ziemi
- 08/04/2011 17:06 - Wylicytuj sportową Corvettę
- 07/04/2011 17:49 - Pickup Mitsubishi Samochodem Roku
- 06/04/2011 19:36 - Wkrótce debiut sportowego BMW
- 06/04/2011 11:31 - Przerwy produkcyjne Toyoty
- 06/04/2011 11:23 - Chińczycy wykupują legendę motoryzacji
- 06/04/2011 10:52 - Hondy pomogą ścigać piratów drogowych